تزیین اتاق کودک با ۸ راهکار جدید و ساده

طراحی و تزیین اتاق‌ کودک فرآیندی است که ناگزیر کودک درون ما را بیدار می‌کند: فرصتی برای ایجاد اتاق‌ خواب کودکانه‌ای که ما برای خودمان دوست داشتیم و سالیان سال ناتمام مانده بود. بهتر است ایده‌ها و پیشنهادات دکوراسیون و تزیین اتاق کودک را باز بگذارید و محدود نکنید و اگر اتاق‌ خواب کودک را برای یک‌ بار طراحی می‌کنید٬ یک چشم به آینده داشته باشید.

تزیین اتاق کودک

نحوه تزیین اتاق‌ خواب کودک

بسیاری از ویژگی‌ های بنیادی کودکان شامل – تخیل، خلاقیت، بیان – که در حین رشد آن‌ها به وجود می‌آید می‌توانند هنگام تزئین اتاق کودک مورد استفاده قرار گیرند، اما اگر ما در استفاده از آن‌ها اغراق کنیم، اغلب می‌تواند منجر به نتیجه عکس شود: برای مثال یک اتاق‌ خواب با تم مینیون و پر از وسایل مینیون برای یک دوره‌ی طولانی‌ مدت مورد پسند نیست و می‌تواند کسل‌ کننده نیز باشد. اتاق‌ خواب کودک شامل بخش‌ های مختلفی از جمله فضای نشیمن، مطالعه و استراحت می‌باشد اما مهم‌ترین نقش اتاق‌ خواب این است که در پایان روز شلوغ، فرزند شما بتواند راحت استراحت کند و امنیت داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

با توجه به محدودیت‌ های بودجه یا فضای شما، در ادامه ۸ راهنمایی برای کمک به تزئین اتاق‌ خواب کودک و طراحی فضایی پایدار برای اینکه فرزندتان شکوفا شوند٬ پیدا کنید.

تزیین دیوار اتاق کودک

برای ایجاد طرحی در تزیین اتاق کودک که ماندگاری بالایی داشته باشد٬ بهتر است از یک رنگ خنثی برای دیوار استفاده کنیم که به‌ عنوان یک بوم خالی برای اشیاء تزئینی و سلیقه‌ های مختلف استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید رنگ و الگوی خاص خود را معرفی کنید بهتر است الگو را فقط به یک دیوار یا سقف محدود کنید و دقت داشته باشید، حتماً موتیف به اندازه کافی ملایم باشد تا کل فضا را تحت تاثیر قرار ندهد.

تزیین دیوار اتاق کودک

قفسه‌بندی و شلف مناسب برای تزیین اتاق کودک

یک نکته کلیدی برای هر اتاق‌ خواب سازمان‌ دهی فضا و ذخیره‌سازی خوب اتاق است و این ویژگی در اتاق‌ خواب کودک به دلیل تعدد و تنوع اسباب کودک اهمیت بسیار زیادی دارد. هرگونه ذخیره‌ سازی که برای آن در نظر دارید، باید ترکیبی کامل از فرم، عملکرد، اما مهم‌تر از همه یک مقدار سرگرم‌ کننده باشد و حالت خشک و کسل‌کننده نداشته باشد.

قفسه بندی اتاق کودک

علاوه بر قفسه‌ ها و کمدها می‌توانید از شلف های دیواری تزیینی در اتاق کودک خود استفاده نمایید که علاوه بر جنبه زیبایی که دارند٬ کارایی زیادی در نگه‌داری لوازم مختلف کودک داشته و فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

شلف اتاق کودک

معیار انتخاب سرویس خواب کودک

وقتی صحبت از خرید سرویس خواب برای کودکان می‌شود، سؤالات زیادی در ذهن ما شکل می‌گیرد. مثلاً اینکه اندازه مناسب سرویس خواب کودک باید چقدر باشد، یا اینکه ایمنی تخت باید چگونه باشد، یا طرح و مدل مناسب برای سرویس خواب چیست و خیلی مسائل دیگر که بر سلامت٬ خواب و رشد کودک ما تأثیر می‌گذارند. وقتی می‌خواهید سرویس خواب کودک را خریداری کنید، باید مسائلی مثل بودجه مورد نظر، قد و جسه کودکتان، ابعاد اتاق موردنظر، کلیت دکوراسیون و رنگ اتاق و اندازه تخت را باید در نظر بگیرید و با دقت انتخاب نمایید. این نکته اهمیت دارد که سرویس خواب با کلیت تزیین اتاق کودک هماهنگ باشد.

سرویس خواب پسرانه

سرویس اتاق خواب کودک دخترانه

برای مشاهده مدل های جدید سرویس خواب نوزاد و کودک به این مقاله مرتبط مراجعه کنید : ۳۰ مدل سرویس خواب نوزاد و کودک

آثار هنری مناسب برای تزیین اتاق کودک

هنر یک راه عالی برای جذابیت بصری یک اتاق‌ خواب است و می‌تواند به‌ عنوان یک ابزار مفید برای موتیف های رنگی مطرح شود: طرح‌ها و الگوهای هنری را می‌توان در تابلوها٬ پارچه‌ها٬ مبلمان و دیوار اتاق‌ خواب کودک به کار برد و فضا را از حالت یکنواختی و خشکی خارج کرد.

تابلو اتاق خواب کودک

استفاده از چاپ‌های گرافیکی یا مدرنیستی برای اتاق‌ خواب بچه‌ های بزرگ‌تر می‌توانند فضای پیچیده‌ تری را، ارائه دهند. قاب های دیواری ساده ترین راه برای تزیین اتاق کودک است.

دکورهای مناسب اتاق کودک

با استفاده از دکوری‌ها و لوازم جانبی مختلف و متنوع اتاق کودک خود را تزیین کنید. می‌ توانید از انواع مجسمه‌ ها و اسباب‌ بازی‌ های متناسب با سن٬ علایق و جنس کودک خود استفاده نمایید. برای مثال اگر دیوارهای اتاق کودک شما ساده است، برای جذابیت بیشتر می‌توانید نقاشی‌ های مورد علاقه کودکتان را روی دیوارهای اتاق بکشید یا حتی از برچسب‌ های قابل شستشو استفاده نمایید.

برچسب دیواری اتاق کودک

از جزئیات و لوازم تزیینی که اتاق کودک را از سایر فضاها متمایز می کند در دکوراسیون اتاق کودک خود غافل نشوید برای مثال یک خیمه چادری رنگی زیبا در داخل اتاق کودک بسازید تا فضای محرمانه و خصوصی برای فرزند خود ایجاد کنید.

خیمه چادری تزیین اتاق کودک

نورپردازی اتاق‌ خواب کودک

اهمیت نورپردازی هنگام تزئین اتاق‌ خواب کودک را جزو موارد ارزشمند داشته باشید: چراغ‌های سقفی به ایجاد یک محیط آرام و دلپذیر کمک می‌کند، از نقاط نوری گرم استفاده کنید، با استفاده از روشنایی مخفی در بالا یا در کنار تخت فضایی مناسب برای مطالعه یا تعویض لباس کودک ایجاد نمایید. استفاده از نور مناسب و متعادل از جمله موارد مهم در دکوراسیون و تزیین اتاق کودک است.

نورپردازی اتاق کودک

شب خواب‌ها با اشکال متنوع٬ خوابی آرام و امن را برای کودک به ارمغان می‌ آورند؛ و درنهایت نورپردازی طبیعی در طول روز برای کسب انرژی و ویتامین لازم از نور خورشید را فراموش نکنید.

شب خواب اتاق کودک

تزیین سقف اتاق کودک

به همان اندازه که طراحی وسایل داخل اتاق‌ خواب کودک و تزیین دیوارها اهمیت دارند طراحی سقف اتاق‌ خواب کودک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. سقف اتاق کودک فرصتی مناسب برای حرکات جسورانه را فراهم می‌آورد٬ البته نباید تزیین آن‌ جوری باشد که کل اتاق را تحت تأثیر قرار دهد. برای مثال استفاده از سقف‌های کاذب با اشکال مختلف و نورپردازی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای تزیین اتاق کودک باشد.

سقف کاذب اتاق کودک

شما با حداقل امکانات و حتی آویز کردن اشیای سبک و بی‌خطر می‌توانید سقف را از حالت ساده دربیاورید و به اتاق جلوه خاصی بدهید.

آویز سقف اتاق کودک

فرش و مبلمان اتاق کودک

در هنگام انتخاب فرش مناسب برای اتاق‌ خواب کودک سعی کنید از فرش‌هایی استفاده کنید که دارای طرح‌های فانتزی است٬ جنس و اندازه‌ی فرش را مثل سایر بخش‌های خانه انتخاب نکنید٬ سایز فرش را با توجه به محیط اتاق کودک و لوازم موجود در اتاق انتخاب کنید٬ رنگ فرش کودک نیز نقش مهمی در دکوراسیون و تزیین اتاق‌ خواب کودک دارد.

فرش اتاق کودک

استفاده از مبلمان راحتی و متناسب با سرویس خواب کودک اجباری نیست اما برای کامل شدن دکوراسیون و با توجه به متراژ اتاق‌ خواب توصیه می‌شود. در نظر داشته باشید که مبلمان خاص برای ایجاد فضای استراحت و فضای بازی کودکان در اتاق‌ خواب نقش مهمی را می‌تواند ایفا کند.

مبلمان اتاق کودک

تزیین اتاق کودک دختر

تزیین اتاق دختر

تزیین اتاق کودک پسر

تزیین اتاق کودک پسر

نویسنده: الناز اسدی/ تیم تحریریه وب سایت زومیلا

برگرفته از: trouva

5 نظرات

  1. سلام ممنونم بخاطر مقاله ی ۸ راهکار جدید و ساده برای تزئین اتاق کودک ، بسیار مفید بود و از عکس ها کلی ایده گرفتم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید