اندیشه بهتره یا پردیس ؟ کجا خانه بخریم ؟

اندیشه بهتره یا پردیس

در سال‌های اخیر به خاطر گرانی بیش از حد قیمت مسکن در تهران و ناتوانی افراد برای خرید خانه یا حتی پرداخت اجاره‌بها، تقاضای خرید و اجاره خانه در شهرهای جدید اطراف تهران بسیار افزایش یافته است. همین مساله ارزش سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ها را بالا می‌برد. ضمن این که شهرهایی مثل تهران و کرج با مشکلاتی مثل بالا رفتن جمعیت، شلوغی و ازدحام، آلودگی هوا و مشکلاتی از این قبیل مواجه هستند. مردم به همین دلیل برای سکونت سراغ شهرهای حومه تهران می‌روند که هم قیمت خانه در آن‌جا ارزان‌تر است، هم هوا تمیزتر است و در ضمن درگیر ترافیک و شلوغی شهرهای بزرگ نمی‌شوند. علاوه بر این موارد این شهرک‌ها انتخابی مناسب برای کسانی است که می‌خواهند خانه‌ای با متراژ بالا و قیمت مناسب بخرند. اما از میان شهرک های اطراف تهران کدام را انتخاب کنیم؟ اگر می‌خواهید بدانید اندیشه بهتره یا پردیس این مطلب زومیلا را بخوانید.

اندیشه و پردیس پرطرفدارترین شهرهای حومه تهران

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ جمعیت اندیشه حدود ۱۱۶۰۰۰ نفر و جمعیت پردیس ۸۰۰۰۰ نفر است. با بررسی جمعیت این دو شهرک و میزان معاملات انجام‌شده می‌توان نتیجه‌گیری کرد که اندیشه و پردیس جزو پرتقاضاترین و پرطرفدارترین شهرهای جدید اطراف تهران هستند.

بهترین شهر برای سرمایه گذاری مسکن

دلایل محبوبیت پردیس و اندیشه

مهاجرت روزافزون مردم تهران به این شهرهای جدید اطراف تهران و آمار بالای خرید، فروش و اجاره موجب توسعه مداوم و افزایش ساخت‌وسازها در این شهرها شده است. اما چرا این دو شهر برای سکونت و سرمایه‌گذاری پرطرفدارند؟

  • پایین‌تر بودن متوسط قیمت مسکن نسبت به تهران
  • بالا رفتن توانایی خرید خانه با متراژ بالا
  • برخورداری از امکانات رفاهی مناسب در این شهرک‌ها
  • نزدیکی به تهران و کرج و دسترسی سریع و آسان
  • برخورداری از هوای تمیزتر نسبت به تهران و کرج

اما کسانی که می‌خواهند اطراف تهران خانه بخرند خیلی این سوال برایشان پیش می‌آید که کدام شهرک بهتر است؟ اندیشه بهتره یا پردیس و چرا؟ در ادامه این دو شهرک را مقایسه می‌کنیم.

قیمت خانه در اندیشه فاز 3

فاصله اندیشه و پردیس تا تهران

یکی از دلایل مهمی که افراد را به سکونت در اندیشه و پردیس ترغیب می‌کند، نزدیکی آن‌ها به تهران و کرج است. این دو شهرک نزدیک‌ترین شهرهای حومه‌ای به تهران هستند.

اندیشه در فاصله ۲۰ کیلومتری تهران، ۷ کیلومتری کرج و ۳ کیلومتری شمال‌شرقی شهریار قرار دارد. پردیس نیز تقریبا ۱۷ کیلومتر با تهران فاصله دارد. به‌خصوص برای کسانی که در تهران شاغل هستند نزدیکی به تهران مساله مهمی است. در این مورد پردیس و اندیشه تفاوت چندانی ندارند و هر دو به پایتخت نزدیک هستند.

نزدیک ترین مترو به اندیشه

مترو فردیس

شهرک اندیشه به طور مستقل مترو ندارد؛ اما ایستگاه فردیس که پیاده شوید با تاکسی‌ها راحت می‌توانید به اندیشه بروید.

مسیر مترو تهران به پردیس

خود پردیس هنوز مترو ندارد؛ اما از متروی نوبنیاد برای پردیس تاکسی وجود دارد.

آب‌وهوای اندیشه بهتره یا پردیس ؟

آب‌وهوای شهرهای جدید اطراف تهران مثل اندیشه و پردیس به مراتب بهتر و پاک‌تر از تهران است. آلودگی هوای تهران روبه‌روز بیش‌تر می‌شود؛ اما با سکونت در شهرهای حومه تهران، به‌خصوص اگر بیماری ریوی دارید، می‌توانید در هوای سالم‌تر کیفیت زندگی‌تان را بالاتر ببرید. اگر هم بخواهیم مقایسه کنیم هر دو شهرک از آب‌وهوای خوبی برخوردارند و تفاوت خاصی ندارند؛ اما عده‌ای می‌گویند هوای پردیس بهتر است.

خرید آپارتمان 50 متری در پردیس

امکانات رفاهی و شرایط زندگی اندیشه بهتره یا پردیس ؟

مساله بسیار مهم دیگری که هنگام خرید یا اجاره خانه باید به آن توجه شود امکانات رفاهی و شرایط محیطی جایی است که به عنوان محل سکونت انتخاب می‌کنید. مسلما امکانات رفاهی شهرهای اطراف تهران با تهران برابر نیست؛ اما با افزایش جمعیت شهرک‌های حومه تهران امکانات این شهرک‌ها هم بیش‌تر شده و روز به روز هم افزایش می‌یابد.

شرایط زندگی در پردیس

در میان شهرک‌های تازه تاسیس، پردیس به لحاظ امکانات رفاهی و خدمات شهری در وضعیت مطلوب و خوبی قرار دارد. پردیس از امکانات کاملی مثل مراکز خرید متعدد، مراکز درمانی، فضای سبز، امکانات تفریحی و ورزشی و امکانات آموزشی برخوردار است.

بیمارستان شفای پردیس اولین بیمارستان این منطقه است که شامل دپارتمان‌های مختلف مثل زنان، اطفال، دندانپزشکی، آزمایشگاه، اتاق عمل، اورژانس، فیزیوتراپی، جراحی داخلی و بسیاری بخش‌های دیگر می‌شود. با وجود این بیمارستان اکثر نیازهای درمانی ساکنین پردیس رفع می‌شود و اهالی مجبور نیستند برای درمان به تهران یا سایر شهرها بروند. همچنین پردیس دانشگاه آزاد و پیام نور، کتابخانه و چندین مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف دارد. مراکز تجاری و فروشگاه‌های پردیس نیز برای خرید مایحتاح روزانه، خوراک، پوشاک، وسایل منزل، لوازم الکترونیکی و خلاصه هر چه بخواهید موجود هستند. در پردیس امکانات کامل شهری را در اختیار خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش‌تر با شهرک وحدت، شهرک وحدت کرج کجاست را بخوانید.

امکانات شهر پردیس

امکانات رفاهی شهرک اندیشه تهران

برای این که به جواب سوال اندیشه بهتره یا پردیس برسید باید امکانات رفاهی اندیشه را هم بررسی کنیم. اندیشه هم مانند پردیس از امکانات رفاهی مطلوبی برخوردار است. بازار بزرگ ایرانی اسلامی واقع در فاز ۴ اندیشه قلب اقتصادی این فاز محسوب می‌شود و در کل یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری اندیشه است. مجتمع تجاری نگارستان در فاز ۳ نیز یکی از شیک‌ترین و بهترین مجتمع‌ها در اندیشه است. به جز این مجتمع‌های تجاری در تمام فازهای اندیشه مغازه و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ زیادی برای عرضه انواع محصولات و تامین نیازمندی‌های ساکنین وجود دارد. از دیگر امکانات اندیشه می‌توان به وجود فضای سبز و بوستان‌های متعدد به‌خصوص در فاز ۳ اشاره کرد. بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی نور و دانشگاه پیام نور واحد شهریار نیز در این فاز قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش‌تر با شهرک اندیشه، “شهرک اندیشه تهران | امکانات و شرایط زندگی” را بخوانید.

امکانات اندیشه بهتره یا پردیس

ارزش سرمایه‌گذاری و رشد قیمت

وقتی افراد قصد می‌کنند در شهرهای حومه تهران یا هر جای دیگری خانه بخرند در این میان عده‌ای قصدشان فقط داشتن سرپناهی برای زندگی است. عده‌ای هم هستند که قصد سکونت در این شهرک‌ها را ندارند و فقط می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند تا چند سال بعد پولشان چند برابر شود. در این میان هم برخی با ترکیب این دو یعنی هم سرمایه‌گذاری و هم سکونت اقدام به خرید خانه در شهرهای جدید اطراف تهران می‌کنند. کسی که قصد سرمایه‌گذاری دارد با چنین سوالاتی هم درگیر است که بهترین شهرک برای سرمایه گذاری مسکن کجاست؟ کجا خانه بخرم که سود بیش‌تری کنم؟ مناطق در حال پیشرفت تهران کدامند؟ و…

در این راستا برای پاسخ به این سوال که برای سرمایه‌گذاری اندیشه بهتره یا پردیس باید بگوییم که برخی از مشاورین املاک و افراد آگاه حوزه مسکن معتقدند که پردیس رشد خودش را کرده است و در حال حاضر اندیشه جای پیشرفت بیش‌تری دارد. اما در هر صورت رشد قیمت مسکن مانند سایر نقاط کشور شامل این دو شهر هم شده است و با خرید ملک در هر کدام از این شهرها به سود خوبی خواهید رسید.

آپدیت شده در 30 فروردین 1403

قیمت خانه در پردیس

پردیس دارای ۱۱ فاز است که فازهای ۱ تا ۴ جز فازهای قدیمی و پرطرفدار پردیس محسوب می‌شوند و برای سکونت مناسب‌ترند و در حال حاضر امکانات بیش‌تری دارند. در این چهار فاز علاوه بر خانه‌های آپارتمانی خانه‌های ویلایی و حتی گاهی پنت‌هاوس‌های شیک و گران هم یافت می‌شود. به طور میانگین خانه‌های فاز ۱ تا ۴ گران‌تر از سایر فازها هستند. اما با وجود پروژه‌های مسکن مهر در فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ می‌توانید خانه‌هایی با قیمتا نسبتا ارزان و مناسب بخرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با پروژه مسکن مهر پردیس “نحوه خرید مسکن مهر پردیس” را بخوانید.

مسکن مهر پردیس

قیمت خانه در اندیشه

اندیشه تهران دارای ۶ فاز است و در این شهرک همه جور خانه‌ای از خانه‌های ویلایی با متراژ بالا گرفته تا خانه‌های کم‌متراژ و ارزان یافت می‌شود. مثلا در فاز ۱ اندیشه می‌توانید خانه‌های ۴۰ الی ۵۰ متری را معامله کنید. فاز ۱ جزو قدیمی‌ترین و البته شلوغ‌ترین فازهای اندیشه است که مراکز خرید متعددی هم دارد. در شهرک اندیشه تهران بسیاری از واحدهای مسکونی دارای وام بانکی می باشد که این موضوع باعث می‌شود آسان‌تر بتوانید خانه بخرید. از طرفی فاز ۳ به لحاظ امکانات رفاهی وضعیت بسیار مطلوبی دارد و قیمت خانه در این فاز نسبت به سایر فازها بالاتر است. شهرک صدف که آپارتمان‌های لوکسی دارد در فاز ۳ است.

قیمت‌ها با توجه به موقعیت ملک، متراژ، امکانات و… متفاوت است. این که بخواهید در کدام فاز و چه خانه‌ای بخرید به بودجه و اولویت‌های شما بستگی دارد.

اندیشه بهتره یا پردیس خونه بخریم

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین نکات درباره شهرهای پردیس و اندیشه را بررسی کرده و این دو شهرک و شرایط زندگی در آن‌ها را مقایسه کنیم. هر دو شهر پردیس و اندیشه دارای امکانات رفاهی خوبی هستند، به تهران نزدیکند، قیمت خانه در آن‌ها مناسب است و در ضمن آینده خوبی دارند و در حال پیشرفتند. در نهایت این که اندیشه بهتره یا پردیس و کجا خانه بخرید به عواملی مثل بودجه، سلیقه و اولویت‌های شما وابسته است. اگر قصد اجاره یا خرید آپارتمان در پردیس و اجاره یا خرید آپارتمان در اندیشه را دارید می‌توانید در سایت زومیلا بهترین فایل‌های ملکی این دو شهرک را به همراه قیمت و جزئیات ملک مشاهده و بررسی کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید