جاهای دیدنی تنکابن مرکز مرکبات ایران

جاهای دیدنی تنکابن

اگر هوس سفر دارید ز غبار این بیابان و می‌خواهید چند روزی از زندگی شهری، استرس‌ها، آلودگی و ترافیکش دور شوید، بیایید با هم به یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای مازندران سفر کنیم. شهری که مرکز مرکبات ایران است و انواع گل‌ها و گیاهان زینتی در آن‌جا پرورش داده می‌شود. علاوه بر طبیعت بکر و منحصربه‌فرد، این شهر از تاریخ و فرهنگ غنی نیز برخوردار است. حدس زدید که درباره کدام شهر صحبت می‌کنیم و مقصد سفرمان کجاست؟ در این مطلب از مجله زومیلا می‌خواهیم به تنکابن برویم، یکی از محبوب‌ترین و پرمسافرترین شهرهای شمالی با ساحلی زیبا و جنگلی سرسبز و انبوه. در ادامه با موقعیت جغرافیایی، آب‌وهوای تنکابن، جاهای دیدنی تنکابن و سایر اطلاعات مهم درباره این شهر آشنا خواهید شد تا برای سفر به تنکابن همه چیز را درباره آن بدانید.

تنکابن کجاست؟

تنکابن در غرب استان مازندران واقع شده است و بعد از چالوس بزرگ‌ترین شهر این استان محسوب می‌شود. این شهر از شمال به دریای خزر، از شرق به چالوس، از غرب به رامسر و از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز می‌رسد. برای رفتن به تنکابن از تهران ابتدا باید به چالوس بروید، سپس بعد از عبور از عباس‌آباد به شهر زیبای تنکابن می‌رسید.

بهترین شهرهای ساحلی مازندران

فاصله تهران تا تنکابن

۲۵۳ کیلومتر، یعنی حدود ۵ ساعت طول می‌کشد از تهران به تنکابن برسید.

فاصله تنکابن تا رامسر

۲۶ کیلومتر، ۳۵ دقیقه

بعد از بازدید از جاهای دیدنی تنکابن و گشت‌وگذار در این شهر، بد نیست سری هم به رامسر عروس شهرهای مازندران بزنید.

فاصله چالوس تا تنکابن

۶۰ کیلومتر، ۷۰ دقیقه

آب و هوای تنکابن و بهترین زمان سفر

تنکابن به لحاظ شرایط آب‌وهوایی یکی از خوش‌آب‌وهواترین شهرهای مازندران است و آب‌وهوای معتدل و مرطوبی دارد. این شهر در هر فصلی به نوعی زیباست و طبیعتش آدم را شگفت‌زده می‌کند؛ اما با توجه به آب‌وهوا بهترین زمان سفر به تنکابن و بازدید از جاهای دیدنی تنکابن را می‌توانیم فصل بهار در نظر بگیریم. در بهار چشم‌اندازهای بسیار زیبایی در این شهر خلق می‌شود و آب‌وهوای مطبوع در ییلاق‌های تنکابن سفری فراموش‌نشدنی برایتان رقم می‌زند. تابستان هم هوا شرجی است؛ اما در ییلاق‌ها هوا متفاوت بوده و خنک و دلپذیر است. پیشنهاد می‌کنیم در تابستان به ییلاقات تنکابن که در ادامه معرفی می‌کنیم سفر کنید. طبیعت پاییزی و درختان رنگارنگ هم جذابیت بسیار زیادی برای طبیعت‌گردان دارند. در نهایت در زمستان سرمای هوای تنکابن زیاد است؛ اما عده‌ای ترجیح می‌دهند زمانی که این شهر زیبا سراسر از برف پوشیده شده به آن سفر کنند.

پارک جنگلی چالدره تنکابن

آشنایی با جاهای دیدنی تنکابن

معمولا زمانی که افراد قصد سفر به شهرهای شمالی را می‌کنند ترجیح می‌دهند جایی بروند که هم دریا داشته باشد و هم جنگل؛ به این طریق می‌توانند با یک تیر دو نشان بزنند. تنکابن یکی از این شهرهاست که دریا، جنگل، رودخانه‌ها و آبشارهای باشکوه، چشمه آبگرم، ییلاق‌های بسیار زیبا و دشت‌های سرسبز و خلاصه همه جلوه‌های طبیعت را در خود جای داده است. تنکابن با طبیعتی چشم‌نواز و تاریخی کهن، میزبان طبیعت‌گردان و مسافران زیادی در طول سال است. جاذبه‌های گردشگری این شهر بسیار زیاد است؛ اما در این مطلب شما را با مهم‌ترین جاهای دیدنی تنکابن آشنا خواهیم کرد.

مناطق جنگلی دوهزار و سه‌هزار

جنگل‌های دو هزار و سه هزار با طبیعتی بسیار زیبا، سرسبز و بکر در جنوب تنکابن قرار دارند. در این جنگل‌ها می‌توانید طبیعت‌گردی منحصربه‌فردی را تجربه کنید و از آب‌وهوای دلچسب و مطبوع لذت ببرید. یکی از بهترین مناطق جنگلی برای جنگل‌نوردی در پاییز همین جنگل‌های دوهزار و سه هزار است. راستی اگر به این جنگل‌ها رفتید خوردن ماهی کبابی و آش محلی را فراموش نکنید.

بهترین جاهای دیدنی تنکابن

دشت دریاسر از زیباترین جاهای دیدنی تنکابن

با رفتن به دشت دریاسر می‌توانید جنگل‌های انبوه، دشت پر از گل‌های رنگارنگ و قله‌های پوشیده‌شده از برف را یک‌جا تماشا کنید. در بهار گل‌های زرد دشت دریاسر هوش از سر آدم می‌برد و آب‌وهوای مطبوعش آن‌جا را به یکی از بهترین مقاصد طبیعت‌گردی تبدیل کرده است. دشت دریاسر در میان چهار کوه بلند قرار گرفته و مجموعه‌ای کامل از زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی را در خود جای داده است. کمپینگ و تماشای آسمان شب دریاسر نیز لحظات بی‌نظیری را برایتان رقم می‌زند.

مکان های دیدنی تنکابن

پارک جنگلی چالدره

در ۱۸ کیلومتری جاده تنکابن به دوهزار پارک جنگلی چالدره با چشم‌اندازی منحصربه‌فرد قرار دارد. چالدره دره‌ای عمیق و سرسبز است که آرامشی وصف‌ناپذیر را نصیب دوست‌داران طبیعت می‌کند. کلبه‌های جنگلی واقع در چالدره را می‌توانید برای اقامت در تنکابن اجاره کنید.

آبگرم فلکده

آبگرم فلکده یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی تنکابن است که استقبال زیادی از آن می‌شود. این چشمه آبگرم در میان جنگلی سرسبز قرار دارد و آن‌جا منظره بسیار زیبایی خلق شده است. برای درمان و تفریح به آبگرم فلکده بروید و عکاسی از طبیعت بکر را فراموش نکنید. فاصله این چشمه تا شهر تنکابن حدودا ۳۲ کیلومتر است.

آبشارهای تنکابن

یکی دیگر از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تنکابن آبشارهای این منطقه است. در روستاهای اسپی او و گوسر آبشارهای زیبایی قرار دارند که به‌عنوان آبشارهای کوهسر معروف شده‌اند. در فصل‌های پرآب مسافران زیادی برای دیدن این آبشارها به تنکابن می‌آیند. همچنین آبشار توداک آبشاری ۴۵ متری در دل جنگل سرسبز است که از زیباترین آبشارهای تنکابن محسوب می‌شود. از دیگر آبشارهای این منطقه می‌توان به آبشار سنگ بن چشمه، آبشار جلیسان و همچنین آبشار فرهاد جوی اشاره کرد.

آبشارهای کوهسر

مرداب نشتارود از خاص‌ترین جاهای دیدنی تنکابن

شاید تا به حال زیاد از مرداب نشتارود صحبت نشده و کم‌ترشناخته‌شده است؛ اما مطمئن باشید از رفتن به آن‌جا پشیمان نمی‌شوید. این مرداب محل تخم‌گذاری انواع ماهی است و برای علاقه‌مندان به ماهی‌گیری لحظات جذابی خلق می‌کند. در این مکان زیبا و دل‌انگیز می‌توانید زمانی را در آرامش محض سپری کنید. مرداب نشتارود در فاصله حدودا ۵ کیلومتری تنکابن قرار دارد.

روستای قلعه گردن تنکابن

قلعه گردن یکی از زیباترین و بهترین روستاهای تنکابن است که طبیعت به شدت جذاب و چشم‌نوازی دارد. این روستا با آب‌وهوایی مطبوع مقصدی عالی برای طبیعت‌گردی به‌خصوص در فصل بهار است. برخی به این روستا لقب بهشت کوچک ایران را می‌دهند. با کمپینگ در روستای قلعه گردن یا اقامت در خانه‌های روستایی آن‌جا، تجربه متفاوت و خاطره‌انگیزی از سفر به تنکابن برای خود بسازید. راستی برای رفتن به این روستا باید خود را به خرم‌آباد تنکابن برسانید و سپس از آن‌جا به سمت دهستان بلده بروید.

بهترین روستای تنکابن

جاهای دیدنی تنکابن داخل شهر

از بازار روز و بازار ماهی تنکابن می‌توانید ماهی تازه صیدشده بخرید و یک وعده ماهی خوشمزه نوش جان کنید. حیف است تا شهری مثل تنکابن بیایید و ماهی تازه نخورید. در ضمن انواع میوه، سبزیجات محلی، زیتون و ترشیجات در این بازار فروخته می‌شود. تنکابن مرکز مرکبات ایران و همچنین از تولیدکنندگان اصلی خرمالو در کشور است. به لحاظ پرورش ماهی و تولید چای و برنج هم که جایگاه ویژه‌ای دارد. چه برای مصرف خودتان و چه به‌عنوان سوغاتی، می‌توانید بهترین‌ها را از تنکابن بخرید.

پل چشمه کیله تنکابن نیز از جاذبه‌های تاریخی این شهر است که قدمت آن به دوره پهلوی اول برمی‌گردد. این پل قدیمی نماد تنکابن است و یکی از زیباترین پل‌های تاریخی کشور محسوب می‌شود.

بازارهای ماهی شمال

تعدادی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تنکابن عبارت‌اند از:

  • پارک ملی خشکه‌داران
  • منطقه حفاظت‌شده بلس کوه
  • پل لپاسر تنکابن
  • قلعه مارکوه
  • ییلاق آغوزحال از رویایی‌ترین جاذبه‌های طبیعی تنکابن
  • روستای نوشا

سخن پایانی درباره جاهای دیدنی تنکابن

در این مطلب زومیلا سعی کردیم مهم‌ترین نکات درباره سفر به تنکابن را با شما در میان بگذاریم و جاذبه‌های گردشگری آن را معرفی کردیم. این روزها تا هوا خیلی گرم نشده فرصت خوبی برای سفر به این شهر زیباست. خرید سوغات از تنکابن و امتحان کردن غذاهای محلی بسیار لذیذ تنکابن را هم حتما در برنامه خود داشته باشید. در ضمن برای اقامت در تنکابن گزینه‌های متنوعی شامل اجاره ویلا، سوئیت، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل و هتل آپارتمان پیش روی شماست. بنا به بودجه و سلیقه خود می‌توانید از میان اقامتگاه‌های متنوع تنکابن محل اقامت مناسبی برای خود رزرو کنید و سفری خاطره‌انگیز داشته باشید. شما چه جای دیگری را از جاهای دیدنی تنکابن می‌شناسید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید