بهترین سیستم گرمایشی برای ویلا در زمستان

بهترین سیستم گرمایشی برای ویلا
بهترین سیستم گرمایشی برای ویلا

با ارزشترین چیز در هر بنا برای رفاه در ویلا انواع سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان برای گذراندن فصول گرم و سرد سال است. کیفیت هر بنا فقط به داشتن طراحی ظاهری و فرم های چشم پسند خلاصه نمی‌شود. پس از مدتی زندگی در هر خانه در می یابید که سقف و دیوارها با چه کیفیتی ساخته شده‌اند و آیا اصول معماری در ساخت لحاظ شده است یا نه. قبل از ساخت یا خرید هر بنایی بهترین سیستم گرمایشی برای ویلا را در نظر بگیرید تا راحت‌تر زندگی کنید. باید از کیفیت ساخت آن مطلع شوید چون همه نواقص یک بنا را نمی‌شود پس از ساخت برطرف کرد. مهمترین کیفیتی که باید از درستی آن قبل از خرید ویلا مطمئن شوید سیستم سرمایش  و گرمایش ویلا است. سیستم گرمایش و سرمایش ویلا باید برای آب و هوای آن منطقه مناسب باشد.

معرفی سیستم های گرمایشی ویلا های اطراف تهران

نصب سیستم گرمایش برای ویلاهای اطراف تهران ضروری است چرا که در پاییز و زمستان بدون استثنا بارندگی زیاد بوده و کاهش دما مرتباً اتفاق می‌افتد. بخاری گازی، پکیج، سیستم گرمایش مرکزی، گرمایش از کف و شومینه در ویلاهای این مناطق استفاده شده‌اند که بسته به موقعیت، مساحت و معماری ویلا انتخاب شده‌اند. با این عوامل می‌توان فهمید کدام یک بهترین سیستم گرمایشی برای ویلا خواهد بود.

سیستم گرمایش مرکزی

در سیستم گرمایش مرکزی گرمایش باغ ویلا توسط یک سیال مایع به وسیله یکی از پخش‌کننده‌های حرارت نظیر شوفاژ، فن کویل زمینی، یونیت هیتر و کنوکتور در ساختمان توزیع می‌شود اما این توزیع در کل فضا یکنواخت عمل نمی‌کند. در وسایل پخش حرارت نظیر پکیج، فن کویل‌های سقفی توزیع حرارت یکنواخت است.

این مطلب را از دست ندهید: مزایای سیستم گرمایش از کف چیست؟

گرمایش از کف برای ویلا

گرمایش از کف؛ جدیدترین سیستم گرمایشی ساختمان

این سیستم تقریباً جدید و در مقایسه با سایر سیستم‌های گرمایشی بهینه و کم مصرف‌تر است و نقاط قوت بیشتری دارد. به دلیل بهینه بودن مصرف، توزیع یکسان گرما، عمر زیاد و بدون خطر بودن این روش به سرعت در تمام جهان گسترش یافته و به بهترین روش برای ساختمان‌های تازه ساز تبدیل شده است. در این روش از مشکلات پخش دوده، آتش سوزی یا گازگرفتگی، پوسیدگی و نشت لوله‌ها خبری نیست. به همین دلیل عده‌ای آن را بهترین سیستم گرمایشی برای ویلا می‌دانند.

 

شومینه‌های مدرن و قدیمی

لذت حضور در کنار آتش همیشگی است و نمی‌توان آن را از زندگی انسان حذف کرد. ویلا بدون داشتن شومینه هیزمی کیفیت یک ویلای واقعی را ندارد. امروزه دیگر تأکید و اجباری بر استفاده از شومینه چوب سوز نیست و می‌توانید آتش شومینه را بدون دود و با دی اکسید کربن کم تولید کنید. شومینه‌های جدید علاوه بر استفاده در ویلاها می‌توانند درون خانه‌های شهری نیز استفاده شده و حس مطبوع طبیعت را به خانه بیاورند. در این سیستم گرمایش با خرید شومینه‌های استاندارد و نصب درست آن‌ها دیگر خطر نشت گاز وجود نخواهد داشت. شعله‌ها با بهترین تنظیم دارای نور خوب و گرمای قابل کنترل هستند. شومینه‌های جدید دارای حفاظ نسوز آنقدر بی‌خطرند که می‌توان در اتاق کودکان از آن‌ها استفاده کرد.

این مطلب را از دست ندهید: ساخت استخر خانگی

شومینه به عنوان بهترین سیستم گرمایشی برای ویلا

چیلر و فن کویل

چیلر موجب کاهش رطوبت محیط می‌شود و برای مناطق پررطوبت کنار ساحل و شرجی بسیار مناسب است. چیلرها تقریباً هیچ آلودگی صوتی و نویز یا صدای یکنواخت آزاردهنده ندارند. چیلر به یونیت و دستگاه خارجی سیستم گرمایش گفته می‌شود و فن کویل‌ها یونیت‌های داخلی هستند که به یکدیگر متصل می‌شوند. دمای هر فن کویل را می‌توانید به صورت تکی کم یا زیاد کنید. هر یونیت را که نمی‌خواهید می‌توانید خاموش کنید. این مهمترین مزیت استفاده از چیلر و فن کویل است. چیلرها را به عنوان دستگاه‌های سرمایشی می‌شناسند ولی با افزودن یک بویلر می‌شود آن را به سیستم گرمایشی تبدیل کرد و از آن استفاده دو منظوره داشت. قیمت مینی چیلر می‌تواند در مجموع مناسبتر از هزینه سالیانه بهترین سیستم گرمایشی برای ویلا باشد.

شوفاژ

در این سیستم گرما در شوفاژخانه تولید شده و به وسیله لوله‌های  رفت و برگشت، گرما را به قسمت‌هایی که رادیاتور دارند منتقل می‌کنند. در این سیستم حرارت مشعل آب را گرم کرده و جریان آب گرم به خانه باعث گرم شدن فضا می‌شود. این سیستم قدیمی بوده و معایب بسیاری دارد. در صورتی که ویلای مورد نظرتان از گرمایش شوفاژ برخوردار بوده، بهتر است در خرید آن تجدید نظر کرده و یا به فکر یافتن بهترین سیستم گرمایشی برای ویلا خود باشید.

شومینه به عنوان بهترین سیستم گرمایشی برای ویلا

اسپیلت

بهترین وسیله گرمایشی برقی اسپیلت است. اسپیلت‌های گازی تقریباً به راحتی توسط یک تکنسین نصب شده و صدای ناموزون و لرزش ندارند. حرارت ایجاد شده سریع بوده و می‌تواند به سرعت اطراف اسپیلت را گرم کند ولی برای فضای متراژ بالا مناسب نیست. اسپیلت‌ها مصرف برق بالایی دارند.

داکت اسپیلت کانالی

داکت اسپیلت‌ها می‌توانند حجم بالایی از هوای گرم را با سرعت به اطراف پرتاب کنند و گرمای مطبوعی دارند ولی نیازمند کانال‌کشی‌های دقیق و زیاد هستند. صدای بسیار بلند و آزاردهنده‌ای هم دارند. نمی‌توان دمای محیط را یکنواخت نگه داشت. چرا که قابل تنظیم برای هر قسمت جداگانه از ویلا نیستند و البته برق زیادی هم مصرف می‌کنند. به این دلایل داکت اسپیلت کانالی بیشتر در ادارات، کارگاه‌ها و محیط‌های کارگری استفاده می‌شود و استفاده ویلایی و آسایش دیگر سیستم های گرمایشی را ندارد. می‌توان گفت که داکت اسپیلت کانالی حتی به اندازه شومینه هیزمی هم باعث ایجاد لذت و آسایش در محیط نمی‌شود.

وبسایت زومیلا با معرفی بهترین راهکارها شما را در انتخاب و خرید بهترین ویلا همراهی می‌کند. برای انتخاب و خرید یک ویلا، ابتدا به درستی و کیفیت سیستم گرمایشی توجه کنید تا گرفتار مشکلات ناشی از کهنگی، کمبود امکانات و یا سیستم نادرست گرمایشی سرمایشی استفاده شده پس از خرید ویلا نشوید. با توجه دقیق و کارشناسانه به بهترین سیستم گرمایشی برای ویلا قبل از خرید، مهمترین قدم برای تهیه خانه‌ای امن را برای خود و عزیزانتان برداشته‌اید. تهیه ویلای امن با امکانات سالم و کامل می‌تواند آسایش را به شما هدیه کند. زومیلا صادقانه شما را تا شناسایی بهترین ویلا و خرید مناسب آن راهنمایی می‌کند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید