اسامی عجیب ترین شهرهای ایران

آشنایی با عجیب ترین شهرهای ایران:

عجیب ترین شهرها

پاوه ،شهر بدون چراغ قرمز:

در شهر پاوه چون زمین تقاطع ها صاف نیست، و جاده و خیابان های این شهر پر از شیب های تند و پستی بلندی ست ، باعث شده شهری بی چراغ اما با آمار کم تصادف شود. در این شهر به علت نبود چراغ قرمز، مردم یاد گرفته اند قوانین رانندگی را به خاطر شرایطی که دارند خیلی بهتر رعایت کنند و با رانندگی صحیح شهرشان را با کم ترین خطر تصادف رو به رو کنند.

شهر بدون کوچه:

در شهر لار که واقع در استان شیراز است، به علت زلزله ی بزرگ و غم انگیزی که در سال 1339 رخ داد و شهر لار را با خاک یکسان کرد، هنگام بازسازی این شهر، با استفاده از یک طراحی هوشنمدانه ی معماری این شهر فاقد کوچه شد تا اگر دوباره زلزله ایی رخ داد مردم کمتری آسیب ببینند.

ایوان، شهر بدون غسالخانه:

در شهر ایوان واقع در استان ایلام، به علت رسم و آیین کهن خود، مردگان را در حیاط خانه غسل می دهند و هیچ کس برای تدفین و غسل مرده به غسالخانه نمی رود .این در حالی ست که در نزدیکی این شهر ،بنا به دستور شهرداری، غسالخانه یی احداث و تجهیز شده اما مردم همچنان میت خود را در خانه غسل می دهند که باعث اعتراض بعضی از اهالی این شهر شده زیرا آنها نگران فرزندان خود هستند و می گویند هربار که میتی را در خانه غسل می دهیم تا مدتها فرزندانمان آرامش و آسایش ندارند.

جلفا شهر بی گورستان:

شهرستان جلفا که واقع در تبریز است، به عنوان شهر گذری برای تجارت شناخته شده و تجار از زمان های قدیم از این شهر برای عبور و رسیدن به مقصد خود استفاده می کردند تا اینکه خود این شهر تبدیل به یک شهر پر شغل و درآمد شد و افراد زیادی از نقاط مختلف کشور برای کسب درآمد و فروش کالا به این شهر آمدند و اصولا کسی در این شهر از بدو تولد زندگی خود را به اتمام نرسانده. زمانی که فرماندار این شهر قصد احداث آرامگاه و قبرستان در شهر جلفا را داشت مردم این شهر استقبالی از این موضوع نکردند و گفتند که کسی در اینجا برای زندگی، اموراتش را نمیگذراند و همچنان مانند زمان قدیم، اگر کسی در این شهر فوت کند به شهر خود منتقل می شود. پس نیازی به قبرستان نداریم!!

پولدارترین شهر ایران:

گچساران که یکی از شهرهای کهکیلویه و بویر احمد است به علت دارا بودن 25 درصد از ذخایر نفتی و گازی کشور، به عنوان پردرآمدترین شهر کشور شناخته شده و در واقع یکی از شهرهای سرنوشت ساز کشور است.

کیش شهر بدون موتو سیکلت:

شهر کیش از سال 1383 به بعد دیگر رنگ موتور سیکلت را به خود ندید و طبق مصوبه شورای منطقه آزاد کیش وجود و تردد موتور سیکلت در این شهر ممنوع شد و فقط تعدادی موتور سیکلت برقی که آلودگی سوختی ندارند و جنبه تفریحی دارند در این شهر باقی مانده است و از سال 1393 این تصمیم خیلی جدی تر شد و حتی پلیس شروع به جریمه تردد موتور سیکلت کرد. این عمل در واقع برای حفظ محیط زیست زیبای کیش و جلوگیری از آلودگی انجام شد.

شادگان شهر بی هتل:

در شادگان مردم از مهمان غریبه استقبال گرمی می کنند و اجازه نمی دهند مسافری در بیرون از خانه بماند. به همین دلیل در این شهر نیازی به احداث هتل و مسافرخانه نبوده!!!

چالدران شهر بی کولر:

در شهر چالدران به علت دمای همیشه پایین هوا حتی در اوج گرمای تابستان هم نیازی به کولر نیست و در هیچ خانه یی کولر وجود ندارد.

 فردوس دومین شهر امن جهان:

فردوس؛ شهری در خراسان جنوبی،  بعد از وین، دومین شهر امن جهان شناخته شده، در این شهر دزدی و سرقت وجود ندارد و حتی  درب اکثر منازل و ماشین ها باز گذاشته میشود!!

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید