آیا میکروسمنت بهتر از سرامیک است؟ | میکروسمنت ترند برتر معماری در سال 2021 و 2022

آیا-میکروسمنت-بهتر-از-سرامیک-است؟--میکروسمنت-ترند-برتر-معماری-در-سال-2021-و-2022

میکروسمنت و سرامیک هر دو کاربردهای گسترده ای در پروژه های ساختمانی اعم از مسکونی و تجاری دارند. هر دوی این متریال دارای زیبایی های بصری مخصوص خود هستند که طیف رنگ و طرح متنوعی را ارائه می دهند. اما وقتی دقیق تر به این دو متریال نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که میکروسمنت گزینه بسیار بهتری نسبت به سرامیک برای پروژه‌های مسکونی و تجاری است.

در این مقاله به بررسی و مقایسه جنبه های مختلف میکروسمنت و سرامیک از نظر دوام و طول عمر، هزینه ، نگهداری، زیبایی و ظرافت و … می پردازیم. در هر بخش، میکروسمنت و سرامیک را از جنبه های مختلف مورد بحث قرار می‌دهیم.

دوام و ماندگاری کدام بیشتر است ؟ میکروسمنت یا سرامیک؟

هم میکروسمنت و هم سرامیک، بادوام بوده و در برابر سایش و خراش مقاومت بالایی دارند اما سرامیک‌ها بر خلاف میکروسمنت، تحت فشار شدید و ضربه، مستعد ترک خوردن و شکستگی هستند.

میکروسمنت یک ماده ضد آب است و هیچ اتصالی ندارد بنابراین سطح آن صاف می باشد که از سوی دیگر، سرامیک ها دارای اتصالات متعدد و فاقد سطح صاف هستند. در ابتدا، کف سرامیک ها نیز ضد آب هستند، اما با گذشت زمان، آب تمایل دارد به درزهای سرامیک نفوذ کند و به کف آسیب برساند. بنابراین میکروسمنت سرامیک را در دوام و طول عمر شکست می دهد.

هزینه و قیمت کدام مناسب تر است؟ میکروسمنت یا سرامیک( بین کابینتی)

بسته به شرایط شما، قیمت ها در مورد سرامیک می تواند بسیار متفاوت باشد، انواع مختلفی از سرامیک ها در بازار موجود است و قیمت آنها به دلیل طرح، کیفیت و ساختار متفاوت است. بازه قیمتی میکروسمنت به اندازه سرامیک گسترده نیست، به طوری که هزینه می تواند یکی از مهم ترین تفاوت ها بین این دو نوع متریال باشد. در واقع در خصوص قیمت و هزینه ، میکروسمنت ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سرامیک محسوب می شود.

همچنین باید هزینه نصب میکروسمنت و سرامیک را نیز در نظر داشته باشیم. هزینه نصب میکروسمنت بسیار کمتر از سرامیک بوده و سرامیک ها در طول فرآیند نصب نیاز به مراقبت و تخصص بیشتری دارند. بنابراین در اکثر مواقع سرامیک ممکن است هزینه نصب بالاتری نیز نسبت به میکروسمنت داشته باشد.

تعمیر و نگهداری کدام راحت تر است؟ میکروسمنت یا سرامیک؟

نگهداری و تمیز کردن میکروسمنت آسان است. نگهداری و تمیز کردن سرامیک ها نیز خیلی سخت نیست، اما با گذشت زمان، رنگ سرامیک ها به دلیل تمیز کردن بیش از حد و استفاده از مواد تمیز کننده، کم رنگ می شوند. مشکل دیگر سرامیک ها این است که گرد و غبار و سایر ذرات تمایل دارند بین درزهای سرامیک بچسبند و با گذشت زمان، تمیز کردن درست آنها تقریبا غیرممکن می شود. از سوی دیگر، می‌توانید از هر نوع پاک‌کننده ملایمی برای پاک‌کردن کف‌های میکروسمنتی استفاده کنید.

بنابراین، از نظر نگهداری، میکروسمنت بسیار بهتر از سرامیک است، نگهداری و تمیز کردن آن آسان است و هزینه نگهداری آن بسیار کمتر از سرامیک می باشد. همین امر باعث گردیده از میکروسمنت در آشپزخانه ها بخصوص بعنوان میکروسمنت بین کابینتی در آشپزخانه بسیار مورد توجه قرار گیرد بنحوی که به یکی از برترین ترند های سال 2022 در سبک معماری آشپزخانه تبدیل شده است.

زیبایی-و-ظرافت-کدام-بیشتر-است؟-میکروسمنت-یا-سرامیک

زیبایی و ظرافت کدام بیشتر است؟ میکروسمنت یا سرامیک

سرامیک و میکروسمنت هر دو زیبایی و ظرافت خاصی را ارائه می دهند، اما میکروسمنت جذابیت و انعطاف بالاتری را در ایجاد هر گونه طرح و رنگ منحصر به فرد ارائه می دهد. از نظر رنگ، میکروسمنت کاملاً بر اساس ترجیحات کارفرما قابل تغییر است. گرچه امروزه سرامیک ها طیف رنگی و گزینه های مختلفی را ارائه به مخاطب ارائه می دهند اما سرامیک ها فاقد امکان سفارشی سازی و اجرای پترن های اختصاصی جذاب مشابه میکروسمنت هستند.

سایر عوامل

میکروسمنت بر خلاف سرامیک به سبب ضخامت پایین (2 تا 3 میلیمتر) به شدت سبک بوده، فضای کمتری را اشغال می کند و ظاهری نازک تر دارد.

میکروسمنت به معماران، طراحان داخلی، سازندگان، مدیران املاک و صاحبان خانه اجازه می‌دهد تا زیبایی بصری ایجاد کند که معمولاً با سرامیک‌ها و مواد دیگر امکان‌پذیر نیست.

نتیجه گیری در مورد تفاوت های بین میکروسمنت و کاشی و سرامیک

همه این جنبه‌ها باعث می‌شود که میکروسمنت برای استفاده تجاری و مسکونی مناسب باشد که به همین دلیل، کاربردهای آن بسیار متنوع است. میکروسمنت به دلیل جذابیت بصری بالا، طیف وسیعی از کاربردها، امکان سفارشی‌سازی، مقرون به صرفه بودن، گزینه بسیار بهتری نسبت به سرامیک‌ و سرامیک به شمار می رود و اغلب مردم امروزه این متریال را به عنوان جایگزینی بی نظیر انتخاب می‌کنند.

تفاوت-های-بین-میکروسمنت-و-کاشی-و-سرامیک

منبع: سایت میکروسمنت سمیک | https://cemic.ir

برای مطالب بیشتر ما را در اینستاگرام میکروسمنت سمیک می توانید دنبال کنید:  https://www.instagram.com/cemic.ir

مشخصات کامل میکروسمنت سمیک را بخوانید:

میکروسمنت پوششی تزئینی است که به سبب تطبیق پذیری بالا و چسبندگی مناسب به سطوح متفاوتی همچون چوب، شیشه، سرامیک و … برای استفاده در محیط های خانگی و تجاری با طراحی مدرن و مینیمال ایده‌آل بوده و به راحتی با متریالی مانند چوب و سرامیک ترکیب می‌شود. همچنین سرعت بالای اجرا و صرفه اقتصادی جذابیت استفاده از این محصول را در طراحی های داخلی دو چندان نموده است. به همین علت این محصول به شدت مورد توجه معماران و طراحان داخلی قرار گرفته است.

در واقع این محصول یک پوشش سیمانی بر پایه پلیمر می‌باشد که در تمامی فضاهای مسکونی، اداری و تجاری و بر روی سطوح مسطح یا منحنی شکل به آسانی قابل اجراست. این محصول به سبب پلیمر موجود در ساختار شیمیایی خود کاملا انعطاف پذیر بوده و این امر تا حد زیادی از ایجاد ترک سطحی جلوگیری می کند.

ویژگی های میکروسمنت:

  • چسبندگی بی نظیر به تمامی سطوح
  • ایجاد سطحی بدون درز وشکاف
  • مقاومت شیمیایی بی نظیر
  • مقاومت مکانیکی بالا
  • تنوع و ثبات رنگ
  • نصب آسان
  • ارزش دکوراتیو بالا
  • تمیز کردن و نگهداری آسان
  • ضخامت پایینمیکروسمنت

کاربرد میکروسمنت:

  • اجرا بر روی کف، سقف ، دیوار و پله ها
  • استفاده در سرویس بهداشتی ، حمام ، استخر و آشپزخانه
  • اجرا در تمامی محیط های مسکونی ، تجاری و اداری
  • قابل اجرا برروی نما و کفپوش فضای خارجی ساختمان

 

2 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید