نکات مهم برای امنیت خانه هنگام سفر

امنیت خانه هنگام سفر

عده زیادی از مردم به مسافرت کردن علاقه زیادی دارند و با پیدا کردن فرصتی مناسب، همراه با خانواده یا دوستان به سفر می‌روند. تعطیل شدن مدارس و دانشگاه‌ها یکی از زمان‌های مناسب برای مسافرت است که اکثر خانواده‌ها برای عوض کردن آب‌وهوا از این فرصت استفاده می‌کنند. در اینجا امنیت خانه هنگام سفر اهمیت ویژه‌ای دارد که حتما باید آن را مد نظر قرار داد. ما در این مقاله چند نکته برای تامین امنیت خانه را برای شما گفته‌ایم. پس با زومیلا همراه باشید تا سفری خوش برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

امنیت خانه هنگام سفر با رعایت این نکات

برخی افراد به خاطر موقعیت شغلی خود و نداشتن مرخصی، آخر هفته‌ها به مدت دو الی سه روز مسافرت می‌کنند. افراد دیگری هم هستند که اختیارشان در دست خودشان است و هرگاه که تمایل داشته باشند می‌توانند به سفر بروند، این افراد مدت زمان سفرشان در دست خودشان است.

نکته‌ای که در هر نوع مسافرتی اهمیت ویژه‌ای دارد تامین امنیت برای خانه در نبود شماست. چه برای یک مسافرت دو روزه و چه برای یک سفر سه‌ ماهه.

اگر به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم بی توجه باشید ممکن است سارقان هنگامی که خانه نیستید به منزل شما دستبرد بزنند. به همین دلیل است که رعایت نکات امنیتی منزل در هنگام سفر بسیار اهمیت دارد.

در زمان مسافرت سعی کنید منزل را خالی نگذارید و یکی از اعضای خانواده در منزل بماند.

البته امنیت خانه در زمان سفر فقط مربوط به جلوگیری از دزدی نیست و مواردی مانند آتش‌سوزی، خرابی و حتی کثیف شدن خانه را هم شامل می‌شود.

نکات امنیت خانه هنگام سفر

1- در صورتی که نشت کردن گاز و آب به موقع کنترل نشود، خسارت های زیادی به وجود می‌آورد. پس قبل از سفر حتما از بسته بودن شیرهای گاز و فلکه‌ آب مطمئن شوید تا اگر در غیاب شما نشتی صورت گرفت، حادثه‌ ناگواری رخ ندهد.

2- نود درصد سرقت از منازل در زمان سفر و هنگامی که صاحب خانه در خانه نیست، رخ می‌دهند. پس برای تامین امنیت خانه هنگام سفر همه درها و پنجره‌ها را قفل کنید.

همچنین در صورتی که فکر می‌کنید دسترسی به درها و پنجره‌های خانه کار راحتی است، برای آن‌ها حفاظ تهیه کنید.

3- کلیدهای خانه خود را به یک فرد امین که نزدیک منزلتان ساکن است، بدهید تا گاهی به خانه سر بزند و در صورت وجود مشکلی، شما را خبر کند.

4- یخچال خانه را چک کنید. مواد غذایی با تاریخ‌مصرف کم را یا دور بریزید یا همراه با خودتان ببرید، چون ماندن این مواد تاریخ گذشته در خانه می‌تواند سبب فاسد شدن آن‌ها و جمع شدن جانورانی مانند مگس و سوسک شود.

5- پیش از آن که خانه را ترک کنید یادتان باشد زباله‌ها را به خارج از خانه منتقل کنید، دقت داشته باشید حتی کوچک‌ترین قسمتی از آن‌ها در خانه باقی نمانده باشد چون می‌تواند باعث تولید بوی بد و جمع شدن حشرات موذی شود.

6- برای تامین امنیت خانه هنگام سفر مراقب باشید که به‌هیچ‌عنوان درباره‌ برنامه‌ سفری خود با افراد غریبه صحبت نکنید و زمان رفت‌ و برگشت خود را به کسی نگویید. در صورتی که با غریبه‌ها در مورد برنامه سفر خود صحبت کنید موجب آمار دادن دقیق به دزدها می‌شود.

7- اگر کنتور برق در حیاط خانه واقع شده، برای آن محافظ و قفل در نظر بگیرید. زیرا سارقان می‌توانند کنتور برق را قطع کنند و با این کار همه سیستم‌های امنیتی خانه را از کار بیندازند.

در صورتی که کنتور برق قطع شود، دوربین‌های مداربسته هم خاموش می‌شوند و به دنبال آن پیدا کردن سارق کار بسیار دشواری برای شما خواهد شد.

امنیت خانه هنگام سفر

ادامه نکات تامین امنیت خانه هنگام سفر

8- هدف سارقان از سرقت از خانه‌ها، معمولا سرقت پول و طلا و جواهر است. پس نگهداشتن این گونه لوازم درون منزل بدون در نظر گرفتن یک مکان امن برای آن‌ها، کار عاقلانه‌ای نیست.

پیشنهاد می‌کنیم تمام اشیای قیمتی را پیش از سفر در یک جای امن مانند کمد مقاوم قفل‌دار یا گاوصندوق بگذارید تا در صورت وارد شدن دزدان به خانه، اشیای گرانبهای شما در دسترس آنها نباشد.

9- توصیه می‌کنیم سیستم روشنایی خانه را به لوازم زمان‌بندی تجهیز کنید. این سیستم زمانبندی کمک می‌کند تا برق‌های منزل شما در ساعت خاصی روشن و در ساعت دیگری که تعیین می‌کنید، خاموش شوند. در این صورت اگر سارقان خانه‌ شما را تحت نظر قرار داشته باشند، فکر می‌کنند که شما در منزل هستید.

10- برخی افراد قبل از سفر همه پرده‌های خانه را می‌کشند و آن‌ها را ببندند. در صورتی‌ که باید بدانید با این کار به طور علنی به سارقان نشان می‌دهید که در خانه نیستید. پس از چنین اقداماتی پرهیز کنید و تا جایی که می‌توانید اجازه دهید خانه در حالت همیشگی خود باقی بماند.

11- اگر روی بالکن خانه خود از وسایلی مانند صندلی، گلدان و یا برخی لوازم غیرضروری گذاشته‌اید، پیش از خارج شدن از خانه، این لوازم را از روی بالکن برداشته و درون خانه قرار دهید. ممکن است در زمان نبود شما طوفانی رخ دهد و یکی از این وسایل بر روی سر عابران پیاده سقوط کند. پس حواستان را جمع کنید.

12- حادثه خبر نمی‌کند! پس هرگونه وسایل قابل اشتعال مثل کپسول گاز یا پیک‌ نیک را از فضای داخلی خانه خارج کرده و به محیط‌های خارجی منتقل کنید. نگه داشتن اینچنین لوازمی در خانه و گرم شدن آن‌ها می‌تواند موجب ترکیدن شود و خسارات زیادی را به شما وارد کند.

13- اگر نمی‌خواهید ماشین خود را همراهتان به سفر ببرید، به‌ هیچ‌ عنوان آن را در خیابان پارک نکنید. توصیه ما این است که ماشین را به پارکینگ برده و برای امنیت بیشتر از قفل فرمان و قفل پدال روی آن استفاده کنید. 

جمع بندی

تامین امنیت خانه هنگام سفر نکته‌ای است که باید در هر سفری چه مسافرت کوتاه مدت و چه بلند مدت، باید در نظر گرفته شود. به‌ طور کلی با رعایت نکاتی که در بالا گفته شد پیش از سفر می‌توانید از امنیت خانه‌تان مطمئن باشید و دیگر نیازی نیست که در طول سفر، مدام به خانه‌ خود فکر کنید و نگران باشید.

مقاله پیشنهادی

از سری مقالات زومیلا می توانید مقاله آموزش مات کردن شیشه و انواع روش‌های آن را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، از شما همراهان گرامی سپاسگزاریم.

نویسنده: فاطمه سرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

4 نظرات

  1. قفل هوشمند ضد دیلم روی درها و حفاظ ضد دیلم مقابل پنجره ها و بالکن نصب کنند که اگر دزد تا پشت در و پنجره ها هم رسید نتونه وارد بشه

    • سلام… ممنون از اینکه مقاله مارو خوندین و به نکته خوبی اشاره کردین

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید