آیا پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد را می‌شناسید؟

جاهای دیدنی مشهد

مشهد، پایتخت مذهبی ایران، هر ساله گردشگران خارجی و داخلی بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. به همین دلیل، علاوه بر جنبه مذهبی، در جنبه گردشگری نیز بسیار پیشرفت کرده است. در این مطلب قصد داریم پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد را به شما عزیزان معرفی کنیم. تا پایان ما را همراهی کنید.

طرقبه

یکی از زیباترین جاهای دیدنی مشهد در پاییز، طرقبه است. طرقبه به معنای آبادی بزرگ است. باغ‌های میوه‌ای که اطراف طرقبه را پوشانده‌اند، می‌توانند برای ساعت‌ها زندگی شهری را از یاد شما ببرند. از جاهای دیدنی طرقبه مشهد می‌توان به پارک جنگلی آن اشاره کرد. پارک جنگلی طرقبه فضایی سرسبز و پر از درخت است. بند گلستان، یکی دیگر از دیدنی‌های طرقبه، روی رود گلستان قرار گرفته است و در فصل‌های پرآب، بسیار خوش منظره است.

چالیدره، نام یکی دیگر از مکان‌های دیدنی طرقبه است. سد چالیدره سدی خاکی است که به وسیله‌ی آب رودخانه‌ی جاغرق، پر آب می‌شود. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد، تله کابین، اسکله‌ی تفریحی، زیپ لاین، بانجی جامپینگ، عکاسخانه و… از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی این منطقه هستند. منطقه‌ی چالیدره ترکیبی است از چشم‌اندازهای طبیعی و هوای خنک و تفریحات به‌روز و متنوع. همین تنوع باعث شده که چالیدره جزو گزینه‌های اصلی خانواده‌ها و جوانان برای گذراندن آخر هفته و اوقات فراغت خود باشد. در بین جاهای دیدنی مشهد‌، سری هم به این مکان دیدنی بزنید.

آدرس بند گلستان: خراسان رضوی، ۸ کیلومتری غرب مشهد، بعد از پارک جنگلی وکیل آباد، رودخانه گلستان

جاهای دیدنی مشهد

سرزمین موج‌های آبی مشهد

سرزمین موج‌های آبی مشهد تا سال ۲۰۱۰ بزرگ‌ترین پارک آبی آسیا بوده است. اگر علاقه‌ای به ورزش شنا ندارید، این مجموعه می‌تواند شروع خوبی برای ورود شما به این حوزه باشد. بهتر است یک روز کامل خود را به پارک آبی سرزمین موج‌های آبی اختصاص دهید تا از همه‌ی امکانات هیجان‌انگیز آن بهره ببرید. قیمت بلیط بزرگسالان در سانس صبح ۳۵۰۰۰ و در سانس عصر ۲۵۰۰۰ تومان است.

آدرس: خراسان رضوی- مشهد- قاسم آباد- بلوار انديشه- نبش انديشه ۸۳

این مقاله را از دست ندهید: میانگین قیمت رهن و اجاره خانه در مشهد

جاهای دیدنی مشهد

 

شاندیز مشهد

یکی دیگر از جاهای دینی مشهد، منطقه شاندیز است که در مسیر اصلی مشهد قرار گرفته است. اطراف شاندیز را باغ‌های میوه و طبیعت بسیار زیبا فرا گرفته‌اند. در شاندیز رستوران‌های زیادی به چشم می‌خورد که معروف‌ترین غذای آن‌ها شیشلیک است. شاندیز، بهترین مکان برای صرف غذا در مشهد است.

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، ۱۵ کیلومتری مشهد

جاهای دیدنی مشهد

کوهسنگی

کوهسنگی، دومین پارک بزرگ از جاهای دیدنی مشهد است. علت نام‌گذاری آن، وجود دو کوه سنگی کم ارتفاع در این پارک است. بعد از حرم رضوی و آرامگاه فردوسی، کوهسنگی سومین محل پربازدید شهر مشهد است. هوای دلپذیر و مناظر سرسبز، هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند.

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، ایستگاه مترو شهید کاوه

جاهای دیدنی مشهد

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از مرکز شهر مشهد قرار گرفته است. معماری این آرامگاه را هوشنگ سیحون بر عهده داشته و طرح ساخت آن الهام گرفته از آرامگاه کوروش کبیر است. مقبره مهدی اخوان ثالث، شاعر معاصر ایرانی نیز در محوطه آرامگاه قرار گرفته است.

آدرس: خراسان رضوی، شهر توس، انتهای بلوار بهارستان

این مقاله را از دست ندهید: آشنایی با بهترین محله های مشهد برای زندگی

جاهای دیدنی مشهد

 

آرامگاه نادرشاه افشار

نادرشاه، نام یکی از پادشاهان ایران بوده که در دوره افشاریان حکومت می‌کرده است. آرامگاه او در باغ موزه نادری مشهد واقع شده است. این باغ موزه دارای دو سالن است که در هر کدام از آن‌ها آثار جنگی و غیرجنگی مربوط به حکومت افشاریان به چشم می‌خورد. مجسمه نادرشاه نیز در داخل این موزه قرار دارد.

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، خیابان شیرازی، چهار راه شهدا

جاهای دیدنی مشهد

غار مغان

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد غار مغان است که در فاصله ۳۵ کیلومتری از مشهد قرار گرفته است. در غار مغان مسیرهایی وجود دارد که قدمت آن‌ها به 100 میلیون سال قبل برمی‌گردد. حتما همراه باراهنما و وسایل ایمنی از این غار دیدن کنید.

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، جاده‌ی خلج

جاهای دیدنی مشهد

غار بیمار آب

این غار بلند در ۶ کیلومتری روستای کوشک آباد مشهد قرار گرفته است. علت نام‌گذاری این غار این است که مردم منطقه برای درمان بیماری‌های حیوانات خود، از آب این غار به آن‌ها می‌خورانده‌اند. در سطح غار بیمار آب، آب بسیار زیادی جریان دارد.

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، ۶ کیلومتری کوشک آباد

جاهای دیدنی مشهد

سرزمین پروفسور بازیما

بازیما، اولین پارک علمی تفریحی ایران، شما را به چندین هزار سال قبل خواهد برد و طبیعت و حیات وحش را از گذشته تا به امروز به شما خواهد شناساند. سرزمین پروفسور بازیما تجربه دلچسبی از یادگیری علوم طبیعی را به بازدید کننده خود ارزانی می‌دارد.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری وصال، طبقه ۴+

جاهای دیدنی مشهد

 

روستای زشک مشهد

منطقه توریستی و تفریحی زشک یکی از جاهای دیدنی مشهد و از جمله روستاهای گردشگری ایران است که در ۳۰ کیلومتری مشهد قرار گرفته است. این منطقه ییلاقی که در دره‌ای زیبا از رشته کوه‌های البرز شمالی قرار گرفته است با طبیعت بکر و زیبای خود با آب و هوایی خنک شرایط مناسبی را برای مردم شهر مشهد تأمین کرده است. در این منطقه با رستوران‌های بزرگ و بین‌المللی چون پدیده و دشت بهشت و باغ سالار و ارم نیاز مردم را در کنار طبیعت، به مواد غذایی نیز برطرف کرده است. این منطقه از طریق یک بزرگراه و با عبور از کنار قلعه باستانی ویرانی و دهکده المپیک ثامن‌الائمه به مشهد دسترسی دارد. در این منطقه صنایع دستی و نان‌های محلی مختلفی وجود دارد که می‌تواند برای هر توریست و ایران‌گردی جالب باشد.

آدرس: بیست کیلومتری مشهد، جنوب شرقی رشته کوه بینالود

جاهای دیدنی مشهد

نتیجه گیری

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی مشهد پرداختیم و مسیرهای دسترسی آن‌ها را برایتان معرفی کردیم. حتما در سفر بعدی‌تان به مشهد مقدس، سری به این جاذبه‌ها بزنید و سفری به یاد ماندنی را برای خودتان به وجود بیاورید. آیا شما تا به حال به این دیدنی‌های مشهد که برایتان نام بردیم سر زده‌اید؟ لطفا تجربه‌ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

رویا سهرابی

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید