۱۰ مورد از بهترین جاهای دیدنی انزلی

جاهای دیدنی انزلی

نوشتن درباره جاهای دیدنی انزلی برای کسی که این بندر فوق‌العاده را به خوبی می‌شناسد، اصلا کار سختی نیست. به جرات می‌توان ادعا کرد بندر انزلی یکی از شهرهایی است که حداقل یک بار در زندگی باید به آنجا سفر کنید. قبلا در مورد بهترین محله‌های انزلی صحبت کردیم، اگر هنوز چیزی از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی انزلی نمی‌دانید یا می‌خواهید اطلاعاتتان کامل‌تر شود، با ما همراه باشید تا در این مقاله همه چیز را به شما بگوییم.

۱-حافظیه انزلی؛ حال و هوای شیراز در ساحل دریای خزر

در نزدیکی ساختمان شهرداری انزلی، در بستری سرسبز و باصفا، بنایی سفیدرنگ و آشنا می‌بینید که حافظیه شیراز را برای شما تداعی می‌کند. نام حافظیه به دلیل همین شباهت به آن داده شده است. این سازه‌ی جذاب روزگاری محل اجرای موسیقی بوده و در دوره‌ی پهلوی، توسط معماران آلمانی در فضایی سرسبز بنا شده است. این بنا با ستون‌های استوار و گنبد خوش‌طرح خود از جاهای دیدنی بندر انزلی محسوب می‌شود که رو به نمایی دیدنی از بندر جا خوش کرده است.

جاهای دیدنی انزلی

۲-منطقه حفاظت شده سرخانکل؛ پناهگاه حیات وحش

برای دیدن نیلوفرهای آبی مشهور تالاب انزلی باید به بخش حفاظت‌شده‌ سرخانکل بروید. منطقه‌ سرخانکل در واقع بخشی از تالاب انزلی است. بسیاری از پرندگان مهاجر مانند انواع مرغابی‌ها، کاکایی، پرستوی دریایی، طاووسک و قو و…در بخش حفاظت‌شده سرخانکل زمستان گذرانی می‌کنند. گونه‌های گیاهی شاخص تالاب انزلی مانند آزولا، لاله تالابی و نی و نیلوفر آبی هم در منطقه حفاظت‌شده وجود دارند. نیلوفرهای آبی از جنبه زیستی هم اهمیت زیادی دارند چرا که منطقه‌ رویش آن‌ها محل اصلی تخم‌ریزی پرستوهای دریایی تالاب است.

جاهای دیدنی انزلی

 

۳-بلوار ساحلی و اسکله بندر انزلی

بندر انزلی یکی از شهرهای زیبای ایران است، شهری که با خانه‎هایی با بام‎های رنگارنگ شیروانی، میدان‏‌های جذاب، معماری به سبک مدرن، آب و هوای دوست داشتنی، دریایی زیبا و اسکله‎ای که در آن سر و صدای کشتی‏‌ها با ابعاد کوچک و بزرگ که با آواز مرغ‌های دریایی تلفیق شده و صدایی فوق العاده و منحصر به فرد را از خود ساتع می‌کند. در میان همه جاذبه‌های این شهر، بلوار ساحلی و اسکله بندر انزلی یک جاذبه بی‌نظیر محسوب می‌شود. این اسکله از پرکارترین بنادر کشور از نظر میزان باری که تخلیه و بارگیری می‌شود، به حساب می‌آید و در واقع از این حیث سومین بندر کشور است.

جاهای دیدنی انزلی

۴-کاخ میان پشته؛ عمارتی متاثر از معماری گذشته

ساختمان کاخ میان پشته یا همان کاخ موزه انزلی به دستور رضاخان در فاصله‌ بین پل غازیان و پل انزلی بنا شد و یکی از زیباترین معماری‌هایی است که در شهر خودنمایی می‌کند. این ساختمان سفیدرنگ و خوش‌نقش در فضایی سرسبز رو به دریا بنا شده و زیبایی خزر و خوش عطری درختان بهارنارنج را به معماری دیدنی خود اضافه کرده است. این موزه یکی از جاهای دیدنی انزلی است که در آن انواع سلاح‌های نظامی از زمان صفویه تا امروز یافت می‌شود و بازدید از آن برای تکمیل یک سفر ماجراجویانه دلچسب خواهد بود.

جاهای دیدنی انزلی

 

۵-برج ساعت انزلی؛ نمادی از قدمت و زیبایی شهر

این برج، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بندر انزلی و یکی از قدیمی‌ترین بناهای ساخته شده در این شهر است. این برج تاریخی و زیبا که ساعتش هنوز هم زمان را به درستی نمایش می‌دهد، در پشت بازار سپه انزلی واقع شده است. برج ساعت در سال ۱۱۹۴ هجری شمسی به دستور حاکم ناصرالدین شاه در این ناحیه به نام خسرو خان گرجی ساخته شد.

جاهای دیدنی انزلی

۶-کشتی تفریحی میرزا کوچک خان؛ یکی از زیباترین جاهای دیدنی انزلی

سفر با کشتی تفریحی تجربه‌ لذت‌بخش بی‌نظیری است که در دریای خزر هم با کشتی تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی امکان آن وجود دارد. کشتی پنج طبقه‌ میرزا کوچک خان دهه هشتاد میلادی در ژاپن ساخته شده و می‌تواند تا ۲۵۰ مسافر را بین شهرهای داخلی و خارجی دریای خزر جا به جا کند. گردشگرانی که دوست داشته باشند شبی به یادماندنی را روی دریای خزر سفر کنند می‌توانند در مرکز اقامتی کشتی که امکاناتی در حد یک هتل چهار ستاره دارد، اقامت کنند.

جاهای دیدنی انزلی

۷-پارک جنگلی بندر انزلی؛ پارکی زیبا در دل روستا اشبلا

پارک جنگلی بندر انزلی یکی از جاهای دیدنی انزلی و هم چنین یکی از جاهای دیدنی استان گیلان است که در جاده رشت به انزلی واقع شده است و هر ساله عده زیادی از مسافران و بومیان گیلانی به این طبیعت زیبا و بکر می‌آیند و سیزده‌بدر یا آخر هفته را در کنار دوستان و خانواده می‌گذرانند.

در این پارک جنگلی امکانات رفاهی و تفریحی زیادی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که باعث می‌شود اکثر مسافران حداقل یک بار هم که شده به این پارک سر بزنند.

در قسمت ورودی این پارک نمایشگاهی از صنایع دستی استان گیلان برپاست که می‌توانید غذاها، شیرینی‌ها و دیگر صنایع دستی این شهر و استان را ببینید و با آن‌ها آشنا شوید.

جاهای دیدنی انزلی

 

۸-مرکز تجاری ونوس و ستاره شمال

سال ۱۳۹۲ برای بندر انزلی سالی فراموش‌نشدنی بود. فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی افتتاح شد و دو مرکز خرید ونوس و ستاره شمال با صدها فروشگاه شروع به کار کردند.

مجتمع تجاری ستاره شمال با مساحت حدود 21 هزار مترمربع با شش طبقه و معماری زیبا و منحصربه‌فرد، اولین مجتمع تجاری در منطقه آزاد انزلی است.

مرکز خرید ونوس یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری در این منطقه است که در سال ۸۵ افتتاح شده است. مساحت این مجموعه 52 هزار متر است و حدود ۸۰۰ غرفه تجاری را در سه طبقه جای داده است و یکی از مجموعه‌های تجاری موفق در بندر انزلی است.

یکی از مزایای این مراکز خرید، قرار گرفتن آن‌ها در خط ساحلی دریای خزر است که با طراحی زیبا و محصور شدن بین جنگل و دریا، منطقه‌ای جذاب و دوست‌داشتنی برای مسافران به حساب می‌آید.

برج‌های مسکونی طاووس هم در این منطقه واقع شده است که دید بی‌نظیری را برای ساکنین این مجتمع فراهم کرده‌اند. مراکز خرید فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی از فروشگاه‌هایی با اجناس ترک، روسی، اروپایی و ایرانی تشکیل شده است که هر ساله تعداد زیادی از مسافران و بومیان برای خرید و تفریح به این منطقه می‌آیند.

مراکز خرید ونوس و ستاره شمال در حسن رود قرار دارند و دسترسی مستقیم به ساحل دریای خزر و فاصله زمانی کوتاه از انزلی، باعث شده همه‌روزه بازدیدکنندگان زیادی به این منطقه بیایند.

جاهای دیدنی انزلی

۹-خیابان سپه؛ لوکس‌ترین مرکز خرید بندر انزلی

بومیان و قدیمی‌های انزلی، خیابان سپه را قدیمی‌ترین و لوکس‌ترین مرکز خرید این بندر می‌دانند. ساختمان‌ها و معماری شهری در این خیابان نشان‌دهنده اهمیت این خیابان برای اروپاییان بوده است.

خیابان سپه یا خیابان ابوذر غفاری که با نام بازار سپه هم شناخته می‌شود، از خیابان‌های قدیمی این شهر است که در نزدیکی میدان اصلی انزلی (میدان امام خمینی) و در امتداد خیابان اصلی این شهر (خیابان مطهری یا گلستان سابق) واقع شده است. این خیابان از گذشته تا به امروز پاتوق خرید و گشت و گذار مردم بوده است.

جاهای دیدنی انزلی

۱۰-کلیسای مریم مقدس

کلیسای مریم مقدس یکی از جاهای دیدنی انزلی و سومین کلیسای شهر انزلی هست که در میدان شهرداری شهر انزلی و جلوی ساختمان سابق دادگستری قرار دارد. این کلیسا در سال ۱۸۷۴ میلادی با هزینه شخصی به اسم آواک ملک الله وردیان (از ارامنه شهر) بنا شد. کلیسا به شکل مستطیل با جهت شرقی- غربیه و سه ورودی در اضلاع شمالی، جنوبی و غربی دارد.
در ضلع شرقی، محراب کلیسا قرار دارد که به وسیله اختلاف ارتفاع، از بقیه فضاها جدا شده است. در دو سمت محراب، گچ‌بری‌های زیبایی به چشم می‌خورد. سقف کلیسا روی ۴ ستون استوار است و گنبد ناقوس خانه کلیسا با ۶ ستون، در بالای ورودی غربی کلیسا قرار داده شده است. دیوارهای خارجی کلیسا با سیمان و دیوارهای داخلی نیز با گچ پوشانده شده است.

جاهای دیدنی انزلی

سخن پایانی

اگر عاشق دریا و صدای مملو از آرامش امواج باشید، برای سفر به شهرهای ساحلی همیشه کوله‌باری بسته و آماده خواهید داشت. گذران زمان در کنار آرامش دریا، یکی از شیرین‌ترین سفرهایی است که هر گردشگر تجربه کرده است. بهشت شمالی ایران با وجود بندر انزلی و جذابیت حال‌وهوای خاص اسکله، فرصت خوبی است تا چمدانتان را ببندید و چند روزی همسایه‌ دریا شوید تا سمفونی صدای پرنده‌های دریایی در گوشتان جا خوش کند و هوای پر اکسیژن شمال، ریه‌هایتان را جلا دهد. اگر سفر به بندرگاه انزلی را تجربه کرده‌اید، از زیبایی‌های خاصش برای ما بنویسید و تجربه‌های مفیدتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید