بهترین محله های شیراز برای خرید یا اجاره خانه

بهترین محله های شیراز

حتما این شعر معروف فروغ را شنیده‌اید که از محبوبش می‌خواهد او را به شهر شعرها و شورها ببرد. آن‌طور که پیداست فروغ خدابیامرز دلش هوس شیراز کرده بوده، شهر حافظ و سعدی با فرهنگ و تمدن غنی. اگر قصد خرید خانه به منظور سکونت یا سرمایه‌گذاری دارید، شیراز انتخابی عالی و هوشمندانه است. گرمای وجود مردم شیراز و لطف و صفا و محبت آن‌ها باعث شده تا‌ در این شهر قلب‌ها بیش‌تر به هم پیوند یابند؛ پیوندی عمیق از گذشته تا امروز. شیراز در گذشته یازده محله مسکونی در حصاری با هشت دروازه داشته و همه‌ مردم از این هشت دروازه برای ورود و خروج به آن استفاده می‌کرده‌اند. در این مطلب زومیلا برخی از محله های شیراز را معرفی کرده و مشخص می‌کنیم که کدام یک از آن‌ها بهترین محله های شیراز هستند. همچنین می‌توانید از نقشه محله های شیراز هم برای آشنایی و درک بهتر استفاده کنید.

قیمت خانه در شیراز

در برخی محله های شیراز بافت قدیمی همچنان پابرجاست و خانه‌های باصفای قدیمی به چشم می‌خورد. این محلات اغلب در جنوب شهر شیراز قرار دارند و در لیست ارزان‌ترین محله‌های شیراز قرار می‌گیرند. از طرفی دیگر در محله‌هایی که اکثر خانه‌ها و آپارتمان‌ها شیک و نوساز است، قیمت خانه هم مسلما بیش‌تر می‌شود. برای اجاره و خرید خانه در شیراز می‌توانید فایل‌های مختلف را در سایت زومیلا ببینید و با بررسی امکانات، قیمت‌ها و موقعیت خانه، مناسب‌ترین خانه را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید.

محله نیایش

اگر سراغ باکلاس‌ترین محله‌های شیراز را بگیرید، حتما نیایش را به شما معرفی می‌کنند. نیایش یکی از خیابان‌های لوکس شیراز است. به سبب دسترسی راحت به سایر مناطق شهر و قرار گرفتن در میان باغ‌های چمران، قیمت ملک در نیایش بالاست. به لحاظ امکانات نیز مراکز خرید، کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی در این محله قرار دارد.

محله آستانه

آستانه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین، محبوب‌ترین و بهترین محله‌های شیراز در مرکز این شهر قرار گرفته است. آرامگاه سید علاءالدین حسین فرزند موسی کاظم در محله آستانه واقع شده و بعد از شاه‌چراغ، مهم‌ترین زیارتگاه شیراز است.

خرید خانه در شیراز با وام

محله قصر دشت یا قصرالدشت

قصر دشت به عنوان یکی دیگر از بهترین محله های شیراز در شمال غربی این شهر واقع شده و در قدیم به مسجد بردی مشهور بوده است. به این دلیل قصر دشت را مسجد بردی می‌نامیده‌اند که یک مسجد سنگی در این محله وجود داشته است. یکی دیگر از نام‌های این محله در گذشته، شربت‌خانه بوده و علت آن هم وجود باغ‌های میوه فراوان در این محله بوده است. بافت خانه‌ها در قصر دشت عمدتا ویلایی بوده و جزو محله‌های گران شیراز محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاری در این محله با سود قابل‌توجهی همراه خواهد بود.

محله ستارخان: یکی از بهترین محله های شیراز برای زندگی

ستارخان یکی از بهترین محله های شیراز برای زندگی و منطقه‌ای مهم و لوکس در این شهر است. این محله امکانات خوبی برای زندگی دارد. از جمله این امکانات می‌توان به مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و باشگاه‌های ورزشی اشاره کرد. ستارخان جزو مناطق بالاشهر شیراز است. جالب است بدانید ستارخان قطب فروشگاه‌های پوشاک برند و مرکز زیبایی است.

محله بالا کفت

بالا کفت یا بالا کفد، اسم یکی از محله های شیراز قدیم است که در جنوب این شهر قرار دارد. به زبان مردم قدیم شیراز کفد یا کفت به قسمت‌های باغستانی و باغات بزرگ گفته می‌شود و علت نام‌گذاری این منطقه نیز وجود باغ‌های بزرگی مانند باغ سالاری، باغ خاتون، باغ کلانتری، باغ آستانه و … در این محله است.

محله درب شیخ

محله درب شیخ یا محله باغ که یکی از محله های خوب شیراز برای زندگی است، بخشی از محله بالا کفت شیراز محسوب می‌شود. آرامگاه روزبهان بقلی فسایی در این محله قرار دارد. این محله در مجاورت آرامگاه سید علاءالدین حسین، نارنجستان قوام و خانه زینت‌الملوک واقع شده است.

محله گود عربان

گود عربان از بهترین محله‌های قدیمی شیراز است که در مرکز این شهر قرار دارد. این محله در دوره قاجاریه و پیش از آن دارالحکومه شیراز قدیم بوده است. بسیاری از مساجد قدیمی، از جمله مسجد نصیرالملک، مدارس علمیه نظیر مدرسه خان، کاخ قوام الملک و حرمسرای زینت الملک در این محله قرار دارند. آرامگاه شیخ روزبهان، حسینیه قوام، نارنجستان قوام، مدرسه خان، امامزاده زنجیری و … نیز در این محله قرار دارند. این محله یکی دیگر از بهترین محله های شیراز برای زندگی است.

محله دروازه اصفهان (شیراز)

یکی دیگر از محله های خوب شیراز برای زندگی، محله دروازه اصفهان است. این محله در گذشته محل زندگی اعیان و اشراف شیرازی بوده است. محله دروازه اصفهان از غرب به محله موردستان و از شرق به خیابان شهناز منتهی می‌شود.

محله بقعه شاه داعی الله

شاه داعی از عرفا و حکمای معروف شیراز بوده و علاوه بر این که شعر می‌گفته چیزی حدود ۳۵ جلد کتاب مختلف هم تالیف کرده ‌است. آرامگاه وی در ضلع جنوب شرقی گورستان معروف دارالسلام قرار دارد. محله بقعه شاه داعی الله نیز برای سکونت جای مناسبی است.

محله زرگری از بهترین محله های شیراز

بدون شک محله زرگری را می‌توان یکی از بهترین محله های شیراز دانست. این محله در محدوده مرکزی شهر شیراز واقع شده و در مجاورت محله‌های قصر دشت، عفیف‌آباد و ستارخان قرار دارد.

از جاهای دیدنی شیراز اطلاع دارید؟ کلیک کنید.

خرید خانه روستایی در شیراز

خیابان‌های معروف شیراز

به بهترین محله های شیراز برای زندگی اشاره کردیم. این را هم باید بگوییم که شیراز خیابان‌های معروف زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها موارد زیر را می‌توان نام برد:

خیابان ارم شیراز

معروف‌ترین خیابان شیراز ارم نام دارد که از میدان ارم و بلوار دانشجو شروع شده و تا خیابان آزادی ادامه دارد. دانشگاه شیراز در نزدیکی این خیابان قرار گرفته است.

از جمله مراکز مهم و دیدنی این خیابان می‌توان به باغ ارم، صدا و سیمای شیراز، پارک آزادی، رستوران شاطر عباس و تعداد زیادی رستوران‌ها و کافه‌های مختلف اشاره کرد.

بلوار کریم خان زند شیراز

بلوار کریم خان زند شیراز به طولانی‌ترین خیابان شیراز معروف است. بلوار کریم خان زند از میدان نمازی شروع شده و تا انتهای بلوار زندیه ادامه دارد.

خیابان عفیف آباد شیراز

وجود رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بسیار، خیابان عفیف آباد را به یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شیراز تبدیل کرده است. خیابان عفیف آباد شیراز از تقاطع خیابان قصرالدشت شروع شده و تا بلوار ستارخان ادامه دارد. وجود مراکز تجاری متعدد و باغ‌های تاریخی از دیگر دلایل محبوبیت این خیابان است. در ضمن این خیابان از خیابان‌های اعیان‌نشین شیراز است.

خیابان چمران شیراز

یکی دیگر از طولانی‌ترین خیابان‌های شیراز که کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری را در خود جای داده، خیابان چمران است. این خیابان بهترین و مناسب‌ترین مکان برای قدم زدن و تفریح است.

خیابان داریوش شیراز

از مهم‌ترین خیابان‌های فرعی خیابان زند، داریوش است. این خیابان مرکز لوازم صوتی و تصویری است و می‌توان هر وسیله‌ الکتریکی را که مورد نیاز باشد از آن‌جا پیدا کرد.

خانه های خیابان ارم شیراز

بهترین محله های شیراز برای خرید یا اجاره خانه

از بهترین محله های شیراز برای سرمایه‌گذاری و خرید یا اجاره خانه می‌توان موارد زیر را نام برد:

    • برای خرید یا اجاره خانه در شیراز گزینه‌های خوب دیگری هم وجود دارد. اگر شما راضی شوید که کمی از مرکز شهر فاصله بگیرید، گزینه‌هایی همچون شهر جدید صدرا و شهرک گلستان را پیش‌رو خواهید داشت.

بهترین محله شیراز برای خرید خانه

سخن پایانی

در این مقاله از زومیلا اطلاعاتی را در مورد بهترین محله های شیراز، بهترین خیابان‌های شیراز و بهترین فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری و خرید یا اجاره خانه در شیراز در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. شیراز شهری است که افراد مختلف نه‌تنها برای بازدید از جاذبه‌های متعدد تاریخی، فرهنگی، تجاری و علمی، راهی آن می‌شوند بلکه برای تفریح و تغییر هوای دل خود نیز سفر به این شهر را دوست دارند. آیا علاقه دارید که برای تجربه زندگی آرام و روح‌نواز در شهری مانند شیراز ساکن شوید؟

جهت مشاهده قیمت و خرید خانه انواع ملک در شیراز و مشاوره رایگان با معتبرترین و مطمئن ترین آژانس های املاک روی این لینک کلیک کنید.

5 نظرات

  1. سلام وقتتون بخیر
    متاسفانه اکثر سایتها برای خرید خانه اطلاعات کاملی ندارند . یا محلهای بسیار قدیمی و ضعیف رو معرفی کردند (البته با قدمت بالا)یا چند محله بالاشهر رو معرفی کردند ،بهتراست محلهای نوساز و بافرهنگ از قیمت متوسط تا بالا رو هم معرفی کنند
    باتشکر

  2. ما خونمون در قسمت قصردشت شیراز است و بسیار راضی ایم و بسیار قیمت مناسبی دارد.
    ما خانمان را با قیمت ۱۸ میلیارد خریداری و بسیار قیمت مناسبی است.
    ماشین بنز دارم و پدرم جراح و مادرم دندان پزشک و برادرانم شریکی یک شرکت داروسازی دارند و خودم هم در حال خواندن دکتر زنان هستم مانند خواهر دو قلویم.
    ۲۶ سال سن دارم و درحال اتمام درس میباشم.
    ازدواج کرده ام و طبق درخواستمان یکسال دیگر بچه دار میشیم.
    من زیبا و ناز هستم امیدوارم این مقاله بدرد بخورد.
    ما وضع مالی خوبی داریم.
    هم خودم و خانواده ام.
    شوهرم هم کارخونه دار است
    با افتحار کاترین عظیم دکتر زنان👌

    • منم تهرانم بیکارم ولی 700 میلیارد فقط پول ویلایی که تو لواسان تهران دارم به نظرم شما که خانوده ای دکتر و کارخونه دار هستید ولی در طبقه پایین هستید

  3. کاترین خانم فکر نکنم برخ کشیدن زرق وبرق زندگیت که ماحصل تلاش والدینت هست نه خودت تو این اوضاع کار درستی باشه

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید