بهترین محله های قائمشهر برای خرید خانه را می شناسید؟

بهترین محله های قائمشهر

پرتراکم‌ترین شهر مازندران قائمشهر است. این شهر شمالی که در جاده فیروزکوه واقع شده، توانسته است محبوبیت را در میان مردم همین ناحیه و البته ساکنین شهرهای ساری، بابل و تهران به دست آورد. به همین خاطر برای افرادی که قصد سفر، خرید ویلا یا خانه، اجاره ویلا یا حتی سکونت در این شهر را دارند، بهترین محله های قائمشهر را در این مقاله معرفی می‌کنیم.

 

بهترین محله های قائمشهر

این مطلب را از دست ندهید: خرید خانه در قائمشهر و نکاتی که باید قبل از خرید بدانید!

قائم شهر کجاست؟

شهرستان قائمشهر از سمت شمال و شمال غرب به جویبار و دریای خزر، از جنوب به سوادکوه و از غرب به شهرستان بابل و از شرق به ساری محدود می‌شود.تا جایی که در آخرین سرشماری که در سال 1395 انجام شد، تعداد افراد ساکن در قائم شهر  309199 گزارش شد. خیابان تهران قائمشهر در واقع همان خیابانی است که امتدادش به تهران می‌رسد. به همین دلیل چنین نامی برای آن انتخاب کرده‌اند.

نام تمامی محله های قائم شهر

محله های زیر را در این شهر می‌توانید پیدا کنید. از میان آن‌ها بهترین محله های قائمشهر را هم به شما معرفی خواهیم کرد. خیابان ساری قائمشهر هم لقب یکی از طولانی‌ترین خیابان های صنعتی را در ایران و البته خاورمیانه از آن خود کرده است.

 

  • بهشتی محله
  • بربری محله
  • تازه‌آباد (اسلام‌آباد یا جوکی محله)
  • تُرک محله
  • جمنان
  • چمازکتی
  • حسن‌آباد
  • سیاه کلاً
  • سید محله
  • شانزده‌متری دوم
  • شهدا محله
  • صفی‌آباد
  • فردوس محله
  • فرهنگ شهر
  • قائم محله
  • قائمیه
  • کارگر محله
  • کفشگرکلا
  • کوچکسرا
  • لیلاباد
  • مجاور محله
  • مطهری‌محله

 

محله کوچکسرا از معروف‌ترین و بهترین محله های قائمشهر

کوچکسرا شمالی‌ترین محله قائمشهر است که بالای کمربند شمالی قائمشهر و جاده سیاهکلرود واقع شده است. کوچکسرا نام قدیمی محله است و بیشتر کوچه‌ها و اماکن این منطقه پسوند کوچکسرا را دارند. امامزاده صالح را امامزاده کوچکسرا هم می‌گویند که در همین محله واقع شده است. سینما حر در کوچکسرا قرار گرفته است. هتل و رستوران مازرون و لابی آن پذیرای ساکنان شهر و مسافران است. اگر در کوچکسرا باشید می‌توانید از کته کبابی گلوگاه، رستوران سنتی ملل و امکانات استادیوم شهدای سادات نیا استفاده کنید.

امامزداه صالح کوچکسرا در مرکز باغی وسیع قرار گرفته که برای توقف و تجدید قوای مسافران محل مناسبی است. برای ورود به خیابان کوچکسرا باید از بلوار سادات نیا وارد شوید. خیابان‌های دو طرف خیابان کوچکسرا بهترین املاک این منطقه هستند. برای یافتن یک آپارتمان یا خانه مناسب پس از ورود به خیابان کوچکسرا از خیابان سیدالشهدا، شهید بنار، هردورود و خیابان پیامبر اعظم و کوچه‌های اطراف آن دیدن کنید. تمام املاک قرار گرفته در کوچکسرا ارزش بالایی دارند. کوچکسرا تا مرز شمالی قائمشهر ادامه دارد و انواع فروشگاه‌ها و خدماتی که نیاز دارید را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید: فروش خانه کلنگی در قائمشهر و نکاتی که باید قبل از خرید بدانید!

ویلا در قائمشهر

 

خیابان شهید نامجو چمازکتی

از شرق منطقه کوچکسرا تا جاده قائمشهر محله شهید نامجو یا چمازکتی قرار دارد. این محله از بهترین محله های قائمشهر بوده که در شمالی‌ترین قسمت شهر قرار دارد و بوستان‌های بزرگ، بازار تره بار، خدمات کامپیوتر و مراکز خرید بزرگی در آن ساخته شده است. خیابان مسجد جامع، فرهنگ، بوستان، تیمور، پاداشی، حسینی، محمودی و جان محمد از بهترین کوچه‌های چمازکتی هستند. در چمازکتی بهترین رستوران‌های غذای شمالی قائمشهر جمع شده‌اند و در هر خیابان می‌توانید یکی دو رستوران عالی با غذای سنتی شمالی پیدا کنید.

شهرک فرهنگ شهر

در تصاویر معمولی که از قائمشهر هست سرسبزی و سرزندگی طبیعت شهر کمتر حس می‌شود ولی وقتی قائمشهر را از نزدیک می‌بینید متوجه مزیت‌های این شهر می‌شوید. شهرک فرهنگ در شمال غربی قائمشهر و مجاور کوچکسرا است. در شهرک فرهنگ فضای سبز طبیعی را در هر زاویه‌ای می‌توانید ببینید که آپارتمان‌ها را در بر گرفته است. خارج از فرهنگ شهر مزرعه‌های بزرگ قرار دارند که با چند دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به آن‌ها برسید. شهرک فرهنگ با مساحت 2500 متر مربع تعداد زیادی آپارتمان و ویلای خوش منظره را در خود جای داده است. اگر قصد خرید دارید، ابتدا به شهرک فرهنگ قائمشهر سری بزنید. می‌توانید در متل میلاد اقامت کنید و از فضای سبز زیبای و معماری آن لذت ببرید.

 

شهرک فرهنگ شهر قائمشهر

این مطلب را از دست ندهید: قیمت خانه در شهرک یثرب قائمشهر و هر آنچه باید بدانید!

بلوار خنکدار

بهترین خانه‌ها، باغ‌ها و حتی مزارع کوچک را می‌توانید در دو سمت بلوار خنکدار قائمشهر پیدا کنید. این بلوار به دلیل دسترسی به جاده‌های اصلی به سمت دریا از اهمیت زیادی در قائمشهر برخوردار است و زمین‌های اطراف آن نیز همه با ارزش هستند. پراکندگی جمعیت در زمین‌های اطراف اتوبان خنکدار متوسط است و می‌توانید ویلاهایی با فضای سبز و چمنکاری و پرچین طبیعی را در این منطقه برای خرید و اقامت پیدا کنید.

کلاگر محله

در سمت راست اتوبان خنکدار منطقه مسکونی با موقعیت عالی قرار دارد که درست بالای کوچکسراست و به آن کلاگر محله می‌گویند. کلاگر محله به طول 2 کیلومتر در اطراف خیابان اصلی کلاگر محله توسعه یافته است. ارزش زمین‌های این منطقه از شهرک فرهنگ و کوچکسرا بیشتر است و مزیت آن وجود فضای سبز انبوه و پراکندگی مناسب مسکونی و امنیت بالاست. اگر جاده کلاگر محله را به سمت شمال بروید به ویلاها و باغ‌های بزرگتر می‌رسید و حوضچه‌های پرورش ماهی و بوی مزارع گندم و چای شما را سرمست می‌کند. جاده کلاگر محله تا دیوکلا ادامه دارد و برای خرید ملک مورد نظرتان در قائمشهر حتماً باید از کلاگر محله بازدید داشته باشید. بازخورد خریداران ملکی که از کلاگر محله دیدن داشته‌اند، بهتر از سایر محله‌های قائمشهر بوده است. بافت کلاگر محله شما را با حال و هوای اصلی شهر شاهی آشنا می‌کند.

پارک قائمشهر

 

ترک محله قائمشهر

از دیگر محله‌های قدیمی در قائمشهر که مملو از خانه‌های قدیمی و کلنگی است، ترک محله است. این محله از بافت‌های قدیمی و تاریخی شهر است که همچنان توانسته در میان بهترین محله های قائمشهر قرار بگیرد. بیشتر ساکنین این محله، ترک زبان و آذربایجانی هستند. برج جدید شهرداری قائمشهر و مسجد بزرگ آذربایجانی‌ها در این محله از معروف‌ترین ساختمان‌های اینجا هستند. مراسم عزاداری دهه محرم باشکوهی در این محله هر سال برگزار می‌شود.

محله اسلام‌آباد یا جوکی محله در قائمشهر

محله اسلام‌آباد از محله‌هایی است که تاریخی مفصل دارد. عده‌ای اهالی این محله را هندی می‌دانند. گفته شده که در دوران تیمور گورکانی گروهی از مردم هند به ایران مهاجرت کردند. در نتیجه این مهاجرت عده‌ای از آن‌ها در قائمشهر و محله اسلام آباد یا همان جوکی محله ساکن شدند. نام جوکی محله نیز از همین مردم گرفته شده است. همچنین گفته شده که برخلاف پوست سفید مردم شمال کشورمان، این مردم رنگین‌پوست بودند و همین موضوع نام محله را به جوکی محله تبدیل کرد. این محله اکنون یک شاخه از سیاه رود را در خود دارد. خیابان آزادی و بلوار کارگر در شمال این محله قرار گرفته است. اسلام آباد از قدیمی‌ترین محله‌های قائمشهر است. تراکم ساختمان و خانه ها در این محله بالا بوده و از بهترین محله های قائمشهر برای خرید خانه ارزان است.

آپدیت شده در تاریخ 1اردیبهشت 1403

بهترین رستوران های قائمشهر

رستوران مادربزرگ :مازندران، قائم شهر، بلوار کارگر

رستوران سنتی ملل :مازندران، قائم شهر، خیابان سادات نیا، بین بهارنارنج 7 و بهارنارنج 9

رستوران آوینا :مازندران، قائم شهر، میدان امام، ابتدای جاده کیاکلا، جنب بانک ملی

 

مراکز خرید قائمشهر

مجتمع تجاری هیراد سنتر :مازندران، قائمشهر، خیابان کارگر

مجتمع تجاری میلاد نور :مازندران، قائم شهر، خیابان صالحی مازندرانی، بین البرز 4 و 6

 

سخن پایانی

براساس آنچه که در میان مردم این شهر مطرح شده و امکانات هر منطقه، بهترین محله های قائمشهر را معرفی کردیم. می‌توانید برای آشنایی با املاکی‌ها یا خانه‌های هر محله‌ی قائمشهر به سایت زومیلا مراجعه نمایید.

 

7 نظرات

  1. مناطقی ک گفتین جز متوسط ترین مناطق قائمشهر و حتی رو به پایین هستن
    مهمانسرا نیما و شرافت و کوچه افشین و ظرافت و کوچه ولیعصر و کارمندان و همچنین کوچه ارغوان و امیر کبیر و 16متری جز مناطق خوب قائمشهر هستن

    • سلام
      ممنون بابک عزیز که این اطلاعات با ما در میان گذاشتین، مواردی که فرمودین در اصلاحات بعدی مقاله مورد بررسی و بازنگری قرار میگیرد.

  2. دقیقا دوتا از ناامن ترین محله های قائمشهر رو از هر قائمشهری بپرسی میگن اول کوچکسرا و بعد چمازکتی .تو این دوتا محله بخصوص کوچکسرا شرارت ارزش به حساب میاد در بین جوانان و نونهالان این محله .در جیب اکثر نوجوانان در این محله سلاج سرد هست که با توجه به اینکه روحیه ای تهاجمی دارند حمل سلاح سرد اونارو به موجودات خطرناکی تبدیل میکنه . همینطور جوکی محله ،محله ی مخوفی بود تا اینکه مسئولان حکومتی محلشون رو تخریب و پراکندشون کردن پس مثل گذشته ناامن نیست ..بهترین محله ها ظرافت ،شرافت،نیما ،مهمانسرا،افشین که همه در کنار هم و در خیابان ساری قرار دارند .

    • سلام امیر عزیز ممنون از اینکه نظرتون راجب محله های قائمشهر به اشتراک گذاشتید، دوست داریم نظر ساکنان این محله ها و قائمشهری های عزیز رو راجب این موضوعات بدونیم.

  3. متأسفانه چندسالی باب شده هرجا عده ای ایجاد درگیری میکنن یا حتی با جمعی روبرو میشی و میخوای کوچکترین حرکتی رو انجام بدی تا بهشون میگی کجایی هستین بدون هیچ معطلی میگن بچه کوچکسرا، چون نیست ک اسمش بد دررفته رو همین اصل فک میکنن اگ بگن کوچکسرا طرف مقابل میترسه، درحالی ک الان تو خود کوچکسرا هم ب ندرت پیش میاد از اون محلی های اصیل رو پیداکنی ک دنبال مزاحمت یا شرارت باشن، همه پی ی لقمه نون حلال واسه خونواده خودشون هستن، حالا اینکه چارتا بچه تازه به دوران رسیده و عقده معروف شدن میان نظم عمومی رو به هم میریزن و اسم کوچکسرا یا چمازکتی رو برا گنده نشون دادن خودشون خراب میکنن رو باید دوروز بندازن بازداشتگاه تا حساب کار دستشون بیاد، الان دوره کسب و کار و شغل آبرومند و کمک به دیگرانه ن دوره الواتی و هوچی‌گری

    • سلام امید عزیز فرهنگ های غلط به مرور زمان کمرنگ و محو می شن و جای خودشون به آداب و فرهنگ درست میدن. ممنونم از اینکه این مقاله رو خوندی و نظرتو با ما درمیون گذاشتی.

  4. به نظر من همه جای قائم شهر از نظر بافت شهری ومردم در یک سطح هستند و قایم شهر دیگه محله خوب یا بد ندارد ،قدیم ها گذشت …
    قیمت های خانه هم در سطح شهر تقریبا یکیست
    الان هر چه به مرکز شهر نزدیکتر باشی بهتره
    کوچکسرا ،خ بابل ،ترک محله و سید محله در کل خیابان ساری

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید