بهترین راه‌های ممکن برای از بین بردن بوی پیاز از دست

از بین بردن بوی پیاز از دست

کار کردن با پیاز خیلی اذیت کننده است، نه فقط به این خاطر که اشک چشم را جاری می‌کند، بلکه به این دلیل که از بین رفتن بوی آن دشوار است. خرد کردن پیاز در هر دستورالعملی ممکن است پخت و پز را به تعویق بیندازد. برای همه ما ناراحت کننده است که بعد از آشپزی بوی پیاز بدهیم؛ بنابراین اگر می‌خواهید بدانید بهترین راه‌های ممکن برای از بین بردن بوی پیاز از دست چیست، با این بخش از نکات طلایی خانه‌داری زومیلا همراه شوید.

روش‌های از بین بردن بوی پیاز از دست

روش‌های زیادی برای از بین بردن بوی پیاز وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از بین بردن بوی پیاز از دست با نعناع

برگ‌های نعناع به خاطر عطرشان مشهور هستند. چند برگ نعناع را انتخاب کنید و آن‌ها را برای مدت چند دقیقه به دست‌ها بمالید تا له شوند و آب آن‌ها دربیاید. با انجام این روش، از شر بوی پیاز راحت خواهید شد.

رفع بوی پیاز از دست با سیب‌زمینی

سیب‌زمینی خام را خرد کنید و برای مدت یک دقیقه دست‌هایتان را به آن بمالید. با انجام این روش از شر بوی پیاز راحت خواهید شد.

مالیدن دست به ظرف استیل ضد زنگ

یکی از راه‌های غیرمعمول برای خلاص شدن از شر بوی پیاز از دست، مالیدن چند دقیقه دست به ظرف استیل ضد زنگ زیر آب است. مولکول‌های گوگرد که بوی زیادی می‌دهد، با فلز واکنش نشان می‌دهند و خنثی می‌شوند، بنابراین از بوی پیاز خلاص می‌شوید.

از بین بردن بوی پیاز از دست

استفاده از سرکه سیب

گزینه خوب دیگر سرکه است. فقط چند قطره از آن را کف دست بریزید و به دست‌ها را به هم بمالید. بیشتر افراد از سرکه سیب استفاده می‌کنند. برای از بین بردن بوی بد فاضلاب نیز می‌توانید از ترکیب سرکه و آبلیمو استفاده کنید.

استفاده از نمک یا جوش شیرین

یکی از راه‌های از بین بردن بوی پیاز از دست این است که ابتدا دست‌هایتان را کمی مرطوب کنید و بعد مقداری نمک در دستتان بریزید و دست‌ها را به هم بمالید. می‌توانید به جای نمک از جوش شیرین نیز استفاده کنید. برای از بین بردن بوی بد یخچال نیز می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید.

استفاده از خمیر دندان

زمانی که دست‌هایتان بوی پیاز می‌دهد می‌توانید از خمیر دندان استفاده کنید. مقداری خمیر دندان روی دست‌ها بمالید تا بوی پیاز از بین برود. برای این کار توصیه می‌شود از خمیر دندان ژله‌ای استفاده نکنید؛ اما در مقابل بهتر است از خمیر دندان فلورایدی استفاده کنید.

از بین بردن بوی پیاز از دست با کرفس

عصاره کرفس نیز یکی دیگر از روش‌های حذف بوی پیاز از دست است. برای این کار کافی است مقداری کرفس را خرد کرده و آن را به دستان خود بمالید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بوی پیاز از بین برود.

از بین بردن بوی پیاز از دست

 

استفاده از عصاره گوجه فرنگی

استفاده از عصار گوجه فرنگی نیز می‌تواند گزینه مناسب دیگری برای رهایی از بوی پیاز باشد. برای استفاده از این روش کافی است چند دقیقه دست خود را در آب گوجه فرو کنید تا بوی پیاز از بین برود.

استفاده از کره بادام زمینی

کره‌ بادام زمینی یکی دیگر از راهکارهای از بین بردن بوی پیاز دست است. تمام قسمت‌های دستتان را به کره بادام زمینی آغشته کنید و خوب بمالید و در نهایت پس از گذشت چند دقیقه کره را بشویید.

استفاده از آلوئه ورا

استفاده از گیاه آلوئه ورا هم برای این راه‌حل مفید است. به‌گونه‌ای که بخشی از این گیاه را بردارید و دست‌هایتان را به ماده چسبنده آن بمالید، این گیاه، خواص التیام‌بخش و مرطوب‌کننده دارد.

از بین بردن بوی پیاز از دست با آلوئه ورا

 

استفاده از زردچوبه

یکی دیگر از روش‌هایی که باعث می‌شود بوی پیاز از دست برود این است که از زردچوبه استفاده کنید. در این روش هم بهتر است دست را نمناک کنید و زردچوبه را به آن بمالید و بعد از چند دقیقه دست‌هایتان را بشویید.

سخن آخر

راه حل‌های زیادی وجود دارد! پیاز یک جز بسیار ضروری در غذاهاست و طعم خوبی به غذا می‌دهد. نمی‌توان آن را کنار گذاشت اما بوی آن پس از خرد کردن باقی می‌ماند. چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است هر چه بیشتر آن را نگه دارید، رهایی از بوی پیاز دشوارتر خواهد بود؛ بنابراین، به محض اینکه خرد کردن پیاز را تمام کردید، نکات گفته شده را دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید