محله مینی سیتی تهران کجاست و نرخ خرید خانه در این محله چقدر است؟

محله مینی سیتی تهران

دوست دارید شما را با یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران آشنا کنیم؟ محله مینی سیتی در منطقه 1 تهران قرار گرفته است و به دلیل مجاورت با رشته‌کوه البرز، زمستان‌های سردی در این محله حاکم است. برای آشنایی بیشتر با محله مینی سیتی تهران، این مقاله را از دست ندهید.

تاریخچه محله مینی سیتی و علت نام‌گذاری آن

محله مینی سیتی یکی از شهرستان‌های شمیرانات است که در شمال تهران قرارگرفته است. مینی سیتی در دوره پس از انقلاب به ارگان‌های ارتش و سپاه واگذار شد. بیشتر ساکنین این محله افراد نظامی و ارتشی هستند.
علت نام‌گذاری این محله این است که اولین شهر بازی تهران به نام مینی سیتی در این محله احداث شد. پس از مدتی به دلیل احداث مترو، این شهربازی تخریب شد.

موقعیت جغرافیایی محله مینی سیتی تهران

موقعیت جغرافیایی این محله به شرح زیر است:
از شمال به دامنه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز، از جنوب به اراضی محله لویزان، از شرق به محله سوهانک و از غرب به محله اقدسیه منتهی می‌شود.

بافت محله مینی سیتی چگونه است؟

بیشتر محله‌هایی که در قسمت‌های شمالی شهر تهران قرار گفته‌اند، از بافت نوساز و مطلوبی برخوردار هستند.

محله مینی سیتی نیز از جمله محله‌های شمالی تهران است و بیشتر خانه‌هایش از بافت مطلوبی برخوردار است. خانه‌های ویلایی مینی سیتی در حال تبدیل‌شدن به آپارتمان و برج‌های چندطبقه هستند.

محله مینی سیتیث تهران

بهترین محله مینی سیتی تهران

محله کوی لاله یکی از بهترین و امن‌ترین محله‌های مینی سیتی محسوب می‌شود. بیشتر افراد اعیان‌نشین در این قسمت از محله مینی سیتی زندگی می‌کنند. کوی لاله دارای محیطی بسیار آرام و تمیز است.

شهرک‌های مهم محله مینی سیتی

از مهم‌ترین شهرک‌های این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهرک نفت

سرای محله شهرک نفت، پل مورد اطمینانی بین مردم و مسئولین است. این سرای محله می‌کوشد که مردم محله از لحاظ اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و…در آسایش و رفاه باشند.

شهرک قائم

درمانگاه شبانه‌روزی مینی سیتی در این شهرک قرارگرفته است که دارای متخصص‌هایی در زمینه‌های دندان، چشم و زنان و زایمان است.

شهرک صدف

پشت شهرک نفت قرار دارد. دارای دو برج به نام‌های دریا و خورشید است. این برج‌ها دارای امکانات بی‌نظیری از جمله استخر، جکوزی، سالن بدن‌سازی و غیره هستند.

مراکز خرید محله مینی سیتی

از مهم‌ترین مراکز خرید این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجتمع تجاری ستا سنتر

مکانی عالی و زیبا که دارای اجناسی بسیار شیک با قیمت‌هایی مناسب است و دارای اجناسی متناسب با هر سلیقه و سنی می‌باشد.

پاساژ زیتون

پاساژی که بیشتر عکاسی‌ها و آتلیه‌ها آنجا واقع شده‌اند.

مرکز خرید پرنیان

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در مینی سیتی که محل عرضه پوشاک، عینک و زیورآلات می‌باشد. در این مرکز خرید رستوران نیز وجود دارد.

پاساژ تخصصی بانوان یاس

مکان‌های تفریحی و مذهبی محله مینی سیتی تهران

  • بوستان آفتاب، مریم، اقاقیا
  • ورزشگاه سرداران شهید
  • مسجد و حسینیه امام خمینی
  • مسجد حضرت ولی‌عصر

چرا خرید خانه در محله مینی سیتی متقاضیان زیادی دارد؟

به دلایل زیر خرید خانه در محله مینی سیتی تهران پر متقاضی است:

  • وجود آب‌وهوای عالی نسبت به شهرهای دیگر تهران
  • وجود دو ایستگاه مترو در منطقه
  • وجود بافت‌های جذاب و ویلایی در محله
  • وجود فضاهای سبز فراوان در محله
  • وجود امنیت بالایی که در محله پابرجا است
  • وجود مرکز آموزشی عالی در منطقه مانند دانشگاه پیام نور، آموزشگاه معتبر آموزش زبان خارجهوجود چندین بیمارستان و درمانگاه معتبر در محله که دسترسی افراد به این مکان‌ها را آسان کرده است. به عنوان مثال بیمارستان محک، درمانگاه قائم.

همه این عوامل سبب جذب افراد برای خرید خانه در این محله شده است. شما عزیزان می‌توانید با کمی تحقیق و دقت خانه‌ای متناسب با خواسته خود در این محله پیدا کنید.

محله مینی سیتی تهران

نرخ خرید خانه در مینی سیتی تهران چقدر است؟

قرار گرفتن این محله در شمال تهران و همچنین وجود آب‌وهوای خوب منطقه، سبب افزایش قیمت خانه در محله مینی سیتی شده است. برای اطلاع دقیق از قیمت ها به وب سایت زومیلا مراجعه کنید.

آپدیت شده در 3 اریبهشت 1403

مختصری از محله مینی سی تی تهران

  • منطقه: ۱
  • محل استقرار: شمال تهران
  • همسایه های محلی : محله مینی سی تی از شمال در نزدیکی ارتفاعات رشته کوه البرز قرار دارد و از جنوب به زمین‌های لویزان، ازگل و اراج منتهی می‌شود. همچنین شرق این محله به سوهانک و لواسانات و غرب آن به محله اقدسیه محدود می‌شود.
  • دسترسی : ایستگاه مترو قائم از شمالی‌ترین ایستگاه‌های خط ۳ مترو تهران که از طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه است در محله مینی سی تی قرار گرفته است. از طریق ایستگاه قائم می‌توان به سایر نقاط دسترسی پیدا کرد. برای دسترسی همچنین می‌توان از بزرگراه ارتش و امام علی نیز با استفاده از خودرو شخصی به این منطقه تردد کرد.
  • همچنین خط ۹ اتوبوس‌های تندرو نیز با ۳۳ کیلومتر مسافت که از طولانی‌ترین سامانه‌ها است شمال شرقی تهران را به جنوب متصل کرده و از این محله عبور می‌کند. در واقع این خط تمامی طول بزرگراه امام علی (ع) را پوشش داده و از ورودی شهرک لاله تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در جنوب تهران ادامه پیدا می‌کند.
  • ایستگاه مترو : ایستگاه مترو قائم و محلاتی.
  • بافت محله مینیسیتی : قدیمی و نوساز
  • سطح قیمت : بالا

نتیجه گیری

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله مینی سیتی است بهتر است بدانید خرید خانه در محله مینی سیتی ریسکی را به دنبال نداشته و می‌توانید در این محله با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کنید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل مورد علاقه خود در مینی سیتی، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.
از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله خرید آپارتمان در سعادت‌آباد ، لاکچری ترین محله غرب تهران! را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید