چگونه در مسابقه میدون شرکت کنیم ؟

چگونه-در-مسابقه-میدون-شرکت-کنیم

در دنیای کسب‌وکار بسیاری از افراد معتقدند که ارزش یک استارت‌آپ (شرکت نوپا) به ایده آن است. بله این درست است که ایده اهمیت بسیار زیادی دارد؛ اما اگر بنیان‌گذاران و اعضای تیم نتوانند ایده را پیاده‌سازی کنند، دیگر آن ایده چه فایده و ارزشی دارد؟ یکی از مهم‌ترین عواملی هم که به پیاده‌سازی و اجرای ایده کمک می‌کند، داشتن سرمایه کافیست. بسیاری از استارت‌آپ‌ها با این که ایده بسیار خوبی دارند؛ اما به دلیل عدم دسترسی به منابع و سرمایه کافی شکست می‌خورند. چه بسیار جوانان خلاقی که به دلیل مشکلات مالی نتوانسته‌اند ایده‌های خود را اجرایی کنند. در این راستا “میدون” به‌عنوان سامانه جامع هدایت، آموزش و پشتیبانی کسب‌وکارها اقدام به برگزاری مسابقه‌ای کرده است تا جوانان خلاق و ایده‌پرداز با شرکت در این مسابقه تلویزیونی و کسب جایزه بتوانند ایده‌های خود را اجرایی کنند. با نحوه شرکت در مسابقه میدون و جزئیات آن در ادامه آشنا شوید.

مسابقه کارآفرینی میدون

تا به حال مسابقه میدون را تماشا کرده‌اید؟ یا اصلا چیزی از این مسابقه شنیده‌اید؟ میدون برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و زودبازده مسابقه‌ای تلویزیونی در سه فصل برگزار کرده است تا ایده‌پردازانی که به دلیل مسائل اقتصادی و مشکلات مالی قادر به اجرای ایده‌های خود نبوده‌اند و نتوانسته‌اند آن‌طور که باید و شاید رشد کنند، فرصتی استثنایی برایشان فراهم شود. در واقع میدون یک مسابقه و دقیق‌تر بخواهیم بگوییم یک رقابت استعدادیابی شغلی با هدف حمایت از کسب‌وکارهای برتر نوپا است. اگر تا به حال از وجود این مسابقه بی‌اطلاع بوده‌اید یا به هر نحوی شرکت نکرده‌اید، اکنون شما هم می‌توانید در مسابقه میدون شرکت کنید و برای دریافت حمایت و کمک و همچنین معرفی برند خود، مردم، داوران و جامعه استارت‌آپی را از ایده و کسب‌وکار خود آگاه سازید.

مسابقه-بزرگ-میدون

تهیه‌کننده و کارگردان مسابقه میدون

مسابقه کارآفرینی میدون به تهیه‌کنندگی آقای محمدحسین هاشمی گلپایگانی از شبکه سه سیما پخش می‌شود. تا به حال دو فصل از مسابقه میدون در مجموع در ۱۵۰ قسمت روی آنتن رفته است و در حال حاضر فصل سوم آن نیز در حال برگزاری است. در ضمن کارگردانان مسابقه بزرگ میدون، مهران و مهرگان علوی هستند. حال به نحوه شرکت در مسابقه میدون می‌پردازیم تا بتوانید با شرکت در این رقابت، از مزایای آن بهره‌مند شوید.

چگونه در مسابقه میدون شرکت کنیم ؟

برای شرکت در مسابقه بزرگ میدون ابتدا باید وارد سایت میدون به آدرس اینترنتی https://meidoun.ir شوید. از سایت میدون فرم اولیه مسابقه را دانلود و با دقت تمام قسمت‌های فرم را پر کنید. فرم شامل اطلاعاتی از خود شما و همچنین کسب‌وکارتان است. این فرم جهت بررسی و ارزیابی اولیه کسب‌وکار شما، توسط کارشناسان اقتصادی برنامه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در ضمن باید یک ویدیو از خودتان ارسال کنید. این ویدیو شامل معرفی خودتان، شهر شما، خلاصه‌ای از کسب‌وکارتان، مزیت‌های کسب‌وکارتان و سرمایه موردنیاز و دوره بازگشت می‌شود.

در ضبط ویدیو باید نکاتی را رعایت کنید تا ویدیوی شما مورد ارزیابی اولیه قرار بگیرد.

  • پشت میز و صندلی و ترجیحا در محیط کار صحبت نکنید. (ویدیو بهتر است در خارج از محیط کار ضبط شود.)
  • جایی که می‌خواهید ویدیو را ضبط کنید صدای مزاحم در فضا نباشد.
  • دوربین به صورت خوابیده (افقی) باشد.
  • پوشش مخاطب (فردی که برای ضبط فیلم جلوی دوربین قرار می‌گیرد) متعارف باشد.
  • گوشی را در فاصله مناسبی قرار دهید (نه خیلی نزدیک و نه خیلی دور) تا کیفیت صدا خوب باشد.
  • در انتهای فیلم حتما بگویید “جهت شرکت در مسابقه میدون” وگرنه اصلا فیلم ارسالی شما بررسی نخواهد شد.
  • حجم فیلم ارسالی بیش‌تر از ۳۰۰ مگابایت نباشد.

فرم مسابقه و فیلم را از طریق شبکه‌های اجتماعی به شماره ۰۹۹۰۴۸۹۴۳۶۵ ارسال کنید. کارشناسان برنامه میدون بعد از بررسی اطلاعات فرم و ویدیوی ارسالی، با طرح‌های منتخب جهت شرکت در برنامه تماس می‌گیرند و اطلاعات لازم را به شرکت‌کنندگان می‌دهند. کسب‌وکارهایی که برای شرکت در مسابقه پذیرفته می‌شوند، در نهایت یک تست اولیه هم باید بدهند و پس از آن وارد مسابقه اصلی خواهند شد. حال که با نحوه شرکت در مسابقه میدون آشنا شدید به جوایز آن بپردازیم.

مسابقه-کارآفرینی

جایزه مسابقه میدون چیست ؟

اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای افراد مطرح می‌شود درباره جایزه این مسابقه است. حتما می‌پرسید با شرکت در این مسابقه چه چیزی نصیب‌مان می‌شود؟

جایزه اصلی مسابقه بزرگ میدون در واقع وام کم‌بهره‌ای تا سقف یک میلیارد تومان است.

مبلغ وام را خود برنده در زمان شرکت در مسابقه از قبل تعیین می‌کند و در صورت برنده شدن این وام به او تعلق می‌گیرد. البته به سقف وام هم باید توجه شود. اما این مسابقه جوایز دیگری هم دارد. همه کسب‌وکارهایی که در مسابقه شرکت کرده‌اند، در یک برنامه ویژه که تعدادی از سرمایه‌گذاران دولتی و غیردولتی هم هستند حضور پیدا می‌کنند. در آن‌جا صاحبین کسب‌وکارها بیزینس خود را معرفی می‌کنند و این فرصت برایشان فراهم می‌شود که سرمایه‌گذار جذب کنند. جایزه دیگری که برای این مسابقه در نظر گرفته شده است حمایت مالی داوران مسابقه از طرح‌های کسب‌وکارهاست.

داوران مسابقه میدون فصل جدید

داوران این مسابقه آقایان علیرضا یونچی، محمدامین حاج کاظمیان و حسین مصطفی‌زاده و خانم مینا مهرنوش هستند.

داوران مسابقه میدون فصل جدید

تمامی داوران از میان کارآفرینان برتر کشور و افراد متخصص و باتجربه در حوزه کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار، انتخاب شده‌اند. البته امتیازدهی فقط بر عهده داوران نیست. در هر قسمت شرکت‌کننده‌ها به ارائه ایده خود می‌پردازند؛ سپس با نظر داوران و امتیاز هیئت منصفه که جمعی از دانشجویان نخبه هستند، نفر برتر آن قسمت از مسابقه مشخص می‌شود. در نهایت با رای مردم از طریق روبیکا، کارآفرین برگزیده از میان نفرات برتر هر قسمت انتخاب می‌شود.

روز و ساعت پخش مسابقه میدون

مسابقه بزرگ میدون از شبکه سه سیما، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، بعد از خبر ۲۲ پخش می‌شود.

جایزه-مسابقه-میدون-چیست

زومیلا از شرکت‌کنندگان در فصل سوم مسابقه بزرگ میدون

زومیلا دومین وب‌سایت تخصصی برتر جست‌وجوی املاک در کشور است که تمامی آژانس‌های مسکن سراسر کشور می‌توانند آگهی‌های ملکی خود را در آن ثبت کنند. در زومیلا امکان درج آگهی املاک اعم از خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان، خانه، ویلا، مستغلات مسکونی و تجاری توسط مشاورین آژانس‌های مسکن فراهم است. مدیرعامل زومیلا جناب آقای بهنام رستمی با ۱۵ سال سابقه کار درخشان در حوزه کسب‌وکار و تجارت در داخل و خارج از کشور، در فصل سوم مسابقه کارآفرینی میدون شرکت کرده‌اند.

نحوه شرکت در مسابقه میدون – وب‌سایت زومیلا

مسابقه بزرگ میدون چندین مرحله دارد که زومیلا با موفقیت از تمام آن‌ها گذر کرده و اکنون به مرحله فینال رسیده است.

  • تیم زومیلا ابتدا در دفتر رادیو واقع در خیابان انقلاب طرح خود را ارائه داده‌اند و برگزیده شده‌اند.
  • بعد از آن قسمت ریل است که در آن مرحله کسب‌وکارها فرصت دارند در عرض فقط یک دقیقه داوران را قانع کنند تا به آن‌ها چراغ سبز بدهند. در قسمت ریل تقریبا ۴۰ کسب‌وکار شرکت می‌کنند؛ اما فقط حدود یک‌سوم از شرکت‌کنندگان، یعنی بین ۱۲ الی ۱۵ کسب‌وکار، برنده می‌شوند. زومیلا نیز در این مرحله برنده شده و به مرحله بعد راه یافته است.
  • پس از این مرحله زومیلا با دو کسب‌وکار دیگر واحد یک مرحله چالشی شده که زومیلا جزو یکی از برندگان این چالش بوده است. در واقع از سه کسب‌وکار یکی حذف می‌شود و آن دو کسب‌وکاری که باقی مانده‌اند وارد رقابت می‌شوند، بیزینس و طرح خود را ارائه می‌دهند، داوران سوال می‌پرسند و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کنند تا در نهایت یکی از آن‌ها به‌عنوان برنده اعلان شود. آن کسب‌وکاری که برنده می‌شود از طرف مسابقه بزرگ میدون کمک نقدی دریافت می‌کند. در این مرحله هم از بین دو شرکت، زومیلا توانسته با طرح خود داوران را قانع کند و برنده مسابقه بزرگ میدون شود.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید