بهترین مناطق شهریار برای زندگی که آنها را نمیشناسید!

بهترین مناطق شهریار برای زندگی

اگر پایتخت نشین هستید و دنبال یک شهر سرسبز برای خرید ویلا و گذراندن اوقات فراغت خود می‌گردید و دلتان می‌خواهد به امکانات پایتخت دسترسی داشته باشید و در عین حال آب و هوای محل سکونت هم برای شما اهمیت دارد، شهر زیبا و سرسبز شهریار می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. شهر شهریار در 40 کیلومتری غرب تهران قرار گرفته است. در ادامه این مطلب از زومیلا قصد داریم بهترین مناطق شهریار برای زندگی را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با شهرستان شهریار

در حقیقت شهریار مرکز شهرستان شهریار است که از غرب به شهر تهران، از شمال غرب به شهرهای ملارد و اندیشه، از شرق و شمال شرق به شهرهای قدس و باغستان، از سمت جنوب و جنوب شرقی به شهرهای فردوسیه و صبا شهر و از سمت جنوب غربی به شهر وحیدیه و امیریه ختم می‌شود. هرچند این شهر در ابتدا بخشی از شهرستان کرج محسوب می‌شد ولی در حال حاضر شهری مستقل است و به عنوان یکی از توابع استان تهران به شمار می‌رود. همچنین به دلیل آب و هوای با کیفیت و پوشش منطقه‌ای سرسبز لقب نگین تهران را به خود اختصاص داده است. به همین سبب خرید ملک و باغ ویلا در این شهر یک سرمایه‌گذاری پرسود خواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید: مناطق در حال رشد اطراف تهران را بشناسید

منطقه ویلا نشین شهریار

مناطق شهریار

به طور کلی شهر شهریار به پنج ناحیه تقسیم می‌شود که این نواحی به شرح زیر هستند:

  • منطقه مرکزی: علیشاه عوض، کرشته، کردزار، عباس آباد، شهرک کمیته، محمد آباد، شهرک مخابرات فاز 1 و 2
  • منطقه کهنز: دینارآباد، شهرک پارسیان، کهنز، اسدآباد
  • منطقه جعفریه: شهرک تیسفون، مسکن مهر شهریار، شهرک جعفریه، شهرک صنعتی والفجر
  • منطقه رزکان: الورد، دهشاد بالا، اسکمان، دهشاد پایین، رزکان
  • منطقه امیریه: شهرک جانبازان، شهرک بهاران، شهرک امیریه، حصارزیرک
  • منطقه باغستان: سعیدآباد، نصیرآباد، خادم آباد
  • منطقه اندیشه: فاز یک تا شش
  • منطقه وائین: شهرک صدف، شهرک اداری، شهرک شهید عباس پور، شهرک کاروان، شهرک وائین فاز 1 و 2

بهترین منطقه شهریار

همان طور که پیش تر گفتیم یکی از نکاتی که افراد را ترغیب به سکونت در شهریار می‌کند سرسبزی و آب و هوای تمیز آن است بنابراین بیشتر خانواده‌ها به دنبال خرید باغ و ویلا در آنجا هستند. برای خرید ملک در این شهر معیارهای متفاوتی نظیر امنیت، قیمت، پوشش گیاهی، اصالت، لوکس بودن و… وجود دارد که با توجه به این معیارها می‌خواهیم سه مورد از بهترین مناطق شهریار برای زندگی را به شما معرفی کنیم.

تیسفون؛ لوکس‌ترین منطقه شهریار

منطقه تیسفون یکی از قدیمی‌ترین مناطق باغ ویلایی و یکی از بهترین مناطق شهریار برای زندگی است که قدمت آن به قبل از انقلاب اسلامی برمی‌گردد. هرچند قدمت تیسفون را می‌توان از درختان تنومد و کهنسال نیز فهمید که هرکدام از عمری بیش از 50 سال برخوردار هستند. منطقه تیسفون در جنوب شهرک اندیشه، بین شهرستان ملارد و شهریار قرار گرفته است.

در این منطقه به دلیل کاربری نوع زمین‌ها که اکثرا باغ ویلا هستند، شاهد ویلاهای لوکس و گران قیمت‌ خواهید بود. از دیگر مزایای این منطقه که آن را خاص‌تر و متمایزتر می‎کند می‌توان به نگهبانی 24 ساعته و امنیت بالا، دسترسی به مراکز رفاهی، بیمارستان‌ نور شهرک صدف، بیمارستان سجاد شهریار، درمانگاه، مراکز خرید، باغ رستوران‌ها و … اشاره کرد که حتی می‌توانید این منطقه را به عنوان محلی برای اقامت دائم خود در نظر بگیرید. علاوه بر این موارد قیمت میلیاردی زمین‌های منطقه تیسفون آن را به محلی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

این مطلب را از دست ندهید: اطراف تهران کجا خونه بخرم ؟

بهترین جای شهریار برای خرید آپارتمان

کردزار؛ دارای بهترین موقعیت منطقه‌ای

یکی از نمادها و نشانه‌های شهر شهریار میوه‌های تابستانی آن است که می‌توانید آن‌ها را به وفور پیدا کنید. علاوه بر میوه‌های خوش آب و رنگ این منطقه باید به بزرگ‌ترین و خاص‌ترین ویژگی یعنی به موقعیت جغرافیایی آن اشاره کنیم که دسترسی آن به فاز یک اندیشه، میدان ولیعصر شاهراه اساسی شهریار و چهارراه ملارد، کردزار را به منطقه‌ای بی‌نظیر تبدیل کرده است.

همچنین این منطقه از سه بخش ابتدایی و باغی چون خیابان اقاقیا، باهنر، حافظ و…، بخش مسکونی و بومی و بخش انتهایی باغی چون سهند، باغستان و… تشکیل شده است که سبب تنوع ساختمانی و سبک زندگی این منطقه شده است. به همین دلیل شما می‌توانید متناسب با سلیقه و بودجه‌ی خود گزینه مناسب را انتخاب کنید. همچنین در منطقه کردزار به دلیل تنوع، خانه‌ها قیمت ثابتی ندارند و قیمت هر بخش با توجه به بافت و محله تعیین می‌شود پس گزینه مناسبی برای افراد با بودجه‌های پایین نیز هست.

منطقه امیریه؛ منطقه‌ای با امکانات کامل

یکی از بهترین مناطق شهریار برای زندگی که در مرکز شهر واقع شده است، امیریه نام دارد. در این شهرک امکاناتی نظیر یک درمانگاه و سه اورژانس شبانه‌ روزی، سه درمانگاه روزانه، داروخانه، خانه بهداشت، پارک، پارک باغ، کتابخانه، فرهنگسرا، سالن ورزشی، استخر، زمین چمن طبیعی و… را مشاهده می‌کنید. همچنین از دیگر مزایای آن دسترسی به حمل و نقل عمومی است که دسترسی و رفت و آمد را برای اهالی آسان کرده است. هرچند این نکته قابل ذکر است که شهرک امیریه تنها مختص به بافت شهری نیست و این منطقه نیز همچون سایر مناطق شهریار از بافت متنوعی برخوردار است. شما در منطقه کردامیر شهرک امیریه می‌توانید انواع باغ ویلاهای زیبا و لوکس را مشاهده کنید. منطقه امیریه وکردامیر به دلیل نزدیکی به تهران، یک گزینه مناسب برای افراد خواهان امکانات شهری درکنار مناطق زیبا و سرسبز هستند.

این مطلب را از دست ندهید: معرفی بهترین شهرک‌های ویلایی اطراف تهران

بهترین منطقه برای خرید باغ در شهریار

 

سخن پایانی

شهریار، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان تهران است که از نظر تنوع سبک زندگی، تنوع زیستی جغرافیایی و مناظر بکر و نزدیکی به پایتخت، یک گزینه مناسب و ایده‌آل برای گذراندن وقت یا مهاجرت است. این شهر از پنج منطقه یا ناحیه تشکیل شده که در این مقاله سعی کردیم با توجه به فاکتورهای مهمی همچون قیمت، امنیت، دسترسی به مناطق و دسترسی به امکانات بهترین مناطق شهریار برای زندگی را معرفی کنیم. یکی از ویژگی‌های بارز این شهر زیبا و قدیمی این است که افراد با هر بودجه‌ای امکان خریداری ملک و سکونت در آن را دارند و همچنین یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری نیز هست. هرچند به غیر از مناطقی که درباره‌شان صحبت کردیم، با توجه به رشد و توسعه روزافزون این شهر، مناطق دیگر و همچنین مناطق روستایی که در اطراف شهرستان شهریار قرار گرفته‌اند می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای خرید ملک و سکونت باشند.

جهت مشاهده قیمت و مشاور و خرید ملک در بهترین مناطق شهریار روی این لینک کلیک کنید.

5 نظرات

  1. من سال ۹۹ اردیبهشت در خادم اباد زمین متری ۲ میلیون خریدم آلام شده ۸ میلیون واقعا دلم نمیاد بفروشم آب هواش و مسیرش تا میدان آزادی ۲۰ دقیقه فاصله دارد الان هم می‌خواهم ویلا بسازم اگر آپارتمان در تهران متری ۳۰ میلیون باشد اونجا متری ۱۲ میلیون نوساز میدن عالیه

  2. سلام من شهرک جعفریه ملک دیدم منطقه رو به پیشرفت هستش الان تراکم دادن به ویلایی ها کنار تیسفون جای شک و عالی هستش الان راحت با ۲ میلیارد میشه ویلایی خرید و ساخت اجاره داد

  3. سلام خیابان طوقانی چجور جایی هستش در شهریار و قیمتش نسبت به سایر مناطق شهریار به چه صورته؟

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید