برترین تولیدکنندگان پروفیل آهن ایران را بشناسید

همان‌طور که بر هیچ‌کس پوشیده نیست، کشور پهناور ایران از منابع بسیار بالای زغال سنگ برخوردار است. از آن‌جایی که این ماده، متریال اولیه تولید پروفیل می‌باشد، در ایران تولیدکنندگان این مقاطع فولادی به وفور وجود دارند.

تعدد مراکز فروش اگرچه منجر به حق انتخاب زیادی می‌شود، اما با این حال ما را برای انتخاب گزینه‌ای ایده‌آل سردرگم می‌کند! به همین خاطر قصد داریم در مطلب پیش رو به معرفی برترین تولید کنندگان پروفیل آهن در ایران بپردازیم. علاوه بر آن، کاربرد پروفیل در صنایع گوناگون را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

برای استعلام قیمت پروفیل و قیمت قوطی آهن به صورت روزانه، به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

پروفیل چیست و چگونه تولید می‌شود؟

پروفیل یا Profile یک مقطع فولادی است که در یک طول مشخص، سطحی ثابت دارد. این سطح گاه باز،گاه بسته است که به ترتیب منجر به تولید پروفیل مقطع باز و پروفیل مقطع بسته می‌گردد. انواع پروفیل باز شامل مواردی همچون پروفیل زد، پروفیل، مکزیکی، آبرو و غیره می‌شود.

در مقابل قوطی و لوله از انواع پروفیل بسته به حساب می‌آیند. برای ساخت این مقاطع از انواع ورق فولادی استفاده می‌گردد. ورق با استفاده از دستگاه اسلیتر در ابتدا در ابعاد مشخص برش داده شده و پس از آن به کمک رول فرمینگ ورق شکل و فرم می‌گیرد و پروفیل مدنظر حاصل می‌شود.

انواع پروفیل کدام است؟

پروفیل‌ها را در انواع و از ورق‌های مختلف تولید می‌کنند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • گالوانیزه
  • فولادی
  • استیل
  • آلومینیوم

کاربرد انواع پروفیل چیست؟

از این مقاطع فولادی به طور گسترده در ساختمان سازی استفاده می‌شود. علاوه بر آن در صنایع زیر نیز کارایی دارند:


• ساخت سوله
• خودروسازی
• صنایع معماری
• ساخت لوازم خانگی
• صنایع پتروشیمی (نفت و گاز)
• پل سازی

برترین تولیدکنندگان پروفیل

تا به این قسمت به کاربردهای بسیار انواع پروفیل پرداختیم که با استناد به این موارد می‌توان بیان کرد پروفیل‌ها عضو مهمی در ساختمان‌سازی به شمار می‌آیند. با در اختیار داشتن این لیست و مراجعه به آن به هنگام نیاز، می‌توانید خرید خود را از مرکزی معتبر انجام دهید. این مراکز شامل موارد زیر می‌شوند:

شرکت پروفیل صنعت آسیا

پروفیل صنعت آسیا که در استان اصفهان قرار دارد، انواع مقاطع همچون آبرو، زد و غیره را با کیفیت مناسب، تولید و صادرات می‌کند.

شرکت شاهین فلز سپاهان

کارخانه شاهین فلز سپاهان از جمله مراکز معتبری است که انواع قوطی و پروفیل را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان گرامی عرضه می‌کند. علت کیفیت بالا در درجه اول به کیفیت متریال اولیه مورد استفاده برمی‌گردد. در درجه دوم مربوط به دستگاه‌های مصرفی می‌شود.

نکته حائز اهمیت در این کارخانه آن است که برخلاف سایر مراکز، طراحی و تولید دستگاه‌ها به وسیله تیم مجرب و متخصص این مجموعه صورت می‌گیرد. هزینه مناسب این مقاطع نیز به علت مزیت قابل توجه این کارخانه که امکان خرید بدون واسطه در آن وجود دارد، می‌باشد.

شرکت فولاد گستر حداد

یکی از کارخانه‌هایی که پروفیل‌های باز و بسته مخصوصا پروفیل زد را به‌طور گسترده و با کیفیت بالا تولید می‌کند، فولاد گستر حداد است. این شرکت از مراکز قدیمی تولید انواع پروفیل است و کیفیت مقاطع در این کارخانه قابل توجه است.

شرکت سریر صنعت امیر

اگرچه شرکت سریر صنعت امیر، در ابتدا تنها فعالیت‌های برشکاری را انجام می‌داد، در سال‌های اخیر لاین‌های کاری خود را گسترش داده و انواع مقاطع فولادی همچون پروفیل‌ها، تسمه و غیره را به تولید می‌رساند. برای انواع پروفیل‌ها در این کارخانه از ورق سیاه استفاده می‌شود و محصولات در آن به کشورهای خاورمیانه صادرات می‌شود.

شرکت آریا صنعت کرن

از دیگر شرکت‌های مطرح در ایران، آریا صنعت کرن است. این شرکت که عضو سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل است، محصولات متنوعی دارد. تسمه فولادی، انواع کرکره و پروفیل‌هایی همچون گالوانیزه و زد از انواع محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه در این شرکت است.

عوامل موثر بر قیمت پروفیل چیست؟

قیمت پروفیل‌ها تحت تاثیر عوامل زیر، در نوسان خواهند بود:

  • قیمت مواد اولیه
  • برند کارخانه تولید کننده
  • تورم و نوسانات ارز
  • واسطه در خرید
  • میزان عرضه و تقاضا

کارخانه شاهین فلز سپاهان

در کارخانه شاهین فلز سپاهان، تولید و عرضه محصولات فولادی با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب انجام می‌گیرد. انواع بسیاری از پروفیل‌های آهنی همچون زد، نبشی، قوطی، لوله و غیره در این کارخانه تولید و عرضه می‌شوند.

این شرکت به عنوان نماینده فروش مستقیم کارخانجات تولیدی در سراسر کشور، انواع محصولات فولادی را به قیمت درب کارخانه برای مشتریان خود ارسال می‌کند.


از دیگر مزیت‌های این کارخانه، می‌توان اشاره کرد افزون بر تولید انواع پروفیل باکیفیت، به‌عنوان اولین کارخانه مجهز به خط لارج پارت تولید پوشش ضدخوردگی در ایران و خاورمیانه می‌باشد. به همین جهت مطابق با نیاز مشتری، مقاطع فولادی با این پوشش آبکاری شده و در برابر خوردگی مقاومت قابل توجهی کسب خواهند کرد.
کارخانه شاهین فلز سپاهان، علاوه بر تولید و ارائه انواع پروفیل، خدماتی همچون نواربری ورق، شات بلاست، ساخت پالت فلزی و غیره را نیز به مشتریان گرامی عرضه می‌دارد. برای خرید و استعلام قیمت پروفیل از کارخانه شاهین فلز سپاهان، با کارشناسان مربوطه در تماس باشید.

جمع بندی

در مطلبی که ارائه شد، برترین تولیدکنندگان پروفیل آهن در ایران را معرفی کردیم و به اهمیت کاربری انواع پروفیل پرداختیم. همان‌طور که اشاره شد، یکی از انواع کارخانه‌ها، شاهین فلز سپاهان نام دارد.
کارخانه شاهین فلز سپاهان، پروفیل‌های فولادی همچون پروفیل زد، آبرو، قوطی، لوله و غیره را با بهترین کیفیت و نازل‌‌ترین قیمت، به خریداران ارائه می‌دهد. اگر شما نیز قصد خریداری و یا استفاده از محصولات برتر شرکت شاهین فلز سپاهان را دارید، کارشناسان متخصص این مجموعه، همه ‌روزه آماده پاسخگویی به مشتریان محترم هستند.
تلفن: 03145273010
وب‌سایت: www.shahinfelezsepahan.com
آدرس کارخانه: اصفهان، شهرک صنعتی بزرگ، بازارچه، خیابان اندیشمندان ۱۶، خیابان کارآفرینان، نبش کارآفرینان 14/1

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید