از کشور ارمنستان بیشتر بدانید

یکی از کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران مرزهای مشترک داشته و سالانه ایرانیان بسیاری به عنوان گردشگر از آن بازدید می‌نمایند، سرزمین کهن و زیبای ارمنستان است.

ارمنستان بخشی از درآمد خود را از طریق جذب گردشگر به دست می‌آورد و دلیل این امر نیز به جاذبه‌های دیدنی فراوانی باز می‌گردد که در این کشور زیبا وجود دارد.

به شما توصیه می‌کنیم فرصت را غنیمت شمرده و برنامه‌ای برای سفر به این کشور و بازدید از جاذبه‌های آن در نظر بگیرید.

ارمنستان از جمله کشورهایی است که دارای مردمانی بسیار خونگرم است و تشابهات بسیار زیاد مذهبی و فرهنگی به مردم ایران دارد.

این کشور از جمله کشورهایی است که برای سفر ارزان است و این امر در محبوبیت بالای آن نزد گردشگران خصوصا گردشگران ایرانی بی تاثیر نبوده است و سالانه خیل زیادی از مسافران ایرانی از مرزهای زمینی و هوایی راهی ارمنستان می‌گردند.

 

با سایت ایرانیان ارمنستان همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره تاریخ، فرهنگ، موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، نحوه دریافت اقامت، ثبت شرکت در ارمنستان ، مسافرت از راه‌های هوایی زمینی و هرآنچه در خصوص معرفی این سرزمین کهن و زیبا نیاز است برایتان بازگو نماییم.

علاوه بر موارد فوق شما می‌توانید برای کسب اطلاعات کاملی از نحوه ادامه تحصیل در این کشور و آشنایی با دانشگاه‌های ارمنستان، برگزاری مراسمات و همایشات مختلف در این کشور، اخذ ویزای اقامت دائم، کسب اطلاع از نحوه دریافت وقت از سفارت آمریکا و بسیاری از موارد دیگر، به سایت ایرانیان ارمنستان مراجعه نموده و از مطالب و مشاوره‌های تخصصی کارشناسان آن استفاده و بهره برداری کامل را بنمایید.

راه‌های سفر به کشور ارمنستان

ارمنستان یک کشور کاملا کوهستانی است که از نزولات آسمانی نسبتاً خوبی برخوردار است.  ارمنستان از غرب با ترکیه مرز مشترک داشته است و از شمال و همچنین شرق با گرجستان و جمهوری آذربایجان هم مرز است. ارمنستان از جنوب خود و از طریق رود ارس با ایران نیز همسایه است.

ناگفته نماند که سرزمین ارمنستان سالیان بسیار طولانی جزئی از قلمرو پادشاهان ایرانی بوده و اغلب پادشاهان عثمانی و ایرانی در نزاع و جنگ بر سر آن بوده‌اند و در نهایت پس از عهد‌نامه ترکمنچای از خاک ایران جدا شد و به شوروی سابق ضمیمه و بعد‌ها  پس از استقلال به جمهوری ارمنستان مبدل شد.

این سرزمین زیبا به پشتوانه و قدمت تاریخ سه هزار ساله‌اش، برای گردشگران بسیار جالب توجه است چرا که گردشگران تور ارمنستان را سفر به بطن تاریخ می‌دانند.

اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، شما می‌توانید از دو مسیر زمینی و هوایی استفاده کنید.

جاذبه‌های بسیار زیاد در مسیر زمینی و امکان ورود به این کشور با خودروی شخصی و عدم نیاز به اخذ ویزا، امتیازاتی است که امکان سفری راحت و استفاده از مناظر زیبا و فریبنده این سرزمین را برای هر شخصی فراهم نموده است و البته اگر حوصله و یا زمان رانندگی طولانی مدت را ندارید بهترین گزینه سفر هوایی است که می‌توانید در مدت زمانی بسیار کوتاه، از تهران خود را به تنها فرودگاه بین المللی ارمنستان در شهر ایروان برسانید.

در هر صورت مراحل کامل سفر شامل نحوه اخذ گواهینامه بین المللی، کاپوتاژ خودرو، دریافت پلاک ترانزیت، هزینه بلیط هواپیما و هزینه‌های اقامت در ارمنستان و تورهای مسافرتی این کشور از موضوعاتی است که به صورت کامل و جامع در {سایت ایرانیان ارمنستان} به آن پرداخته شده است.

ارمنستان

آب و هوا ، مساحت و چرخه اقتصادی ارمنستان

تغییرات آب و هوایی در ارمنستان بالاست. در ارمنستان زمستان‌ها معمولا با سرمای شدید مواجه نخواهید شد و در دشت‌ها دمای هوا معمولا به زیر صفر نخواهد رسید.

در مناطق کوهستانی نیز معمولا دمای هوا از از منفی ده درجه کمتر نمی‌شود. تابستان‌های این کشور، نسبتاً گرم و طولانی است و میانگین درجه حرارت در آن به 25 درجه سانتی گراد می‌رسد.

بعد از صنعت توریسم، چرخ اصلی اقتصاد ارمنستان را می‌توان بر پایه تولید انواع گوناگون ماشین آلات صنعتی دانست که مهمترین اصل در اقتصاد درحال رشد این کشور است.

بعد از آن صنایع نساجی، صنایع فلزی و صنایع شیمیایی را می‌توان نام برد که در اقتصاد ارمنستان نقش مثبت و تاثیرگذاری دارند.

اگرچه ارمنستان الماس، مواد معدنی و مواد غذایی مختلفی را به سرتاسر دنیا صادر می نماید اما یکی از کشور‌های وارد کننده گاز و نفت در دنیاست.

سرزمین ارمنستان مساحتی در حدود 30000 کیلومتر مربع دارد و حدود سه میلیون نفر نیز در آن به زندگی مشغول هستند. از سه میلیون نفری که در این کشور سکونت دارند، حدود یک سوم آن در پایتخت این کشور یعنی شهر ایروان ساکن هستند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات کامل از وضعیت اقتصادی این کشور و اخذ اقامت ارمنستان از طریق سرمایه گذاری و اطلاع دقیق‌تر از مزایا و معایب این امر، به سایت ایرانیان ارمنستان مراجعه نموده و از مطالب آن استفاده و بهره برداری کامل را بنمایید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید