اقساط جدید وام مسکن

اقساط جدید وام مسکن

جدول اقساط جدید وام مسکن:

طرح صندوق پس‌انداز مسکن یکم که توسط : وزرات راه و شهرسازی- بانک مسکن- بانک مرکزی در سال 1394 ایجاد شد  که اجرای این طرح را بانک مسکن به عهده گرفت و در شروع این طرح، وام های مسکن 40 و 80 میلیون تومانی به متقاضیان بعد از یک سال سپرده گذاری، داده می شد که دوره بازپرداختی 12 ساله داشت و سود این وام ها در ابتدای شروع کار این طرح 14 درصد بود. اما با تغییرات و کاهشی که شورای پول و اعتبار در سود این طرح ایجاد کرد، و باعث شد در این اواخر، سود طرح صندوق پس انداز مسکن یکم از 9.5 به 8 در صد برای مناطق شهری و از 8 به 6 درصد برای بافت های فرسوده کاهش یابد که خبری خوش برای متقاضیان وام مسکن بود!

وام مسکن

وام مسکن 160 میلیون تومانی شد:

اکنون خانه اولی‌ها برای دریافت تسهیلات 160 میلیون تومانی مسکن (در تهران) باید 80 میلیون تومان را به مدت یکسال در بانک مسکن سپرده‌گذاری کنند. همچنین در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت سقف این وام 120 میلیون تومان و در سایر شهرها 80 میلیون تومان است.

اقساط جدید وام مسکن:

 اقساط با سود 9.5 درصد:

قبل از کاهش سود صندوق پس انداز مسکن یکم، اقساط وام مذکور با سود 9.5 درصد، برای زوج های جوان یا همان خانه اولی ها در تهران با بازپرداخت 12 ساله  که مبلغ ماهانه آن : یک میلیون و 866 هزار تومان است بود و در مراکز استان ها اقساط 12 ساله این وام  یک میلیون و 399 هزار تومان و در سایر شهرها نیز اقساط ماهانه حدود 700 هزار تومان بود.

اقساط با سود 8 در صد:

حالا با کاهش سود ،میزان اقساط ماهانه وام 160 میلیون تومانی با سود 8 درصد یک میلیون و 730 هزار تومان بوده که حدودا 130/000 تومان از وام با نرخ سود 9.5 درصد کمتر است.

در جدول زیر با مبالغ دقیق پرداختی اقساط آشنا شوید:

وام مسکن

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید