محله مهرشهر کرج و حقایقی که نمی‌دانید!

محله مهرشهر کرج

آیا به دنبال منطقه‌ای سراسر آرامش برای زندگی می‌گردید؟ در محله مهرشهر کرج اصول شهرسازی به طور کامل رعایت شده است و ترافیک هیچ معنایی ندارد و همین امر باعث به وجود آمدن آرامشی خاص در این محله شده است. اگر می‌خواهید با مهرشهر بیشتر آشنا شوید، مقاله زیر را از دست ندهید.

معرفی محله مهرشهر کرج و علت نام‌گذاری آن

مهرشهر یکی از بهترین محله‌های کرج برای زندگی و منطقه‌ای در غرب کرج است که تا قبل از سال 79 شهری مجزا از کرج بوده است. با تشکیل مناطق 4 و 12 جزو مناطق مهم کرج قرار گرفت. این محله تا مرکز شهر کرج 12 کیلومتر فاصله دارد.

مهرشهر منطقه‌ای بسیار لوکس و مدرن است. هنگام عبور از این محله، وجود باغ‌های سیب با رایحه دل‌نشینش توجه ما را به خود جلب می‌کند. به دستور محمدرضا پهلوی توسط معماران اروپایی در این مکان کاخ مروارید ساخته شد که از همان ابتدا محل زندگی ثروتمندان بوده است. در نزدیکی این کاخ دو بلوار با نام‌های چهار فاز و ارم ساخته شده‌اند. بلوار ارم، بلواری است که شمال و جنوب مهرشهر را به هم متصل می‌کند.

 در مهرشهر حریم خصوصی ساختمان‌ها رعایت شده است و ترافیک در این منطقه معنی چندانی ندارد.

مهرشهر همانند فردیس کرج، شهری است که مردمان آن از آزادی خاصی بهره‌مند هستند. این آزادی را می‌توان صبح‌ها هنگام پیاده‌روی در پوشش خانم‌ها و آقایان به وضوح دید.

دلیل مهاجرت بیشتر افراد به این منطقه آرامش بخصوصی است که در آن وجود دارد. وجود درختان فراوان در این منطقه باعث شده است که مهرشهر آب‌وهوایی خنک داشته باشد.

گفته می‌شود بنیان‌گذار مهرشهر شخصی به نام شمس پهلوی بوده است که به دلیل اعتقاد به آیین مهرپرستی، نام خود را از خدیجه به شمس (خورشید یا مهر) تغییر داد. بنا به خواسته شمس پهلوی، مهرشهر نخست «مهردشت» نامیده شد.

قیمت خانه در مهرشهر کرج

بافت محله مهرشهر چگونه است؟

در منطقه 12 مهرشهر بافت خانه‌ها قدیمی بوده و خانه‌ها بدون رعایت اصول شهرسازی بنا شده‌اند. از طرف دیگر چون بیشتر این خانه‌ها قولنامه‌ای هستند، قرار است از سوی دولت تسهیلاتی به این خانه‌ها داده شود تا اقدام به بازسازی کنند. ویلاهای تاریخی این منطقه اکثرا تخریب شده است و به آپارتمان‌های دو الی سه طبقه تبدیل شده‌اند.

خرید خانه در قسمت شرق منطقه ارم مهرشهر نسبت به غرب آن از بافت بهتری برخوردار است و قیمت خانه‌ها گران‌تر می‌باشد.

درکل چنین می‌توان گفت که مهرشهر قبل از پیوستن به کرج از بافت ویلایی برخوردار بود که با پیوستن به کرج، خانه‌های ویلایی تخریب شدند و جای خود را به آپارتمان‌های چند طبقه دادند. بعضی از آپارتمان‌های لوکس این منطقه با معماری خاص هنوز بافت ویلایی خود را حفظ کرده‌اند.

مراکز درمانی مهرشهر

مهم‌ترین مراکز درمانی مهرشهر شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بیمارستان ثارالله آدرس: حسین‌آباد
  • بیمارستان ارم آدرس: بلوار ارم
  • کلینیک تخصصی شهید محمد حاجی‌زاده آدرس: بوستان گل‌ها

خیابان‌های مهم محله مهرشهر

  • خیابان آزادی
  • خیابان ولیعصر
  • خیابان امیرکبیر

مراکز خرید مهرشهر

از مهم‌ترین مراکز خرید این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز خرید رویال که دارای 85 واحد می‌باشد. آدرس: بلوار مسیح پاک‌دل
  • مرکز خرید مبنا که دارای 50 واحد تجاری می‌باشد. آدرس: بلوار شهرداری خیابان 111
  • مرکز خرید پارس که دارای 30 واحد تجاری می‌باشد. آدرس: بلوار شهرداری
  • میدان میوه و تره‌بار. آدرس: بلوار ارم

محله مهرشهر کرج

مکان‌های تفریحی مهرشهر

از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ سیب که باعث جریان یافتن هوای پاک در این محله شده است.
  • کاخ مروارید که به دستور محمد پهلوی ساخته شد.
  • پارک‌هایی نظیر پارک چمران که رودخانه کرج از آن عبور می‌کند. در این پارک، شهربازی و سینما و انواع گیاهان نادر یافت می‌شود.

محله مهرشهر کرج

این مطلب را از دست ندهید: مقایسه قیمت ویلا در کردان کرج و اطراف آن

 

چرا خرید خانه در محله مهرشهر کرج متقاضیان زیادی دارد؟

مهرشهر یکی از بهترین محله‌های کرج است که با دارا بودن آب‌وهوای مناسب، نبود طرح ترافیک، مهندسی منحصربه‌فرد بلوارها، وجود مراکز تجاری، مغازه‌ها، رستوران‌ها، به شهری بی‌نقص تبدیل شده است و رضایت متقاضیان خرید خانه را به خود جلب کرده است.

نرخ خرید خانه در مهرشهر کرج چقدر است؟

قیمت آپارتمان در مهرشهر کرج با توجه به عوامل متعددی ازجمله سن بنا، متراژ، نوع ساخت، نوع منطقه و نوع مصالح به کار رفته در ساخت متفاوت است.

سطح قیمت‌ها معمولا از متری 15 میلیون شروع و تا متری 30 میلیون تومان نیز می‌رسد. به عنوان مثال خانه‌ای فول امکانات دارای استخر و سونا، لابی مجلل، اتاق اداری، سالن اجتماعات و غیره، 270 متری در فاز 1 مهرشهر 9 میلیارد و 850 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. نرخ قیمت‌ها در مهرشهر متوسط و متوسط به بالا هستند.

بلوار شهرداری به عنوان پرترددترین بلوار و فازهای یک تا سه مهرشهر به عنوان گران‌ترین مناطق بشمار می‌آیند.

قیمت آپارتمان در مهرشهر کرج

نتیجه‌گیری

اگر به دنبال محله‌ای آرام و دارای آب‌وهوای خوب برای زندگی می‌گردید می‌توانید مهرشهر را انتخاب کنید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل مورد علاقه خود در مهرشهر، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله محله سازمان برنامه تهران ؛ محله ای امن برای سرمایه گذاری ملک را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این‌که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

5 نظرات

  1. مهرشهر اصیل هستم ولی یک متر اونجا زمین ندارم اجداد من وقتی مهرشهری وجود نداشت و روستایی بود به نام شور قشلاق آنجا کشاورزی و دامپروری میکردند بله درست شنیدید شور قشلاق نام قدیم مهرشخر بوده

  2. مهرشهری اصیل هستم ولی یک متر اونجا زمین ندارم اجداد من وقتی مهرشهری وجود نداشت و روستایی بود به نام شور قشلاق آنجا کشاورزی و دامپروری میکردند بله درست شنیدید شور قشلاق نام قدیم مهرشهر بوده

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید