آشنایی با محله گلاب دره تهران

محله گلاب دره تهران

گلاب دره نام یکی از محله‌های خوش آب و هوای  محله های منطقه یک تهران است که در شهرستان شمیرانات و شمال شرقی پایتخت واقع شده است. این محله قدیمی در گذشته با محله امام زاده قاسم یکی بوده است. نام قدیمی محله گلاب دره تهران به دلیل استقرار گرگ‌ها، گرگ دره بوده است. کمی بعد با مهاجرت دامداران و کشاورزان و کاشت درختان سیب از گرگ دره به گلاب دره تغییر نام داده است.

محدوده جغرافیایی محله گلاب دره

گلاب دره از شمال به دامنه‌ها و مراتع تابستانی رشته کوه البرز، از جنوب به جاده تجریش و دزاشیب، از شرق به دره جی و از غرب به رودخانه گلاب دره محدود می‌شود.

مختصات جغرافیایی این منطقه از طرف شمال محدود به ارتفاعات 1800 متری دامنه جنوبی کوه‌های البرز، از جنوب به بزرگراه شهید چمران حد فاصل دو راهی هتل آزادی و بزرگراه مدرس و پل آیت الله صدر و از غرب به اراضی رودخانه دركه و از شرق نیز به انتهای بزرگراه ارتش – كارخانه سیمان و منبع نفت شمال شرق تهران محدود می‌شود.

وضعیت دسترسی گلاب دره به سایر نقاط تهران

در محله گلاب دره دسترسی به خطوط اتوبوسرانی وجود ندارد، ولی خطوط تاکسی از میدان آبک به سمت تجریش در دسترس است که با استفاده از این خط تاکسی می‌توانید خود را به میدان تجریش برسانید و از آنجا به مقصد مورد نظر خود بروید. در پایانه اتوبوسرانی تجریش خط شماره ۷ اتوبوس‌های سریع السیر از مبدا تجریش و به مقصد میدان راه آهن یک مسیر شمالی-جنوبی بوده و از این طریق می‌توانید از شمالی‌ترین نقطه تهران به جنوب تهران بروید و یا در طول خط مسیر خود را تغییر دهید. از لحاظ دسترسی به مترو نیز می‌توانید خود را به میدان قدس برسانید و با استفاده از ایستگاه مترو تجریش وارد شبکه خطوط مترو تهران شوید.

مسیر گلابدره تهران

امکانات گلاب دره

از مهم‌ترین امکانات محله گلاب دره تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بوستان گلاب دره: این بوستان مساحتی حدود 22 هکتار دارد و دارای امکانات متعددی از جمله رستوران، بوفه و چایخانه، دریاچه، مسیر تندرستی کوهستانی به طول ۶ کیلومتر، پیست دوچرخه سواری به طول ۸۰۰ متر، آلاچیق، آبشار، فضای سبز، محوطه سازی و سنگفرش، برکه و آبنما، زمین بازی، دستگاه‌های ورزشی و سورتمه است.
  • سرای محله گلاب دره: سرای محله در سال 1390 تاسیس شده است و دارای امکانات متعددی از جمله کتابخانه، خانه آی تی، خانه کودک، اتاق شورایاری، خانه‌های سلامت، فرهنگ، ورزش و..، سالن آمفی تئاتر و کلاس‌های آموزشی مختلف است.
  • مساجد گلاب دره: این محله بیش از 6 مسجد دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها مسجد جامع امامزاده قاسم است.
  • مراکز خرید گلاب دره: نزدیک‌ترین مراکز به این محله پاساژها و مراکز خرید واقع در میدان تجریش، میدان قدس و اطراف آن همانند مجتمع تجاری ارگ، مرکز خرید تندیس، بازار تجریش، پاساژ قائم، پاساژ البرز و پاساژ میری است.

بوستان-گلاب-دره

قیمت خانه در گلابدره تهران

قیمت خانه در گلاب دره متفاوت است، اما به طور کلی رنج قیمت‌هایش مانند قیمت‌های منطقه یک شمال تهران است.

  • در محله گلاب دره_دربند، قیمت هر متر مربع از یک ملک نوساز حدود 36 میلیون تومان است.
  • در محله گلاب دره_گلسنگ، قیمت هر متر مربع از یک ملک نوساز حدود 90 میلیون تومان است.
  • در محله مقدسی، قیمت هر متر مربع از یک ملک نوساز حدود 55 میلیون تومان است.
  • در محله اسداللهی نوساز، قیمت هر متر مربع از یک ملک نوساز حدود 37 میلیون تومان است.
  • در محله گلاب دره بوکان، قیمت هر متر مربع از یک ملک نوساز حدود 25 میلیون تومان است.

قیمت خانه در گلابدره تهران

اجاره آپارتمان در محله گلاب دره تهران

هر یک از محله‌ها رنج قیمتی متفاوتی برای رهن و اجاره آپارتمان در گلاب دره دارند. به طور کلی چنین می‌توان گفت که در مناطق همسایه با محله فرمانیه و تجریش، قیمت‌ها به مراتب از بلوار گلاب دره و امامزاده و … برای اجاره آپارتمان گران‌تر است.

سخن پایانی

تجربیات شما درباره محله گلابدره تهران به افرادی که به دنبال آشنایی با این محله هستند کمک زیادی می‌کند. اگر در این محله زندگی کرده‌اید یا می‌کنید، دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

رودخانه-گلابدره

سوالات متداول

میدان آبک کجاست

محله گلاب دره دارای یک رشته قنات به نام آبکی می‌باشد و میـدان گـاه اصـلی این محل میدان آبک نام دارد.

گلابدره کدام منطقه تهران است

محله گلاب‌دره در منطقه یک تهران است. راه رسیدن به این دره زیبا از میدان تجریش و خیابان دربند است، خیابان گلابدره وسط راه خودنمایی می‌کند.

رودخانه گلابدره کجاست

این رودخانه در شمال شرق تهران و در منطقه یک شهرداری قرار دارد. رودخانه گلابدره که در شرق رودخانه تجریش یا دربند است، رودی کوچک و پرآب که از ارتفاعات شمال تهران سرچشمه می‌گیرد و پس از پیوستن به رود دربند به سمت جنوب شهر حرکت می‌کند.

بوستان گلاب دره یا پارک گلابدره تهران کجاست

راه دسترسی به این بوستان از خیابان دربند (از میدان قدس) و یا خیابان فناخسرو (از میدان تجریش) و پس از آن وارد شدن به خیابان شکیبایی (گلاب‌دره) است.

آدرس: تهران، خیابان دربند، خیابان گلابدره، خیابان شکیبایی، پارک گلابدره

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید