مکان های دیدنی نوشهر / خرید و رهن و اجاره ویلا

جاهای دیدنی نوشهر

مازندران یکی از شگفت‌انگیزترین استان‌های کشورمان است که هر طرف آن را نگاه کنیم طراوت و سرسبزی و زیبایی می‌بینیم. شهرهای مازندران هر ساله میزبان گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری هستند. شما هم اگر می‌خواهید برای چند روزی به گوشه‌ای سفر کنید تا خستگی از روح و جسم‌تان بیرون برود اما در انتخاب مقصد سفر تردید دارید؛ ما به شما سفر به نوشهر را پیشنهاد می‌کنیم. نوشهر شهری است که هم دریا دارد و هم جنگل، هم آبشار و هم دریاچه و ییلاقات بکر و خوش‌آب‌وهوا. خلاصه با رفتن به نوشهر از طبیعت‌گردی تمام‌عیاری بهره‌مند می‌شوید. از طرفی دیگر به خاطر سابقه تاریخی نوشهر، جاذبه‌های تاریخی مهمی هم در آن یافت می‌شود. برای این که سفر به نوشهر به یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین سفرهای شما تبدیل شود لازم است معروف‌ترین جاهای دیدنی نوشهر را بشناسید. در این مطلب به معرفی جاذبه های گردشگری نوشهر می‌پردازیم.

جاذبه های نوشهر

ییلاقات و روستاهای نوشهر

 گذراندن چند روز در هوای کاملا پاک و طبیعت چشم‌نواز ییلاقات تجربه بسیار متفاوت و دلنشینی برایتان رقم می‌زند. مدتی هر چند کوتاه که در فضای روستا و در کنار مردمان بی‌ریا و مهمان‌نوازش باشید ذهن‌تان آرام می‌گیرد و غم و غصه و هر چه ناخوشی هست از یادتان می‌رود. تعدادی از معروف‌ترین روستاهای نوشهر عبارت‌اند از:

·روستای کندلوس

کندلوس که یکی از زیباترین روستاهای ایران و برای بسیاری از ما شناخته‌شده است در فاصله ۷۵ کیلومتری نوشهر قرار دارد. خانه‌های چوبی با نمای کاهگلی، معابر سنگفرش‌شده و پنجره‌های پر از گل و گیاه کندلوس باعث شده است تا این روستا به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی نوشهر شناخته شود. زیبایی و سرسبزی روستای کندلوس هم که در وصف نگنجد!

مکان های دیدنی نوشهر

· روستای ییلاقی انگاس

یکی دیگر از روستاهای زیبای نوشهر یعنی روستای انگاس در ۱۰ کیلومتری روستای کندلوس قرار دارد. آبشارها، چشمه‌ها، رودخانه و جنگل، همه چیز برای یک طبیعت‌گردی منحصربه‌فرد در این روستا فراهم است.

·  ییلاق لرگان

اگر می‌خواهید چند روز از تعطیلات تابستانی خود را در ییلاقی با هوای خنک و طبیعت بکر بگذرانید، روستای سرسبز لرگان انتخابی بسیار عالی است.

·  روستای حیرت

روستای حیرت همان‌طور که از نامش پیداست طبیعت حیرت‌انگیزی دارد. این روستا در ۵۰ کیلومتری نوشهر قرار گرفته و دشت‌های زیبا و وسیعی را در خود جای داده است. هوای خنک و سبک این روستا و سرسبزی این منطقه، حیرت را به مقصد پرطرفدار طبیعت‌گردان تبدیل کرده است.

تالاب ارواح از مرموزترین جاهای دیدنی نوشهر

تالاب ارواح همان‌قدر که مرموز به نظر می‌رسد زیبا و شگفت‌انگیز هم است و جزو معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری نوشهر به حساب می‌آید. البته از ارواح خبری نیست، با خیال راحت به این تالاب زیبا بروید. در ۱۲ کیلومتری جاده نور به نوشهر تالابی در میان جنگلی انبوه قرار گرفته است. دور تا دور تالاب را مه در بر گرفته و درختان خشکیده از میان تالاب سر درآورده‌اند. به همین خاطر منظره جالب و کمی وهم‌انگیزی ایجاد شده است و نام آن‌جا را تالاب ارواح گذاشته‌اند.

دریاچه ارواح مازندران

پارک جنگلی سی سنگان

اصلا نمی‌شود تا نوشهر رفت و در جنگل سی‌سنگان جنگل‌نوردی نکرد، انگار سفر ناقص و بی‌مزه می‌ماند! سی‌سنگان در ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور قرار دارد و از شمال به دریای خزر می‌رسد. در واقع با رفتن به پارک جنگلی سی سنگان هم در منطقه‌ای که پوشش گیاهی بی‌نظیری دارد جنگل‌نوردی می‌کنید، هم از دریا و تفریحات ساحلی و دریایی مثل قایق‌سواری و جت اسکی بهره می‌برید. از دیگر امکانات این پارک جنگلی می‌توان به کافه و رستوران، فروشگاه، پیست کارتینگ و دوچرخه‌سواری اشاره کرد.

سد آویدر از دیگر جاهای دیدنی نوشهر

آویدر در فاصله ۳۰ کیلومتری شرق نوشهر و در نزدیکی پارک جنگلی سی‌سنگان قرار گرفته است. سد خاکی آویدر و دریاچه پشت آن در دل کوهستان قرار دارند و همین باعث شده تا رطوبت هوا در آن‌جا کاهش یابد و هوای خنک و مطبوعی در جریان باشد. آویدر در واقع برای سیراب کردن زمین‌های کشاورزی اطرافش کاربرد دارد؛ اما به لحاظ گردشگری هم منطقه جذابی محسوب می‌شود.

مناطق بکر مازندران

دیو چشمه

یکی دیگر از زیباترین و بکرترین جاهای دیدنی نوشهر دیو چشمه است. شاید با شنیدن نام دیو چشمه فکر کنید که پای اتفاقات مرموزی در میان است. اما باید بگوییم هیچ خبری از وحشت و ترس در آن‌جا نیست و فقط و فقط زیبایی خواهید دید. برخی از محلی‌ها می‌گویند به خاطر فراوانی آب این چشمه، نام دیو چشمه را روی آن گذاشته‌اند. دیو چشمه در فاصله حدودا ۲۵ کیلومتری دوراهی چالوس به کجور قرار گرفته است. این چشمه آب بسیار گوارایی هم دارد که عده‌ای از محلی‌ها می‌گویند هر شخصی که از آب چشمه بخورد دوباره به آن‌جا برمی‌گردد.

جاهای دیدنی نوشهر ، تنگ دار

تنگ دار یا تنگه دار یکی از بکرترین مقاصد طبیعت‌گردی مازندران است که در ۸ کیلومتری نوشهر قرار دارد. این دره‌ی عمیق و تنگ از میان رودخانه می‌گذرد و پیاده‌روی در مسیر این رودخانه پُرآب و همچنین آب‌تنی و شنا تجربه‌ای سرشار از هیجان و لحظات خوشی را برایتان رقم خواهد زد. این تنگه حدود ۴ ساعت با تهران فاصله دارد و به خاطر همین نزدیکی به پایتخت بسیاری از مردم تعطیلات آخر هفته به این منطقه سر می‌زنند و سفری خاطره‌انگیز را تجربه می‌کنند.

جاذبه های طبیعی نوشهر

ساحل سیترا

زیبایی‌های طبیعی و جاهای دیدنی نوشهر فقط به جنگل محدود نمی‌شود. نوشهر شهری ساحلی است. این شهر ساحل جذابی برای قدم زدن و شنا کردن و استفاده از سایر تفریحات دریایی و ساحلی دارد. ساحل سیترا یکی از بهترین و تمیزترین سواحل مازندران است و امکانات رفاهی و تفریحی خوبی برای آن‌جا در نظر گرفته‌اند. در این ساحل می‌توانید اسب‌سواری کنید یا به جت‌اسکی، اسکی روی آب و قایق‌سواری مشغول شوید. برای صرف غذا هم در اطراف ساحل رستوران وجود دارد.

بهترین سواحل مازندران کجاست

مرداب هسل از جاهای دیدنی نوشهر

مرداب هسل یکی از بکرترین جاذبه‌های نوشهر است که در دل جنگل مشعل قرار دارد. برای رفتن به این مرداب نمی‌توانید تمام مسیر را با ماشین بروید. شما باید ماشین خود را در منطقه جنگلی بانی پارک کرده و تقریبا ۴۵ دقیقه در جنگل پیاده‌روی کنید تا به مرداب زیبای هسل برسید. سطح مرداب با جلبک‌هایی پوشیده شده است که در هر فصل به رنگی متفاوت دیده می‌شوند. همین مساله یکی از دلایل جذابیت مرداب هسل است.

موزه ها و جاذبه های تاریخی نوشهر

شهرهای شمالی اغلب با طبیعت سرسبز و دریا و جنگل‌هایشان شناخته می‌شوند؛ اما جاذبه‌های تاریخی ارزشمندی هم دارند. همان‌طور که گفتیم نوشهر هم جاذبه‌های تاریخی مهمی دارد که از میان آن‌ها می‌توان مکان‌های زیر را نام برد:

  • قلعه ملک کیومرث
  • حمام کندلوس
  • موزه مردم شناسی کندلوس
  • موزه گیاهان دارویی کندلوس
  • و موزه دریایی نوشهر

بازار روز نوشهر

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به شهرهای شمالی همین بازارگردی و قدم زدن در بازارهای محلی و سنتی شهرهاست. اصلا مگر می‌شود به شمال کشور رفت و به بازارهای رنگارنگ و چشم‌نواز آن سر نزد؟! در بازار روز نوشهر می‌توانید انواع خوراکی‌های بومی را چه برای مصرف خودتان چه به عنوان سوغاتی بخرید. بوی سیر و سبزی‌های تازه، ترشی‌های محلی، ماهی‌هایی که تازه صید شده‌اند و بسیاری از خوراکی‌هایی که شاید حتی قبلا ندیده باشید، حداقل یکی دو ساعتی شما را به گشت‌وگذار در این بازار مشغول می‌کنند.

دیدنی های نوشهر

آپدیت شده در 29 فروردین 1403

کدام مناطق نوشهر برای خرید ویلا مناسب هستند؟

نوشهر دارای محله‌ها و روستاهای زیادی برای خرید ویلا است. برخی در نزدیکی جنگل قرار دارند و برخی دیگر در نزدیکی ساحل. باتوجه‌به موقعیت و محله، قیمت خرید ویلا در نوشهر نیز متفاوت است. اگر دنبال خرید ویلا ارزان در نوشهر با امکانات کم هستید پیشنهاد می‌کنیم به خیابان‌های عدالت و شهید قدرتی سری بزنید. همچنین محله‌های قدیمی بهارستان و دهخدا هم محله‌هایی دارای ویلای ارزان در نوشهر هستند.جنگل‌های نوشهر و روستاهای اطراف آن ویلاهای لوکس و  لاکچری زیادی دارند و افراد زیادی دنبال خرید ویلا در این مناطق هستند. خرید ویلا با امکانات زیاد، خرید ویلای ساحلی در نوشهر و ویلای شهرکی در بسیاری از مناطق جنگلی و ساحلی اطراف نوشهر رونق بسیاری دارد.از جمله روستاهای زیبا در نوشهر که مناسب سرمایه‌گذاری و خرید ویلا هستند می‌توان روستای لتینگان، روستای ونوش، روستای کهنه سرا، روستای نجار ده، روستای انارو، منطقه چلک، منطقه نخ – توسکا تک، روستای صلاح‌الدین کلا، منطقه ملاکلا، جنگل سیسنگان و … را نام برد. در این روستاها افراد غیربومی زیادی زندگی می‌کنند که نشان‌دهنده رونق سرمایه‌گذاری در این مناطق است.در بین مناطق و روستاهای فوق مهم‌ترین و معتبرترین مناطق که به اصطلاح مناطق برند نوشهر محسوب می‌شوند، روستای ونوش، منطقه نخ – توسکا تک، منطقه چلک و روستای نجار ده هستند که خرید ویلا در آن‌ها نسبت به بقیه مناطق رونق بیشتری دارد.

جهت مشاهده قیمت و مشاوره و خرید ویلا در شمال روی این لینک کلیک نمایید.

سخن پایانی درباره جاهای دیدنی نوشهر

جاذبه‌های گردشگری نوشهر در یکی دو مقاله نمی‌گنجد و بسیار بیش‌تر از این حرف‌هاست؛ اما در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر زیبا را به شما معرفی کنیم. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم که در اولین فرصت چمدان‌تان را ببندید، به دل جاده بزنید و خودتان را از تماشای زیبایی‌های نوشهر محروم نکنید. راستی اگر بعد از سفر به نوشهر دوست داشتید که در این شهر سرمایه‌گذاری کنید و برای خودتان آپارتمان یا ویلایی بخرید در سایت زومیلا می‌توانید بهترین ها را مشاهده کنید. با خرید ملک در نوشهر سرمایه‌گذاری پرسود و مطمئنی انجام می‌دهید. علاوه بر آن در یکی از زیباترین شهرهای مازندران ملک شخصی دارید و هنگام سفر نگرانی و دغدغه‌ای بابت محل اقامت‌تان نخواهید داشت.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید