بهترین محله‌های کرج برای زندگی کدامند؟

سرمایه گذاری در کرج

مرکز استان البرز شهر کرج است که چهارمین شهر پرجمعیت و اولین شهر مهاجرپذیر ایران است. نام کرج برگرفته از کراج به معنای خبررسانی با روشن کردن آتش می‌باشد. کرج در گذشته روستایی بوده که به دلیل مناظر زیبایش مشهور بوده است. پس اگر قصد اجاره یا خرید آپارتمان در کرج رو دارید، برای آشنایی با بهترین محله‌های کرج برای زندگی با این مقاله از مجله زومیلا همراه شوید.

مزایا و معایب زندگی در کرج

عده‌ای بین انتخاب تهران و کرج دو دل مانده‌اند. برخی معتقدند تهران خیلی شلوغ است و برخی دیگر از سختی رفت‌وآمد بین کرج و تهران حرف می‌زنند. قبل از انتخاب بین این دو، لازم است با مزایا و معایب کرج برای زندگی آشنا شوید تا بتوانید انتخاب عاقلانه‌تری داشته باشید.

مزایای زندگی در کرج

قیمت خرید خانه در کرج بسیار ارزان‌تر از تهران است.

هوای کرج بسیار تمیزتر از تهران است و جو آرام‌تری نیز دارد.

ترافیک آرام‌تری نسبت به تهران دارد.

معایب زندگی در کرج

امنیت در شهر کرج پایین است؛ زیرا به دلیل داشتن 4 زندان از مناطق پرخطر محسوب می‌شود.

محله‌های کرج

بهترین محله‌های کرج برای زندگی

عظیمیه (شهرک رسالت) و مهرشهر که از اعیانی نشین ترین محله‌های کرج هستند، گران‌ترین محله‌های کرج برای زندگی محسوب می‌شوند. در ادامه قصد داریم با عظیمیه و مهرشهر مختصراً آشنا شویم.

عظیمیه کرج

عظیمیه یا شهرک رسالت که از بهترین محله‌های کرج برای زندگی است در شمال شرقی البرز واقع‌شده است که در گذشته روستایی بوده به نام پرگیرک که کشاورزی و باغداری در آن بسیار رواج داشته است.

محله عظیمیه به دلیل فضاهای سبز و نماهای لوکسش از بهترین مناطق کرج محسوب می‌شود.

از مکان‌های دیدنی عظیمیه می‌توان به بام کرج اشاره کرد که به دلیل آب‌وهوای عالی بسیار مورد استقبال است.

از مهم‌ترین مراکز خرید عظیمیه می‌توان به مرکز خرید مهستان (خیابان مطهری، بلوار نبوت)، مجتمع تجاری یادمان (بلوار طالقانی پایین‌تر از پل آزادگان)، مرکز خرید ایران‌زمین و مجتمع خرید برج میلاد (ابتدای بلوار طالقانی جنب خیابان شهید حسینی) اشاره کرد.

قیمت خرید آپارتمان در عظیمیه در نخستین ماه سال ۱۴۰۰، ارزش هر مترمربع آپارتمان مسکونی در آن به ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. پس با یک ضرب و تقسیم ساده مشخص می‌شود که آپارتمان‌های ۱۰۰ متری در عظیمیه تا دو میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان قیمت دارند. قیمت در این محله با توجه به نوع بنا، سال ساخت ساختمان، متراژ و امکانات ساختمان متغیر است.

بهترین منطقه های کرج برای زندگی

مهرشهر کرج

مهرشهر یکی از بزرگ‌ترین محله‌های کرج و همچنین منطقه لوکس و مدرنی است که همچون پونک آرامش و امنیت زیادی در آن حاکم است. بسیاری از افراد برای فرار از شلوغی و سروصدا به این محله مهاجرت می‌کنند.

به دلیل باغ‌های زیادی که در محله مهرشهر وجود دارد یکی از خوش آب‌وهواترین مناطق کرج محسوب می‌شود.

از ویژگی‌های بارز مهرشهر می‌توان به این مورد اشاره کرد که حریم ساختمانی خانه‌ها رعایت شده است و ساختمان‌ها دو تا سه متر با هم فاصله‌دارند.

از مهم‌ترین مراکز خرید مهرشهر می‌توان به مرکز خرید رویال واقع در مهرشهر بلوار مسیح پاکدل اشاره کرد. مجتمع تجاری پارس نیز در بلوار شهرداری مهرشهر واقع‌شده است. مهرشهر بازار روز میوه و تره‌بار نیز دارد که در بلوار ارم  قرار گرفته است.

از مکان‌های دیدنی و جالب مهرشهر می‌توان به کاخ مروارید اشاره کرد که قدمت آن مربوط به دوره پهلوی است.

قیمت خرید آپارتمان در مهرشهر که ارزش هر مترمربع آپارتمان مسکونی در آن ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت در این محله نیز همچون عظیمیه با توجه به نوع بنا، سال ساخت ساختمان، متراژ و امکانات ساختمان متغیر است.

مهرشهر کرج

جهانشهر کرج

جهانشهر منطقه هشتم کرج و یکی از مهم‌ترین و گران‌ترین محله‌های شهر کرج است. نام جهانشهر برگرفته از نام جهان همسر محمد صادق فاتح مؤسس محله جهانشهر است.

جهانشهر در گذشته دارای باغ‌های فراوان بوده که در سال‌های اخیر با ساخت و سازهای متعدد بسیاری از این باغ‌ها ویران شده اند.

از اماکن مهم در محله جهانشهر می‌توان به پارک تنیس، باشگاه پینت بال، باغ خانواده (پیست دوچرخه سواری)، پارک میدان شهید مدنی، پارک بانوان و همچنین باشگاه میلاد اشاره نمود.

جهانشهر به علت وسعت بالایی که دارد و همچنین فضاهای سبز موجود و درختکاری‌های منظم و همچنین امکانات رفاهی خوب محیط سبز و آرامی را برای ساکنین این محله را به ارمغان می‌آورد.

جهانشهر کرج

گوهردشت کرج

گوهردشت منطقه هفتم کرج و محله ای در شمال شهر و جزو بالاشهر کرج است. این محله یکی از محله‌های شلوغ و پر رفت و آمد کرج به حساب می‌آید. گوهردشت نزدیک به کوه و با اتوبان کرج فاصله بیشتری دارد.

گوهردشت دارای 3 فاز است که هرکدام دارای 13 خیابان اند و بهترین منطقه گوهردشت فاز 1 آن است.

قیمت خانه در گوهردشت کرج تقریبا با نارمک تهران برابری می‌کند.

در سال‌های اخیر سبک خانه‌های گوهردشت از ویلایی به آپارتمانی تغییر کرده‌است.

گوهردشت کرج

بهترین منطقه کرج برای سرمایه‌گذاری کجاست؟

از بهترین مناطق کرج برای سرمایه‌گذاری ملک می‌توان به باغستان غربی اشاره کرد؛ زیرا در حال حاضر امکانات راه ندارد اما پیش‌بینی می‌شود با افتتاح پل بیمارستان البرز مشکل راه این محله حل شود و قیمت هر مترمربع بین ۱۴ میلیون تا 16 میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کند. هم‌چنین پیش‌بینی‌شده در آینده‌ای نه‌چندان دور، این منطقه به یکی از بهترین محله‌های کرج برای زندگی تبدیل شود.

جاهای دیدنی کرج

از زیباترین جاهای دیدنی کرج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جاده چالوس کرج

جاده چالوس کرج برای همه ما نامی آشناست. جاده‌ای که با شنیدن نامش دلمان برای شمال پر می‌کشد. جاده‌ای که علاوه بر باصفا بودن، رستوران‌ها، کافه‌ها، کبابی و جگرکی‌های بسیاری را در دل خود جای‌داده است. جاده چالوس چهارمین جاده زیبای جهان است. جاده‌ای نزدیک به تهران که زیبایی‌های بی‌شماری را شامل می‌شود.

در این رابطه بخوانید : بهترین رستوران های کرج با آدرس

بهترین محله‌های کرج برای زندگی

باغ فاتح کرج

باغ فاتح یا پارک تنیس، با آن درخت‌های سر به فلک کشیده و گیاهان سرسبز و زیبایش، مکانی دنج برای پیاده‌روی است. این پارک امکانات ورزشی بسیاری را شامل می‌شود. نام باغ فاتح برگرفته از نام صاحبش محمدصادق فاتح یزدی بوده است.

آدرس: جهانشهر، کرج، استان البرز، ایران.

بهترین جای کرج برای زندگی کجاست

روستای برغان کرج

برغان طبیعت بکری با کوچه‌باغ‌های فراوان و رودخانه‌های پرآب است. این روستای زیبا و خوش و آب‌وهوا، بناهای تاریخی (پل تاریخی، مسجد جامع) را نیز شامل می‌شود.

آدرس: 13 کیلومتری شمال غربی استان البرز، آخرین روستای جاده کردان-برغان.

 کرج

پارک چمران کرج

پارکی خوش آب‌وهوا که رودخانه کرج از آن عبور می‌کند، پارک چمران شهربازی و سینما نیز دارد. در این پارک می‌توان انواع گل‌ها و گیاهان نادر را یافت.

آدرس: استان البرز، کرج، بلوار چمران، ایران

بهترین محله‌های کرج برای زندگی

مناطق پایین‌شهر کرج

شهر جدید هشتگرد، مناطق مارلیک، محمدشهر و منظریه کرج جزو ارزان‌ترین مناطق استان البرز هستند و همچنین  از مناطق و شهرک‌های حاشیه‌ای کرج که به‌تازگی به چرخه شهرنشینی پیوسته‌اند می‌توان به حصارک بالا و پایین، بنیاد و شهرک‌های یاس و بهارستان اشاره کرد.

ارزان‌ترین مناطق استان البرز برای اجاره‌نشینی

اگر به دنبال اجاره خانه‌های ارزان‌تر در کرج هستید، متوسط اجاره ماهانه برای یک آپارتمان ۸۰ متری در شهر جدید هشتگرد برابر با یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان است.

مناطق مارلیک، محمدشهر و منظریه کرج، بعد از هشتگرد، ارزان‌ترین نرخ اجاره ماهانه را دارند. متوسط اجاره در منطقه مارلیک، دو میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، در منطقه محمدشهر دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و در منطقه منظریه متوسط اجاره ماهانه برای یک آپارتمان ۸۰ متری سه میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است.

 

تا چه حد اطلاعات این مقاله برای شما مفید بود؟ دانسته‌های خود را در خصوص بهترین محله‌های کرج برای زندگی با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

125 نظرات

    • سلام خانوم سرابی تشکراز زحمتتون و تحقیقات موشکافانه و بازگو کردن کلی و مختصر و مفیدتون در چند مقاله هایی که نوشته بودید….و یک درخواست داشتم….که لطفا در مورد جاده سهیلیه و این همه روستای تحت پوشش(سنقرآباد،لشگرآباد و عباس آباد و آغچه حصار ورابراهیم آباد و آغلان تپه و رامجین و عرب آباد وورمنده و زعفرانیه و کهریزک و زعفرانیه واقبالیه و… و در کل ساوجبلاغ مقاله بنویسید برام خیلی این جالبه دو تا جاده به موازات هم که نقطه شروعشون ازکیلومترx&yدر جاده قدیم کرج هشتگرد شروع میشه و کلی روستا تحت پوششون قرار میگیره باید یک خدمات و رفاه هایی برای مردم بومی و یا غیربومی و اصلا عبوری داشته باشن مثال=در جاده سهیلیه با این همه روستا پمپ بنزین وگازوییل و جایگاه سوخت گاز طبیعی CNG و یا کلا جایگاه سه منظوره ندارد البته شما بری آخر جاده و نرسیده به آخرین روستا تو کوچه پس کوچه های روستای کهریزک دو مغازه با کرکره هست که دو تا دیسپنسر یا همون پمپ بنزین که شیلنگ و تشلیلات بهشون آوزیونه میبینید که بیشتر شبیه یک شوخیه جالب شبها هم کرکره میدن پایین و تعطیل تا صبح فردا اما در عوضش شما برو اول جاده ۴باغ معروف علی خان سلطانی یک جایگاه بزرگ به نام طاووسیه بعد میری جلو به سمت ۴باغ بعد زیر گذر ریل قطار سمت راستت۲کیلومتر میروی برای روستای قوهه که اونجا هم یک پمپ بنزین داره حالا اون هیچ نرسیده به آخر۴باغیک جایگاه خصوصی ۳منظوره به نام قربانی میبینی بعدش که ۴باغ تموم میشه میرسی به جاده قزل حصار ۲کیلومتر به سمت چپ هم یک پمپ بنزین به نام قزل حصار هست ۲۰۰ سمت راست بری یک جایگاه ۳منظوره به نام خوشبین هست هم یک ۳منظوره ۱کیلومتر داخل جاده ملک آباد هست و بماند که کیانمهر هم دو تا مپم هست به نامهای زنگه وصلحی من دیگه بقیه رو به شما میسپارم….شاید روزی دوباره همدیگه رو دیدیم….شاید هم نه…و قل خورد رفت.و همچنان که میرفت زیر لب میخواند میگردم…میجویم…گم

      • سلام جناب فخار… ممنون از شما که وقت گذاشتین و مقاله‌های مارو مطالعه کردین… موضوعی که اشاره کردین رو در لیست موضوعات قرار میدیم … با تشکر

      • درود من هشت ساله از تهران به گرمدره کوچ کرده ام و الان هیچ جا رو برای زندگی به گرمدره ترجیح نمیدم. پتانسیل تبدیل شدن به یک محل خوب در گرمدره هست واین از قیمتهاش که روبه فزونی است پیداست .

        • سلام آقا کورش؛ قیمت رهن و اجاره در گرمدره مثلا برای یک واحد 80 تا 90 متری به چه صورته؟ ممنون میشم جواب بدید چون محل کار من میدون فاطمی هستش خواستم ببینم گرمدره نسبت به کرج آیا شرایط بهتری داره یا خیر؟

  1. سلام
    کرج یکی از شهر های خوبه ایران هستش، همونطور که اشاره شد نسبت به تهران هوای خوب و تمیزتری رو داره و نسبتا پیشرفت و توسعه خوبی داشته .
    مطالبتون مثل همیشه مفید هستن. ممنونم

    • سلام دوست عزیز. بسیار ممنونیم بابت وقتی که صرف مطالعه این مقاله کردید. امیدواریم شما نیز در تمامی مراحل زندگی همواره موفق و موید باشید.

  2. ولی بالاشهار های کرج عظیمیه و نهرشهر نیستن خونههاب نهرشهر گرون نیستن. عظیمیه جهانشر و گوهردش جز بالاشهر های کرج هستن و قیمت ساختمان ها گران تر از مهرشهر هستند🙄🤩

    • خیر.جای متوسط است یعنی از 0 تا 100 نمره 40 . البته تقریبیه
      کرج یه جوریه که همه جاش جای خوب و بد داره
      مثلا میگن گوهردشت
      گوهردشت فاز یک و دو و سه
      خیابان اول تا سیزدهم
      بلوار موذن
      اشتراکی
      پیروزی
      شهرک بهداری
      همه رو میگن گوهر دشت!!!!
      اما قطعا فاز اول و تا قبل از خیابان 7 خیلی متفاوت با اشتراکی است!

      • دوست عزیز اشتراکی محله ی فوق العاده تمیز زیبا با خیابون بندی و خانه های نوساز و بسیار زیبا هستش. به هیچ وقت با محله ی شاهین ویلا قابل مقایسه نمی باشد.
        اشتراکی شمالی مسیری کاملا توریستی به سمت آتشگاه و برغان داره و بزودی معادل با محله ی دربند می شود.

  3. سلام
    جاهای خوب کرج برای زندگی به ترتیب:
    از میدان سپاه تا پشت باغ فاتح و کوی کارمندان (شمالی)
    جهانشهر (پشت پارک بانوان) و بلوار ماهان
    گوهردشت (فاز یک)
    عظیمیه (جاهای خوبش)
    کوی اتحاد
    خیام غربی و شرقی
    کوی کارمندان (جنوبی)
    اردلان ها
    اراضی انصاری
    داریوش(لاین پااین)
    میدان رستاخیز
    انوشیروان و اطراف سه راه تهران
    دهقان ویلای اول
    و سایر….
    مهرشهر کلا فازش فرق داره و خارج از محدوده اصلی کرج است و خودش جای خوب و بد داره

      • جای تعجب داره ، از گوهردشت که از شیکترین منطقه های کرج هست اسمی برده نشده ، درحالیکه کانون توجهات از لحاظ اقتصادی ، اجتماعی ، تفریحی و بازار خرید ، علمی و دانشگاهی حتی سیاسی ، همیشه حرفی برای گفتن داره. بازار مخصوص لوستر و لوازم برقی از سه راه گوهردشت ، یکی از بازارهای تامین کننده نیاز مردم ، بازار مبل و موبایل در بلوار رستاخیز ، بازار شیک پوشاک و بورس طلا و جواهر ، در خیابان اصلی ، مسجد جامع گوهر دشت ، دانشگاه آزاد ، مرکز پژوهش هسته ای ، مجموعه ورزشی انقلاب دارای استادیوم فوتبال و سالنهای ورزشی ،مراکز خرید نیکامال و کولزیون و چچلاس و ملاصدرا ، سینما ساویز ، همه و همه از گوهردشت بعنوان محله ای جذاب و باکلاس و گرم و باصفا ساخته که از اطراف و اکناف پذیرای عزیان از دیگر مناطق میباشد . متاسفانه نمیدانم ملاک انتخاب جذابیت برای یک شهر چیست که حتی اسمی از آن برده نمیشه ، درحالیکه بسیار محله با امکانات و راحتی هستش

    • مهرشهر هم گرونه، البته نه همه جاش.
      هفت تیر کرج از لحاظ دسترسی و … یکی از بهترینهاست. طالقانی جنوبی، مخصوصا لاله هاش.

    • درود
      با تشکر از خانم سهرابی، دوست عزیز (کرجی) مهرشهر محله ای در شهر کرج است و شامل مناطق ۳ و ۴ شهرداری کرج میباشد، متاسفانه بدلیل مهاجرپذیر بودن کرج ،خیلی ها که اطلاعاتی نسبت به شهر و محدوده آن ندارند بر اساس اسم برای خودشان تقسیم بندی میکنند ، پسوند شهر در مناطقی چون جهانشهر، مهرشهر و گوهردشت( که به اشتباه از سمت ارگانها رجایی شهر نامیده میشود) تعارفی بیش نیست به مانند شهر زیبا ، آریا شهر و شهر آرا در تهران، هیچگاه موقعیت این مناطق کرج را با محمد شهر و کمالشهر یکی در نظر نگیرید ، محمد شهر و کمالشهر در واقع شهر هستند و شهرداری بنام خود دارند و بهمراه ماهدشت ، گرمدره و بخش آسارا در محدوده شهرستان کرج میباشند، البته ارگان‌هایی قصد داشتند به مانند منطقه فردیس که از شهر کرج جدا کردند مهرشهر را هم جدا کنند ولی خوشبختانه به مقصودشان نرسیدن، شهر کرج تا چند سال پیش دارای ۱۲ منطقه شهری بود که مناطق ۳ (فردیس) و ۱۰ (منظریه و وحدت) در کمال تعجب جدا شدند و منطقه ۱۱ ( محله کلاک، خلج آباد ،شهرکهای قائم و جهانما) به منطقه ۱۰ تغییر نام داد و از طرفی منطقه ۱۲( کیانمهر، قزلحصار و قسمتی از فاز ۳ مهرشهر) به منطقه ۳ تغییر نام داد. البته اگر از کرج محله های فردیس ، منظریه و و حدت جدا نمیشدند دومین شهر بزرگ ایران بود ولی در حال حاضر چهارمین شهر بزرگ ایران است، تجزیه کردن مناطق از شهر برای شهروندان آن شهر پیامد خوبی ندارد در حالی که مسئولین شهرهای بزرگ رقیب خوشحال میشوند که به جای کرج بنشینند و بودجه بیشتری بگیرند و در الویت اجرای طرحیشان قرار گیرند، بمانند تعطیل شدن کار مترو کرج که بعد از تهران در فوریت بود ولی اصفهان و مشهد توانستن از همین نکته ای که گفتم پیشی بگیرند.

  4. کرج الان به شدت شلوغ شده
    آب با همسایه ها مشکل دارن (سد و…)
    مترو نداره و فاجعه است
    حاشیه اون به شدت مهاجر پذیره
    هزار و یک فرهنگه
    اصیل ها در چند محله محدود شدن
    دارن به سمت کوه و بیابون گسترشش میدن
    مشاغل در تهرانه
    خود کرج شغل آنچنانی نداره
    نصف میرن تهران
    اتوبان به شدت شلوغ و دیوانه کننده
    مگر اینکه متروش راه بیوفته و همت افتتاح بشه و….
    البته همش تقریبی هستند و نظر شخصیه

    • سلام و عرض ادب و سپاس از راهنمایی بسیار خوبتان
      دقیقا همین طر شده است. هزار یک فرهنگ
      غالبا عجله دارند وضعیت مالی خیلی خوبی داشته باشند و به همین جهت هر تقلبی انجام می دهند.
      بسیار آشفته بازاری شده است.

    • دوست عزیر که اسمتون هم کرجی گذاشتین.
      کرج جوان ترین و پویاترین شهر ایرانه.
      شهری که قبل انقلاب شهری هم نبود.
      ظرف 40 سال به کلانشهری تبدیل شده که تنه به اصفهان و مشهد می زنه.
      تهران 200 ساله پایتخت هس.
      کرج با یک 5 ام عمر تهران این شده.
      بسیار هم شهری عالی در ایران برای زندگی هست.
      مردم کرج از همه ی ایران هستن.
      به همین دلیل بیشترین میزان فرهنگ در زندگی مسالمت آمیز بین فرهنگ ها در کرج مشهوده.
      لطفا شهر را زیر سوال نبرید.

  5. حرف شما (نویسنده متن کلی) درمورد شاهین ویلا که گفته شده منطقه پایین شهر کرج هست کاملا اشتباه هست و شما داری شاهین ویلا رو با حصارک مقایسه میکنید!!!!

      • کرج امنیت نداره؟؟؟؟؟!!!!!شما یا کرج نیومدی یا کرج زندگی نکردی یا کلا اطلاع از هیچی نداری
        لطفا موقع اطلاع رسانی یکم دقت بیشتر کنید

        • سلام دوست عزیز وقت بخیر. ممنون از اینکه وقت باارزش خود را صرف مطالعه مقاله محله های خوب کرج برای زندگی کردید.

  6. شاهین ویلا اصلا جزء مناطق پایین نیست مناطق پایین مثل حصارک و زور آباد و اوقافیا و محمدشهر هست کلی جا تو کرج هست که پایینه لطفا وقتی جایی رو درست نمیشناسی اطلاعات غلط به مردم ندید

  7. شهرک بهداری چطور جاییه برای زندگی و حدود قیمت چند هست؟ درمقایسه با جاهای دیگه مثل پیروزی و اشتراکی و شهرک آسمان و باغستان کدام بهتر هست؟

    • باغستان غربی از نظر جغرافیایی شمال غربی ترین منطقه و کوهستانی ترین منطقه و حتی از نظر ارتفاع از عظیمیه هم بلند تر هست اونوقت جزو جنوب شهر حساب میکنین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا قرار دادن اسم باغستان غربی کنار حصارک بالا و پایین و شهرک یاس خیلی جای تعجب داره ، البته با احترام به تمام ساکنین حصارک و شهرک یاس .

      • سلام وقت بخیر. در ابتدا از وقتی که صرف مطالعه این مقاله کردید کمال تشکر را داریم. ثانیا از انتقاد ارزشمند شما بسیار خرسندیم و به خود می بالیم که چنین کاربران دقیق و موشکافی داریم. قطعا نظری که در مورد موقعیت جغرافیایی باغستان غربی به آن اشاره کردید برای ما بسیار ارزشمند است و در اسرع وقت به آن رسیدگی می کنیم. با تشکر

        • سلام آیا اطراف بیمارستان و زایشگاه مریم کرج جای خوبی برای زندگی حساب میشه؟ صفر تا صد چند؟

      • قدمت حصارک بالا از خود کرج بیشتر است بنحویکه کارمندان موسسه سرم سازی رازی قدیم ساکنان این محله بوده اند. با تشکر

    • سلام وقت بخیر. در ابتدا تشکر می کنیم از وقت ارزشمندی که صرف مطالعه این مقاله کردید. همان طور که می دانید جهازی ها، بهارستان، آسمان و بهداری، چهار شهرک مهم گوهردشت کرج هستند. اگر قصد سرمایه گذاری در یکی از مناطق کرج را دارید پیشنهاد می کنیم به سراغ باغستان غربی بروید. در صورتی که قصدتان سکونت در یکی از شهرک های گوهردشت است، شهرک بهارستان را در اولویت آخرتان قرار دهید. حدود قیمت هر متر مربع خانه در شهرک بهداری کرج بین 3 تا 7 میلیون تومان است.

      • سلام من قصد مهاجرت به کرج دارم واولویت واسم مدارس عالی ومراکز علمی وآموزشیه بخاطر دو فرزند ابتدایی و راهنمایی که دارم.جهانشهر در این مورد چطوره؟لطفا منو راهنمایی کنید.ممنونم

      • سلام من قصد مهاجرت به کرج دارم واولویت واسم مدارس عالی ومراکز علمی وآموزشیه بخاطر دو فرزند ابتدایی و راهنمایی که دارم.جهانشهر در این مورد چطوره؟لطفا منو راهنمایی کنید.

        • سلام دوست عزیز. وقت بخیر. برای کسب اطلاعات دقیق در این مورد می‌توانید در وب سایت زومیلا نگاهی به مقاله خرید آپارتمان در جهانشهر کرج و نکات مهم آن! بیندازید. موفق باشید

    • سلام. بسیار متشکریم بابت زمان ارزشمندی که برای مطالعه مقاله “بهترین محله های کرج برای زندگی” صرف کردید. موفق باشید.

  8. باغستان غربی جای رشد و پیشرفت خوبی داره و مطمئنا به زودی یکی از بهترین جاهای خوب کرج خواهد شد هم اتوبان همت می افته اونجا و هم دهکده توریستی گردشگری اونجا در حال انجام است که قراره تله کابین هم احداث بشه و بیشتر ساختمانها نوساز و شیک و سند دار هستن ، برای سرمایه گذاری گزینه عالی هست

    • سلام. وقت بخیر. بسیار ممنونیم بابت نظرات خوب شما دوست عزیز و کاملا با این نظر موافقیم که باغستان غربی به زودی به یکی از بهترین مناطق کرج برای سکونت تبدیل خواهد شد؛ بنابراین بهتر است در این منطقه سرمایه گذاری شود.

  9. باغستان غربی جای رشد و پیشرفت خوبی داره و مطمئنا به زودی یکی از بهترین جاهای خوب کرج خواهد شد هم اتوبان همت می افته اونجا و هم دهکده توریستی گردشگری اونجا در حال انجام است که قراره تله کابین هم احداث بشه و بیشتر ساختمانها نوساز و شیک و سند دار هستن ، برای سرمایه گذاری گزینه عالی هست

    • سلام وقت بخیر دوست عزیز. ممنونیم بابت وقتی که گذاشتید و این مقاله رو مطالعه کردید. هم چنین از نظرات ارزشمند شما نهایت تشکر را داریم. امیدواریم با مطالعه سایر مقالات، به رشد و پیشرفت تیم زومیلا کمک کنید.

    • فکر کنم نویسنده با گوهردشت خصومت داره😂
      گوهردشت از قدیم سر زبانها بوده بخاطر ویلاهاش و سرزندگی،البته فقط فاز ۱.۲ و کمی هم از فاز۳،بقیه جاهایی که می شنوید در اصل جزء گوهردشت قدیم نیستن و با توسعه شهر و منطقه بندی افتادن اینجا،مثل منطقه ۲ تهران که از کجا تا کجا میشه در مقیاس کوچکتر.

      بلوار شهرداری مهرشهر هم بسیار زیباست و گران و تقریبا اروپاییه، ولی تو نقشه میشه جنوب کرج و چون میفته پایین اتوبان از مرکز پرته

      ولی باقی مناطق مهرشهر هیچی نیست ولی جای پیشرفت داره تا یه دهه اینده،جهانشهر هم بخاطر درختان چنار یاشکوهه،ولی در نقطه پست از لحاظ زمین شناختیه،موقع بارندگی واویلاست،عظیمیه هم بشخصه بخاطر شیب زیاد و خونه های بازسازی نشده زیادشمن نمی پسندم ولی خیلیا شاید دوست داشته باشن،،یه زمانی کرج ناامن بود،ولی الان بسیار خوب و خودشو جدا کرده از جرم خیزی داخل بافت البته،با این حال اطراف و به اصطلاح زاغه هر شهر جرم خیزه،اینجا هم مستثنی نیست

  10. در عظیمیه یکی از خیابون های خوبش مهرگان گلستان ها عالیه،پارک ایران زمینش عالیه،باغستان غربی هم آینده خوبی داره،خدایش حصارک رو با شاهین ویلا مقایسه نکنین،

    • سلام دوست عزیز… ممنون از اینکه مقاله مارو خوندین و نظرتون رو با ما درمیون گذاشتین..

  11. درود خانم سهرابی
    شاهین ویلا و باغستان جزء مناطق پایین شهر است؟خوبه که قبلش فرمودید باغستان غربی یکی از مناطقی هست که در آینده ای نزدیک تبدیل به یکی از بهترینهای کرج خواهد شد.چطور میشه که پایین شهر تبدیل به بالا شهر بشه.جسارتا مقایسه ی شاهین ویلا و باغستان اصلا قیاس درستی نبود.از محله های پایین شهر به جز حصارک میتونیم به ملک آباد،خرمدشت،مهدی آباد،پیشاهنگی،کمالشهر،مالک اشتر،اسلام آباد،حصار و…. اشاره کرد
    به هرحال ممنون از مطالبتون

    • سلام وقت بخیر. با تشکر از وقتی که گذاشتید و مقاله ما رو مطالعه کردید و هم چنین بسیار ممنونیم بابت انتقادی که از این مقاله داشتید. نظرات و انتقادات شما قطعا باعث پیشرفت ما خواهد بود.

      • سلام دوست عزیز. ممنون از اینکه وقت خود را صرف مطالعه این مقاله کردید. بله گوهردشت جزو مناطق خوب کرج برای زندگی محسوب می‌شود. با تشکر

      • داداش شما یا شوش تو عمرت نرفتی یا گوهردشت نیومدین.
        ارزون ترین خونه ایی که شما الان بتونین بخرین در یکی از فازهای یک تا 3 متری 13 میلیون تومن هست.
        شما اول بفرمایین چه محله ایی ساکن هستین؟

  12. سلام، این جمله چیه ؟؟؟؟ (از مناطق و شهرک‌های حاشیه‌ای کرج که به‌تازگی به چرخه شهرنشینی پیوسته‌اند می‌توان به حصارک بالا و پایین، باغستان غربی، شاهین ویلا، بنیاد و شهرک‌های یاس و بهارستان اشاره کرد.)

    خب کرج رو نمیشناسین مجبورین راجع بهش صحبت کنید ؟؟
    اینا شهرک های حاشیه هستن که به تازگی شهرنشین شدن !!!!؟!!
    ما از سال 58 کرج هستیم و ساکن مهرشهریم، بلوار شمس که الان میگن ارم، تا سال 70 به جز نون و خواربار هر خرید دیگه ای داشتیم از لباس گرفته تا لوازم خانگی باید میرفتیم یا گوهردشت یا المهدی و حصارک.
    عظیمیه و جهانشهر و غیره ، باغ و رود و جنگل و روستا بود که به مرور به خاطر شمال شهر بودن و شرایط خوب، جزء مناطق خوب شهرنشین شد و حصارک پایین و شاهین ویلا و میدون کرج از همون ابتدا تنها نقاط شهری و بازاری کرج بود، بعد شما نوشتید شهرک های حاشیه ای و تازه !!!!!؟؟؟؟
    حصارک بالا و باغستان غربی نسبتا جدیدن ولی حصارک پایین و شاهین ویلا اینطوری نیستن و هنوز هم حصارک از مهمترین قطب های اقتصادی کرجه، از موسسه سرم سازی رازی و دانشگاه خوارزمی که وسط حصارکن مشخصه، درسته مناطق مسکونیش مربوط به قشر متوسط و کم دارمده، ولی نه حاشیه ایه و نه تازه شهر شده. حالا ما اینارو میدونستیم، یکی ندونه فکر میکنه راست میگین، لطفا اطلاعات غلط منتشر نکنید.

  13. شما كه كرج رو نميشناسيد مگه مجبوريد مطلب بنويسيد خوب از يكي بپرسيد.
    شاهين ويلا از مناطق قديمي و همونطور كه از اسمش معلومه خونه هاي ويلايي بزرگي داشت كه بعدا به آپارتمان تبديل شد.

    اول تحقيق كنيد بعد حرف بزنيد.

  14. با عرض سلام و ارادت من حدود 40 ساله ساکن کرج هستم و 20 ساله املاک دارم و کارشناس ملک هستم اطلاعاتی که منتشر کردین خیلی هاش کارشناسی نیست و کامل نیست گرون ترین و لوکس ترین منطقه های کزج بافت اصلی جهانشهر و چهار باندی مهرشهر و گلستانهای عظیمیه و فاز یک و فاز دو گوهردشت و قسمتی از مهرویلا میباشد که در این مناطق متراژ واحدها بزرگ میباشد و قیمت هم تو رنج متری ده الی دوازده میلیون شروع میشه و در خونه های خاص و برند تا متری سی و پنج میلیون هم قیمت گذاری میشه از نظر بالاشهر بودن عظیمیه و گوهردشت و جهانشهر محله های شمال شهر و لوکس هستن ولی در کرج یک بام و دو هوا به اصطلاح گفته میشه یعنی محله هایی هم هستن که در شمال شهر واقع شدن ولی محله های خوبی نیستن و معمولی به حساب میان باغستان غربی هم جزو محله های معمولی هستش که بیشتر املاک های اون محله برای فروش بهتر فقط اتوبان همت رو بهانه میکنن برای آینده بهتر ولی در حقیقت این اتوبان از عظیمیه و گوهردشت هم عبور میکنه و درسته که دسترسی محله خیلی بهتر و راحت میشه ولی چگونه بافت شکل گرفته باغستان رو میخواد عوض کنه بافتی که اکثر زمینهای هزار متری ساخته شده در آن واحد بالا با متراژ کوچیک بوده که قیمت ارزون در بیاد و قشر معمولی اقدام به خرید آن میکنن و محله اعیونی نخواهد شد در مورد امنیت هم کاملا اشتباه نقل شده مثل همه جا محله به محله همه چی متفاوته هر چی محله پایین تر باشه به نسبت امنیت ضعیف تره تو تهران هم امنیت تو محله های پایین و ضعیف با محله های بالا و حتی آدم هاش خیلی متفاوت هستن تو جدید ترین آمار گرون ترین شهرهای ایران به ترتیب تهران و اصفهان و کرج سه شهر گرون حساب میشن

  15. با سلام من حدود 40 ساله کرج هستم و 20 ساله املاک دارم و کارشناس ملک هستم بهترین محله های کرج بلوار شهرداری مهرشهر و بافت اصلی جهانشهر و گلستانهای عظیمیه و فاز یک و فاز دو گوهردشت و قسمتی از مهرویلا میباشد این محله ها بسیار لوکس و با امکانات میباشن و آپارتمان ها در این محله اکثرا متراژ بالا میباشن و رنج قیمتی هم از متری 15 میلیون هست الی متری 20 میلیون و خونه ها و پنت هاووس های خاص هم تا متری 30 میلیون ارزش گذاری میشن این محله ها قدیمی و برند هستن و به اصطلاح بالاشهر حساب میشن در حال حاضر دیگه تهران کرج معنی نداره و تو دل هم هستن و از امکانات هم دیگه استفاده میکنن باغستان غربی هم یه محله معمولی هست که املاک های اون منطقه اتویان همت رو بهانه کردن برای فروش بهتر و وعده های پوچ محلی که ساختمانهای واحد بالا داره و اکثرا متراژ کوچیک بافتش شکل گرفته و قشری که توان مالی کمتری دارن و دنبال واحد کوچیک و مناسب میگردن میرن اونجا حالا با امتداد اتوبان همت و دسترسی بهتر چگونه یه محل میخواد بافتش عوض بشه و خونه های کوچیک و معمولی تغییر کنن در حقیقت فقط دسترسی بهتر میشه ولی بافت محل شکل گرفته و تغییر نخواهد کرد

    • سلام کارشناس املاک عزیز. ممنون بابت توضیحات کامل و جامعی که در اختیار ما و سایر کاربران وب سایت زومیلا قرار دادید. موفق باشید

    • سلام اینجوری ک شما میگیدم نیستش باغستان غربی الان متراژای بالا هم ساختن طی چند سال اخیر ک همین امسال ما پرسیدیم واحد های تازه ساخت متری ۱۴ تا ۱۵ تومن هستن ک متراژ کمی هم ندارن و واحد های قدیمی ۱۰ الی ۱۵ ساله بیشتر از ۶ تومن بود..دهکده تفریحی ک ساختن هم بی تاثیر نیست امکاناتشم نسبت ب قبل بیشتر شده ک حتی ب تازگی دارن پاساژ هم میسازن ک احتمالا تا الان تموم شده باشه ساختش…غربی واقعا رو ب پیشرفت و ساختمان های لوکس هم کم نداره

    • سلام. ممنون از توضیحات خوبتون.من میخواستم گلشهر کرج خونه بخرم دقیقا روبروی ایستگاه مترو میخواستم ببینم در کل جای خوبی هست یا نه برای زندگی

  16. طبق آخرین آمار تو گوگل هم سرچ کنین گرون ترین شهرهای ایران به ترتیب تهران و اصفهان و کرج هستن محله های خوب کرج واقعا قدیمی و اسم و رسم دار هستن و هر کدوم بنیان گذارهای معروفی دارن

    • سلام دوست عزیز وقت بخیر. بله کرج هم جمعیت زیادی دارد و هم یکی از گران‌ترین شهرهای ایران برای زندگی محسوب می‌شود. ممنون

  17. با عرض سلام وادب وتشکر بابت مقاله مفدتون درواقع یکی از یزرگترین مشکلات شهر کرج که معمولا مغفول واقع میشه سرانه بسیار پایین خدمات درمانی در این شهر هست به نحوی که سرانه هر تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت کرج و در کل استان البرز از سرانه هرتخت نسبت به جمعیت در استان سیستان و بلوچستان هم پایین تره حتی باوجود بیمارستان های تازه احداثی مثل تخت جمشید و کوثر

  18. سلام .
    بنده اهل دزفولم چندسال کرج گلشهر زندگی کردم مجدد برگشتم شهرستان . ولی در کل ازنظر رفاهی امکانات دسترسی به شهرهای همجوارکرج آبو هوا خیلی خوب بود.
    تصمیم دارم خونه اینجا را بفروشم بیام کرج خونه بگیرم .حالا کجا بگیرم نیاز به راهنمایی شما دوست ارجمند رو دارم. مرسی

  19. من چند بار اومدم کرج که زمینی بخرم برای سرمایه گذاری واقعا خوشم نیومد بنده از ساعت چهاربعداز ظهرراه افتادم از تهران تا کرج چهارساعت تو راه بودم ترافیک بسیار سنگین ، فرهنگ بسیار درهم و ضعیف فرهنگ رانندگیشون واقعا پایین بودش ، واقعا خوشم نیومد ، بعدم وقتی می بینن کسی از تهران اومده نمیتونن تحمل کنن کرج دقیقا جایی هست کسانی که ارزو داشتند تو تهران زندگی اهای سوپر لاکچری داشته باشند نتونستد رفتند کرج، پشیمون شدم و برگشتم‌ جالب اینجاست از هر قشری بود عرب بود کرد بود ترک بود همه رقم این برای یک منطقه نکته منفی هست ضمن اینکه چند تا زندان توش هست امنیت کمی دارد

  20. بهترین جای کرجو گفتین جهانشهرو نگفتین؟!!!!!!
    مثل اینکه جردن رو از محله های خوب تهران حذف کنیم

  21. سلام وقتتون بخیر اطلاعاتتون درباره باغستان غربی و عظیمیه درست نیست اشتباهه، باغستان غربی الان متری ۱۴..۱۵میلیونه…این ۱ یا دو تومن واسه ۷..۸ سال پیش یا شایدم بیشتره

  22. سلام،بنده محمد فتاحی صادره از شمیرانولی بزرگ شده کرج هستم!
    شاید باورتون نشه من کرج راباسرپل تجریش،عوض نمیکنم!
    خداییش کرج اصلا توهیچ کجای ایران نمیتونی نمونشو پیدا کنی؛جاده چالوس،مهرشهر چهارباندی(شهرداری)جاده برغان،جاده آتیش گاه و….
    من بزرگ شده شاهین ویلا بنیاد هستم،پدرم بچه دربند ومادرم بچه چیذر،ولی من عشقم کرج
    نیاوران،کامرانیه،جردن و…زمین بازی پدر ومادرم بوده ومن چنارک،برغان،پل خواب،آتش گاه
    عشق من کرج،باسپاس از این نگارش تک تک شما راجب کرج،تا کرج هست زندگی باید کرد….

  23. خسته نباشید جهانشهر چی شد پس . اصیل نشین ترین و بهترین محله کرج از نظر دسترسی و کلاس

  24. با سلام
    لطفا در مورد منطفه ساماندهی توضیح بدید
    از نظر امکانات و موقعیت در چه سطحیه ؟
    ممنون

  25. هر کسی دیدگاهی در مورد شهرش دارد ،هر کوچه با کوچه دیگر اختلاف کلاس دارد .شما سخت نگیرید ,خانم مطلبی نوشته اند اینقدر ایراد نگیرید ،نکات مثبت را یاد بگیرید

  26. کرج آشغال ترین شهر ایرانه….خیابان های افتضاح، ترافیک، رانندگی ها افتضاح، امکانات افتضاح، آدم ها همه غربتی…از روزی که از تهران به کرج مهاجرت کردیم یه روز خوش ندیدیم…من خودم ساکن عظیمیه هستم ولی میدان خراسان تهران رو به اینجا ترجیح میدم

    • دقیقااااااا ، هرکی رفته کرج از ناچاریه!!! طرف پول داره بره نیاوروون !!! بعد نمیره ، میره کرج عجب !!!

  27. سلام من برای خرید خونه توی تهران یا کرج شک دارم ولی با خوندن روزانه مقالات شما اقعا دید بهتری برای خرید پیدا کردم واقعا این کارتون فوق العاده مفید بوده بهر حال من به نوبه خودم خیلی ممنونم

      • سلام
        علی عزیز به دلیل نزدیکی فاز ۴ مهرشهر به اتوبان شاید تا حدودی هوا نسبت به مناطق دیگر مهرشهر آلوده باشد. اما از نظر امکانات و دسترسی عالی است. چندین تره بار و مدارس متعدد در کنار مراکز درمانی و ورزشگاه‌ها و بسیاری امکانات شهری مانند دفاتر پیشخوان و در فاز چهارم به راحتی در دسترس است.

  28. سلام دوستان من میخوام تو کرج زمین آینده دار بخرم ترجیحا از این زمینهای سنددار تعاونی ها باشه که موقعیت تجاری داشته باشه و سند داشته باشه که طرف با یه سند دستش نیاد ادعای زمین رو بکنه وپولم به باد بره لطفا راهنماییم کنید که آینده دار ترین منطقه بکر برای خرید زمین با موقعیت تجاری کجاست !!!؟؟؟

  29. سلام با تشکر از زحمتی که بابت تهیه این مقاله بردید خیلی خوب بود
    ولی من نظر کاملا متفاوتی دارم امیدوارم روزی بیاید که در هیچ جای دنیا از جمله کشور عزیز خودمان چیزی بنام محله اعیان نشین و فقیر نشین نداشته باشیم …….. چیزی بنام فاصله طبقاتی نداشته باشیم و……
    میدانم شاید آرزویی دست نیافتنی بنظر برسدولی خوب این آرزوی من است.

  30. سلام ممنون از مطلب خیلی کامل وخوبتون پیشنهاد میکنم این مطلب رو بروز رسانی کنید یا دوباره منتشر کنید چون قیمتا خیلی افزایش داشته بطوری که عظیمه کرج متری ۵۰ میلیون هم میرسه

  31. سلام خواهر ایرانی و نویسنده محترم حقیقت من میخواهم خانه ام را در شهرستان بفروشم و بیام کرج خانه بخرم از نظر شما کدام محله بهتره جهت زندگی و از نظر همسایگان چی امنیت چی

    • سلام
      محمدرضای عزیز محله عظیمیه جزو مناطق کوهپایه ای و خوش آب وهوای کرج است. به دلیل بالا بودن قیمت این محله بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران است. سرمایه گذاران در این منطقه به سراغ زمین هایی با متراژ بالا می روند. همچنین معمولا متراژ واحد هایی که در این منطقه برای فروش هستند ۱۱۰ متر به بالا می باشند.
      مهرشهر یکی از محله های قدیمی و بسیار خوش آب و هوای شهر کرج محسوب می شود. مهرشهر محله ای لوکس و با امنیت بالاست.
      جهانشهر یکی از محلات مرکزی شهر و جزء محله های گران قیمت کرج است. این محله دارای امکانات بسیار خوبی است.
      گوهر دشت که با نام رجایی شهر نیز شناخته می شود محله ای در شمال شهر کرج است. در این محله سیاستمداران بسیاری ساکن هستند به همین دلیل به قلب سیاسی کرج شناخته می شود. دیگر ساکنین معمولا از بازاری ها هستند و قیمت ملک در منطقه نسبتا بالاست.

      • متأسفانه بعلت گسل خطرناک و شیب زیاد، در حین زلزله شدید ، بعیده کسی زنده بمونه در عظیمیه ولی مثلا باغستان غربی شیب ملایم و گسل ضعیفی داره و محله آینده داری است

  32. سلام وقت بخیر.میخاستم بدونم فردیس کرج برای زندگی منطقه خوبی هست یانه؟لطفا راهنمایی کنید کدوم کانالش بهتر هست.ممنون

  33. سلام وققتون بخیر ممنون از مطالب مفید و کارامد شما
    ما از اهواز هستیم و میخوایم خونمون رو بفروشیم بیایم کرج میشه بگید کدوم محله قیمت مناسب داره و مراکز خرید بیشتر و موسسه های آموزشی و پرورشی بیشتری داره

  34. تفاوت گوهردشت با مهرشهر وجهانشهر و عظیمیه ومهرویلا که همگی از بهترینهاست اینست که گوهردشت از نظر تجاری و آموزشی نیزیک شهر کامل هست بدین معنی که هر چیزی که بخوای بخری وجود داره خود گوهردشت(منطقه 7)از چندین کوی وشهرک مثل امیه و قایم وجهازیها وبهداری وبهارستان و آسمان وسپهر وکوثر ومعراج وغیره تشکیل شده که همگی در دامنه کوه واقع شده اند . موارد دیگری مثل سینماومال و مسجد جامع و ازمایشگاه و درمانگاه وبیمارستان در حال ساخت و ورزشگاه و دانشگاه ازاد وپیام نور و پزشکی وغیره در گوهردشت وجود دارد واتوبان شمالی کرج تهران افتتاح بشه دیگه عالی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید