بهترین مناطق اطراف تهران برای زندگی و خرید خانه را بشناسید

بهترین مناطق اطراف تهران برای زندگی

امروزه با افزایش روزانه قیمت‌ها، خرید آپارتمان به خصوص در تهران برای بسیاری از افراد تبدیل به یک رؤیا شده است. با این وجود که قیمت آپارتمان در محله‌های مختلف تهران متفاوت است، اما خانه‌دار شدن در این شهر بزرگ تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. با این وجود جای نگرانی نیست، زیرا همیشه راه‌حل‌های جایگزین وجود دارد. قیمت مسکن در تهران را نمی‌توان تغییر داد اما می‌توان به حومه شهر با قیمت‌های مناسب‌تری سکونت کرد. به منظور خرید آپارتمان در حومه تهران، ابتدا لازم است بهترین مناطق اطراف تهران برای زندگی را بشناسید. پس از کسب اطلاعات لازم با توجه به بودجه‌ای که مدنظر دارید می‌توانید برای خرید خانه اقدام کنید.

حومه تهران کجاست؟

در اطراف تهران شهرک‌ها و مناطق مسکونی بسیاری وجود دارد که به آن‌ها حومه میگویند. بومهن، پردیس، پرند، اندیشه، رودهن، کهریزک، احمدآباد مستوفی، دماوند و… از این دست مناطق هستند. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با این مناطق بیشتر آشنا کنیم.

بهترین مناطق حومه تهران برای زندگی

از بهترین این مناطق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اندیشه

شهر اندیشه که در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار گرفته است، از 6 فاز تشکیل شده است و جمعیتی بیش از 140 هزار نفر را در خود جای داده است. اندیشه در 30 کیلومتری تهران و در مجاورت کرج قرار گرفته است. هر 6 فاز اندیشه دارای تمامی امکانات رفاهی از جمله مدرسه، مسجد، مجتمع تجاری و غیره هستند. بهترین دسترسی به اندیشه از طریق جاده مخصوص کرج است. اگر مسیر خلوت باشد، پس از گذشت 20 الی 25 دقیقه می‌توان از تهران به اندیشه رسید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، آزادی و پل فردیس است. وسایل نقلیه عمومی از ایستگاه آزادی و پل فردیس شامل اتوبوس و سواری می‌شود.
فاز 1 اندیشه قبل از انقلاب ساخته شده است و ساختاری شبیه به شهرهای سنتی دارد. در حال حاضر فاز 1 از اندیشه جدا شده است و زیرمجموعه شهرداری شهریار است. خانه‌های فاز 2 اندیشه هم ویلایی هستند و هم آپارتمانی. از نظر زیرساخت‌های شهری، فاز 3 اندیشه نسبت به فاز 1 شرایط بهتری دارد. فاز 3 بهترین فاز برای خرید خانه‌های ویلایی است و نسبت به سایر فازهای اندیشه گران‌تر است. فاز 4 اندیشه به فاز 3 متصل است، اما خانه‌هایش نسبت به فاز 3 قیمت مناسب‌تری دارند. فاز 5 اندیشه خانه‌هایی ویلایی و آپارتمانی در متراژهای بالا دارد و نسبت به فازهای قبلی جو آرام‌تری دارد. بیشترین حجم مسکن مهر در فاز 5 قرار گرفته است. عمده زمین‌های فاز 6 در اختیار مالکیت بخش خصوصی است.
قیمت خرید آپارتمان در شهر اندیشه با توجه به متراژ، سال ساخت، فاز و ویلایی یا آپارتمانی بودن متفاوت است. در صورتی که بودجه کمی در اختیار دارید می‌توانید به سراغ مسکن مهرهای فاز 5 بروید. قیمت آپارتمان در این فاز از متری 1 میلیون و پانصد هزار تومان شروع شده و تا متری 3 میلیون و پانصد هزار تومان ادامه دارد. اگر قصد اقامت در فازهای 1 و 3 را دارید باید هزینه بیشتری در اختیار داشته باشید. قیمت آپارتمان در فازهای 1 و 3 از متری 2 میلیون و پانصد هزار تومان شروع شده و تا متری 5 میلیون تومان ادامه دارد. اگر بودجه کافی ندارید نگران نباشید، بسیاری از آپارتمان‌های نوساز و مسکن مهر دارای وام مسکن (از 15 میلیون تا 60 میلیون) هستند که این امر می‌تواند امکان خرید آپارتمان در حومه تهران را برای شما میسر کند.

این مطلب را از دست ندهید: بهترین منطقه در کرج و اطراف کرج برای خرید ویلا کجاست؟

بهترین مناطق اطراف تهران برای زندگی

پرند

پرند یکی دیگر از بهترین مناطق اطراف تهران برای زندگی است که در شهرستان رباط کریم و 33 کیلومتری جنوب غربی شهر تهران قرار گرفته است. پرند از نظر امکانات رفاهی غنی است؛ از مهم‌ترین این امکانات می‌توان به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، کارتینگ و پروژه تفریحی اقامتی سرزمین ایرانیان، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و غیره اشاره کرد. در حال حاضر دسترسی به پرند تنها از طریق تاکسی و اتوبوس از مترو شاهد و صادقیه امکان‌پذیر است و طی مدت زمان 25 الی 45 دقیقه می‌توانید در این مسیر رفت و آمد کنید.
پرند در حال حاضر دارای 7 فاز است اما قرار است در آینده به 16 فاز گسترش پیدا کند. در حال حاضر فاز صفر تا ۳ املاک سنددار شرکتی و یا شخصی‌ساز هستند و در فاز ۴ تا ۶ املاک مسکن مهر قرار دارند.

خدمات ورزشی، تجاری، آموزشی، فضای سبز و درمانی در فاز 1 پرند واقع شده‌اند. از ویژگی‌های برجسته فاز یک می‌توان به تراکم کم ساختمانی و تلفیق بنا با فضای سبز اشاره کرد. فاز 2 پرند، موفق‌ترین فاز پرند را به خود اختصاص داده است و 0 درصد از مساحت کل پرند را شامل می‌شود. در فاز 3 پرند بناهایی با تراکم مختلف قرار گرفته‌اند. در فاز 4 پرند به مجتمع سازی توجه بسیاری شده است. در طراحی محور میانی شمال فاز 4 پروژه، راسته بازار ایرانی – اسلامی پیش‌بینی‌شده که به‌عنوان یکی از ویژگی‌های قابل‌ذکر این فاز است. فاز 5 پرند 28248 واحد مسکن مهر را در خود جای داده است. فاز 5 دارای چندین شهرک به نام‌های شهرک آفتاب می‌باشد. فاز 6 پرند 53885 واحد مسکن مهر را در خود جای داده است فاز 6 نیز دارای چندین شهرک به نام‌های آسمان، سلام و غیره است.

بهترین مناطق اطراف تهران برای زندگی

پردیس

پردیس یکی دیگر از بهترین مناطق اطراف تهران برای زندگی است که در 17 کیلومتری آزادراه تهران – پردیس و در مسیر جاده هزار قرار گرفته است. پردیس منطقه‌ای کوهستانی است و از شمال به کوه البرز،‌ از غرب به منطقه جاجرود، از جنوب به روستای کرشت، سیاه سنگ و طاهرآباد و از شرق به بومهن محدود می‌شود. از آنجا که پردیس نزدیک‌ترین شهر حومه‌ای به تهران است انگیزه افرادی که قصد خرید آپارتمان در حومه تهران را دارند با رشد مواجه کرده است. پارک فناوری پردیس که مهم‌ترین و اولین پارک فناوری بین‌المللی در ایران است در مجاورت شهر پردیس واقع شده است.خانه‌های ویلایی در فازهای 1، 2، 3 و 4 قرار دارند و با توجه به متراژ و سال ساخت قیمت آن‌ها متغیر است. آپارتمان‌های متراژ پایین در شهر پردیس به‌ندرت پیدا می‌شود. اگر بودجه شما کمتر است می‌توانید به خرید مسکن مهر در چهار فاز (5، 8، 9، 11) فکر کنید. 

این مطلب را از دست ندهید: معرفی بهترین شهرک‌های ویلایی اطراف تهران

بهترین مناطق اطراف تهران برای زندگی

نتیجه گیری

بر اساس آنچه گفته شد، بهترین مناطق اطراف تهران برای زندگی اندیشه، پرند و پردیس هستند. قیمت ملک در این مناطق از متری 1 میلیون تومان شروع شده و تا متری 5 میلیون تومان ادامه دارد. از سری مقالات زومیلا در خصوص آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله محله یافت آباد تهران ؛ محله ای پر از خانه‌های اوقافی را مطالعه نمایید. همچنین می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش پایین همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

نویسنده: رؤیا سهرابی/تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

24 نظرات

  1. بهترین جابرای زندگی شهرجدید پردیس است وبهترین جای پردیس هم فاز ۱۱خیلی عالیه ‌والسلام

    • سلام … بله پردیس از جاهای خوب برای زندگی هست که آینده خوبی هم خواهد داشت

  2. بهترین شهر برای سکونت شهر اندیشه هست مخصوصا فاز3 و بزرگ ترین بازار ایرانی اسلامی در فاز 4 این شهر قرار داره

  3. اگر نیازی به تردد شهر تهران نباشد بهترین گزینه شهر جدید پرند است چون پرند فلت است و تردد با خودرو در آن بسیار راحت است.
    فاز 1 و 2 آن عالی است

    • سلام من قراره خونه زندگی رو بیارم تهران کرایه نشینی بنظرتون شهری کوهستانی مث لرستان نزدیک به شرایط کدوم شهر حومه تهران میشه . باتوجه به قیمت ها کدام شهر مناسب زندگی منه. قراره اسنپ کار کنم .لطفا کمکم کنید

      • سلام محمد عزیز هزینه های زندگی در اطراف تهران به مراتب پایین تر و از لحاظ امکانات و درآمد هم در حد قابل قبول است، ارزان ترین هزینه مسکن در شهرهای اطراف تهران به ترتیب اول پرند، دوم پردیس و سوم شهرک اندیشه است، البته روستاهای بومهن، اسدآباد زعفرانیه، شهرک اندیشه شهریار، دهکده ییلاقی خانه کرج هم در نزدیکی تهران هستند و از لحاظ هزینه مسکن ارزان تر از تهران هستند. با مراجعه به سایت زومیلا میتونید قیمت ملک رو در هرکدوم از این مناطق بررسی و خونه مطلوبتون پیدا کنید. موفق و سلامت باشید.

  4. مقاله برای 2 سال پیشه! قیمتارو میبینی گریت میگیره!
    “با داشتن ۵۰ میلیون تومان می‌توان به راحتی در فاز ۶ پرند صاحب مسکن مهر شد.”
    هعییییی

    • سلام مسعود عزیز بله این قیمت ها مربوط به سال 98 می باشد و اپدیت قیمت ها به زودی اعمال خواهد شد.

  5. من قراره بزودی برای کار از اهواز به تهران مهاجرت کنم. نظرتون در مورد شهرری چیه؟ محل کارم فرمانیه. چون میگن ری مترو داره و با یه مترو راحت میرسی فرمانیه.

    • رضای عزیز فاصله از شهر ری تا مرکز تهران حدود ۱۰ کیلومتر هست و با خط 1 متروی تهران خط تجریش – کهریزک شما می تونید تردد کنید و در رابطه با زندگی در شهر ری هم میتونید مقاله زومیلا در این رابطه رو با عنوان “شهر ری کجاست” رو مطالعه بفرمایید.

  6. سلام
    وقتتون بخیر
    من فرهنگی هستم که امسال بازنشسته میشم فعلا ساکن زاهدانم
    میخوام از زاهدان بیام و شهری که جای رشد و شرایط کاری برای بچه هام داشته باشه برم دودخترویه پسر دارم
    بین شهرها گیلان.رشت و.مشهد و اطراف تهران
    کدوم شهر بهتره و کجاش
    البته باتوجه به حقوق معلمی +یه خونه که درزاهدان اجاره ش میدم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • سلام ممنون از اینکه سوالتون در این مقاله بیان کردید، سوال خیلی کلی و برای پاسخ به این سوال باید اطلاعات کامل از شرایط و خواسته شما داشت تا اطلاعات درباره این شهرها رو در این زمینه بیان کنیم، زندگی در حومه تهران مزایایی از قیبل قیمت پایین تر مسکن، آب‌وهوای بهتر ولی در کنار سطح رفاه پایین و دور بودن به محل کار و نبود شغل مناسب در این مناطق دارد.
      انتخاب استان‌‌های شمالی هم زندگی کردن در کنار طبیعت بکر و بی‌نظیر و سرسبز شمال کشور، سبک زندگی متفاوت خود را دارد و بدون در نظر گرفتن هزینه‌های زندگی در شمال در تمام قسمت‌ها نباید نسبت به تغییر مکان زندگی خود اقدام نمایید. جست‌وجو در میان قیمت‌ها به شما نشان می‌دهد که در رشت باید متوسط قیمت آپارتمان را متری بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان ببینید که در محله‌های لوکس‌تر شاید تا متری ۳۵ تومان هم برسد.
      متوسط نرخ خرید مسکن در مشهد تحت‌تاثیر نرخ رشد قیمت مسکن در کلانشهرها قرار دارد. بنا بر داده‌های بازار مسکن و آگهی‌های ثبت‌شده در وب‌سایت‌های زومیلا یک آپارتمان 78 متری در الهیه مشهد با 30 میلیون رهن و دو میلیون و پانصد هزار تومان آگهی شده یا یک آپارتمان 80 متری در هاشمیه مشهد با 250 میلیون رهن و دو میلیون تومان آگهی شده است که نرخ قیمت ها با توجه به محله ها متفاوت و متغیر است.
      برای مشاهده قیمت مسکن در تمام این شهرها و پیدا کردن مسکن مناسب به سایت زومیلا مراجعه و با راهنمایی از مشاورین املاک مطمئن و مجرب زومیلا بهترین محل رو برای زندگی خودتون انتخاب کنید. موفق و پیروز باشید.

  7. باسلام من یک معلمم و برای مهاجرت قصد دارم از بندرعباس بیام تهران کدام شهرهای اطراف تهران ازلحاظ اب و هوا و موقعیت جغرافیایی (نزدیکی ب تهران)و فرهنگ ساکنین برای ما فرهنگیان مناسبتره همچنین قیمت مناسب جهت رهن و اجاره فعلا و امکانات ورزشی درمانی و ..ممنون میشم راهنمایی کنید

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید