در مورد محله کاشانک تهران چه میدانید؟

محله کاشانک تهران

آیا می‌دانستید محله کاشانک تهران محله‌ای بسیار خوش آب‌و‌هوا است که در منطقه یک تهران واقع شده است؟ اگر قصد شما سکونت در این محله است با زومیلا همراه شوید تا شما را با این محله آشنا کنیم.

تاریخچه محله کاشانک و علت نام‌گذاری آن چیست؟

کاشانک از محله‌های منطقه 1 تهران است که به دلیل اینکه در مجاورت با ارتفاعات البرز قرار دارد دارای آب‌وهوای خوبی است. کاشانک جمعیتی 30 هزار نفری را در خود جای داده است. در همسایگی کاشانک، محله آجوادیه و محله دارآباد قرار گرفته‌اند.

کاشانک از شمال به ارتفاعات البرز، از جنوب به شهرک چمران، از شرق به محله آجوادیه و از غرب به محله حصار بوعلی منتهی می‌شود.

قدمت محله کاشانک به دوران قاجاریه برمی‌گردد. ناصرالدین‌شاه در ازای حکمرانی کاشان که همسرش انیس الدوله از او طلب می‌کند شش دانگ کاشانک را به نام همسرش کرده و به همین دلیل این منطقه کاشانک نام گرفته است. بنیان‌گذاران محله کاشانک دو طایفه با نام‌های طایفه طائفی و طایفه امینیان بوده‌اند.

محله کاشانک تهران

بافت محله کاشانک چگونه است؟

محله کاشانک با قدمت 200 ساله‌ای که دارد درگذشته دارای بافت فرسوده‌ای بوده است. با گذشت زمان مردمان این محله شروع به بازسازی بافت‌های فرسوده کاشانک کردند، کم‌کم باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی این منطقه به خانه‌ها و آپارتمان‌های چند طبقه تبدیل شدند. امروزه کاشانک از بافت اجتماعی و شهری مناسبی برخوردار است.

خیابان‌های مهم محله کاشانک تهران

از مهم‌ترین خیابان‌های این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خیابان موحد دانش

خیابان منجیل

خیابان سپند

خیابان شهید خویی

مراکز خرید محله کاشانک

از مهم‌ترین مراکز خرید محله کاشانک تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجتمع تجاری پارک سنتر: آدرس چهارراه فرمانیه نارنجستان 7

مجتمع تجاری عرش آجودانیه: آدرس تقاطع پور ابتهاج

مرکز خرید اقدسیه: آدرس نیاوران روبروی بازارچه صدف

مرکز خرید صدف: آدرس نبش پاساژ صاحبقرانیه

محله کاشانک تهران

مکان‌های تفریحی محله کاشانک تهران

مهم‌ترین مکان‌های تفریحی کاشانک موارد زیر را شامل می‌شوند:

مجموعه ورزشی رویال اقدسیه

باشگاه‌هایی نظیر بانک ملی، میثاق آجودانیه و باشگاه جوان

رستوران‌های لامیان، فرنگی و حیدربابا

چنار مسجد ولیعصر: قدمت این درخت به 600 سال پیش برمی‌گردد و داخل آن دارای اتاقک کوچکی می‌باشد.

موزه طبیعت و حیات‌وحش ایران

چرا خرید خانه در محله کاشانک متقاضیان زیادی دارد؟

وجود آب‌وهوای خوب این محله، نبود طرح ترافیکی، وجود امکانات باب آموزشی، درمانی و ورزشی سبب جلب افراد زیادی به این منطقه شده است. همچنین به علت افزایش ساخت‌وساز در این محله و اینکه این محله از بافت مطلوبی برخورداراست سبب شده است این محله به یکی از بهترین و معتبرترین محله‌های شهر تهران تبدیل شود.

نرخ خرید خانه در کاشانک تهران چقدر است؟

محله کاشانک هم خانه‌هایی با متراژ پایین دارد، هم خانه‌هایی با متراژ بالا. نرخ قیمت خرید آپارتمان در محله کاشانک تهران از متری 12 میلیون تومان شروع شده و تا متری 34 میلیون تومان ادامه دارد. با توجه به نوع بافت خانه، متراژ، موقعیت ملک و امکانات ملک نرخ خرید خانه در این محله متفاوت است. به عنوان مثال خانه‌ای 75 متری در کاشانک 1 میلیارد و 275 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

قرار گرفتن محله کاشانک در شمال تهران و وجود آب‌وهوای خوب در این محله، باعث افزایش ساخت‌وساز و بالا رفتن قیمت خانه در این محله شده است.

نتیجه‌گیری

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله کاشانک است بهتر است بدانید این محله بسیار آرام و دارای آب‌وهوای بسیار خوبی است. بسته به میزان پولی که در اختیار دارید می‌توانید در قسمت‌های مختلف این محله ساکن شوید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل موردعلاقه خود در کاشانک، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.

از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این‌که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

نویسنده: رویا سهرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید