خانه انزلی؛ مرجع تخصصی معرفی محلات بندرانزلی و معاملات ملک

خانه انزلی

شهر انزلی از دیرباز یکی از مهم­‌ترین قطب‌­های سرمایه‌­گذاری برای خرید ویلا و جاذبه سرمایه‌­گذاری برای خانه دوم افراد بوده است. در سال­‌های اخیر این شهر به خاطر برخوردار شدن از موقعیت‌های اقتصادی مناسب، وجود طبیعت کم نظیر و آرامش قرارگیری در حاشیه ساحل دریا و دیگر مسائل زیست محیطی شهرهای بزرگ به یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجرت از استان‌‌­های مرکزی و جنوبی کشور تبدیل شده است.

وب­سایت خانه انزلی یکی از جامع‌­ترین راهنماها جهت آشنایی با محلات مختلف شهر بندر انزلی است که موقعیت جغرافیایی این محله­‌ها در نقاط مختلف شهر، نزدیکی به ساحل دریا، امکانات و دسترسی­‌های مورد نیاز سکونت، رنج خرید و فروش و اجاره ملک و موارد اساسی از این دست را مورد بررسی قرار داده است.

ساحل قو؛ توریستی‌­ترین محله ساحلی غازیان

احتمالا یکی از مهم‌­ترین دلایل انتخاب انزلی به عنوان محل سکونت دوم یا مهاجرت و فرار از هیاهوی شهرهای بزرگ، همجواری با ساحل دریا و برخورداری از مواهب این طبیعت شگفت انگیز است. با خرید ملک در منطقه ساحل قو، دریا را همیشه در کنار خود خواهید داشت!

ساحل قو یکی از زیباترین نواحی شمال شرقی شهر انزلی است که به دلیل موقعیت قرار گیری آن نسبت به دریا بسیار توسعه پیدا کرده و املاک آن رشد زیادی داشته است. ورودی شهر انزلی از جاده رشت و میدان بی بی حوریه تا امتداد ساحل دریا این بخش را شامل می‌­شود.

یک خط ساحلی جنوب به شمال که به موازات دریا کشیده شده و خیابان­‌های فرعی شریعتی کریدور رسیدن به دریا و خیابان‌­های گلستان درست روبروی آن قرار گرفته‌­اند. این خط ساحلی از ورودی شهر به خیابان آیت الله پیشوایی، بلوار اطبا و در انتها به اداره بنادر و کشتیرانی می‌­رسد.

بهترین هتل­ها، مراکز اقامتی و هتل آپارتمان­‌ها در ساحل قو ساخته شده­‌اند و بر توریستی بودن این منطقه صحه می‌گذارند. خیابان بندی­‌های عریض، آپارتمان­‌های نوساز و خوش ساخت، سکوت و آرامش خیابان‌­های شریعتی یک تا شریعتی چهار که در انتها به ساحل دریا منتهی می‌­شوند، خرید ملک در این منطقه را به یکی از بهترین انتخاب­‌های شما تبدیل خواهد کرد.

خیابان پاسداران؛ معروف­ترین منطقه ساحلی در انزلی

پاسداران خیابانی بلند در موازات خط ساحلی دریاست که یکی از جدیدترین و معروف­ترین مناطق شهر انزلی به شمار می‌رود. یک طرفِ خیابان آپارتمان‌­های لوکس و بلند با چشم انداز همیشگی دریا، و طرف دیگر خط ساحلی، فضای سبز شهری و پارک تفریحی.

خیابان پاسداران اقبال بسیار خوبی در جریان توسعه شهری انزلی داشته است. سرمایه­‌گذاری و خرید ملک در این منطقه بی شک همیشه بازی دو سر بُرد بوده و هست. بهترین هتل‌­ها، ویلاهای اقامتی و هتل آپارتمان­‌های مجهز در حاشیه این خیابان طویل ساخته شدند و در طی سال­های اخیر نوار ساحلی بر رونق آن روز به روز افزوده است.

خیابان پاسداران به لحاظ جغرافیایی از انتهای خیابان معروف و قدیمی ناصرخسرو شروع شده و تا حدود بازار آسیای میانه کشیده شده است. 7 کیلومتر خیابان ساحلی که با آپارتمان‌­های مدرن و کافه­‌ها و هتل­‌های زیبا تزئین شده است! نزدیکی به موج شکن قدیم و قرار گرفتن ورودی موج شکن جدید در ابتدای خیابان پاسداران از جاذبه­‌های گردشگری این محله است.

حتما یکی از سوالاتی که با آن مواجهید، خرید یا اجاره آپارتمان در کدام قسمت خیابان طول و دراز پاسداران است. به گفته وبسایت khaneanzali.com، این امر بستگی زیادی به بودجه شما و هزینه‌ه­ای که قرار است برای خرید ملک در پاسداران صرف کنید، دارد. غیر از آن اگر طرفدار چشم انداز همیشگی دریا، نزدیکی به موج شکن­‌های قدیم و جدید، مجاورت پارک کودکان و خیابان­‌های مرکزی شهر مثل ناصر خسرو و خیابان سی متری و بلوار ساحلی انزلی هستید، بدون شک انتخاب شما باید حول محور کیلومتر یک خیابان پاسداران و یا همان ورودی محله باشد.

دهکده ساحلی بندر انزلی، مدرن­‌ترین و قدیمی‌­ترین شهرک ساحلی مسکونی

نیم قرن از ساخت شهرک دهکده ساحلی می­‌گذرد اما هنوز یکی از بهترین و اصولی‌­ترین شهرک­‌های ساحلی مسکونی بوده و در نوع خود کم نظیر است. اصول شهرک سازی، خیابان‌­بندی­‌ها، جدول کشی، فضای سبز، فاصله ویلاها و آپارتمان و … بستری مناسب را برای تجربه سکونت در این منطقه از شهر انزلی فراهم آورده است.

دهکده ساحلی در بخش ورودی شهر از سمت جاده رشت قرار گرفته و در مجاورت یکی از توریستی­‌ترین محلات انزلی یعنی ساحل قوست.

بنا به مرجع راهنمای محلات «خانه انزلی»، محدوده اولیه جهت احداث بنا این شهرک حدود 47 هکتار پیش ­بینی شده بوده که بعدها با توسعه ساخت و سازها به مساحتی در حدود 80 هکتار زمین امروزی می­ رسد. این دهکده در موزات ساحل دریا ساخته شد و از سمت غرب به خیابان­های شریعتی معرفی شده در ساحل قو منجر می­شود.

قدیمی‌­ترین رستوران بخش غازیان، بانک، سوپرمارکت، نانوایی، زمین تنیس اختصاصی، زمین بسکتبال و … از امکانات عمومی دهکده است که نیاز به خروج از شهرک برای رفع نیازهای اولیه را مرتفع می­‌کند.

از نقطه نظر این وبسایت نرخ مشخص و ثابتی جهت اجاره روزانه ویلاهای خانه انزلی و همچنین خرید و فروش یا بررسی قیمت ملک در شهرک دهکده ساحلی وجود ندارد. شاید به همین علت اگر قصد معامله ملک در این منطقه را دارید، باید از حتما با کارشناسان محلی و آژانس­های معتبر که احاطه کافی بر منطقه دارند مشورت کنید.

متراژ، موقعیت قرارگیری در خیابان­‌های دهکده ساحلی، نوع ساخت ویلا و دوبلکس یا تریبلکس بودن آن، تجهیزات رفاهی و … همه می‌­توانند بر نرخ محاسبه شده متراژ خرید و فروش ملک در شهرک دهکده ساحلی تاثیر بگذارند.

از مهم­ترین خیابان‌­های این محله، بلوار ساحلی، خیابان‌­های کاسپین، خیابان خورشید و خیابان رستم را می‌­توان نام برد.

منبع: khaneanzali

تصویر شاخص: آ. ایرانی‌نژاد

8 نظرات

  1. ممنون از وبسایت خوب زومیلا. ما به واسطه این مطلب تونستیم توی انزلی خیلی دقیق‌تر عمل کنیم. راستش اولش فکر کردیم این یه معرفی خشک و خالی هستش. از یزد پیگیر شدیم و بعد به انزلی رفتیم. به کمک این مطلب تونستیم این موسسه را پیدا کنیم و اقدامات لازم رو در خصوص آغاز تحقیقات‌مون برای خونه دار شدن توی گیلان و مخصوصا شهر انزلی انجام بدیم. باز هم ممنون از شما

    • سلام آرش عزیز بابت مطالعه مقاله بسیار ممنونیم و خوشحالیم که این مقاله تونسته به شما کمکی کنه، از اینکه انرژی پرمهرتون رو نثار ما میکنید سپاسگزاریم.

  2. وقت بخیر
    خیلی ممنون از سایت خوب زومیلا و این مطلب. من در سفر آخرم به انزلی و با کمی جستجو و پیدا کردن این مطلب سرنخ‌های خوبی بدست اوردم. خلاصه که خسته نباشید.

  3. سلام ممنون از وقتی که برای مطالعه این مقاله گذاشتید و تشکر از توجه و انرژی مثبت شما

  4. از طریق معرفی شما تونستم اطلاعات خوبی درباره ساحل قو انزلی و خیابان پاسداران انزلی بدست بیارم.

  5. چه معرفی خوبی. من یکبار از انزلی عبور کرده بودم. در حد چند ساعت. اینبار قصد دارم این سه منطقه رو حتما ببینم. احساسم اینه انزلی شهر بسیار خوبی برای زندگی هست. ممنون از شما

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید