محله لویزان تهران برای زندگی چگونه است؟

محله لویزان تهران

آیا دوست دارید شما را با محله‌ای که دارای قنات‌های قدیمی و خیابان‌های خلوت و سرسبز است آشنا کنیم؟ محله لویزان تهران همچنین محله‌ای است که در منطقه 4 قرار گرفته است. اگر قصد شما سکونت در لویزان است با زومیلا همراه شوید تا شما را با این محله بیشتر آشنا کنیم.

تاریخچه محله لویزان

محله لویزان درگذشته دهکده‌ای در شمیران بوده است. در مجاورت این محله آبادی شیان قرار دارد که امروزه لویزان و شیان یک محله محسوب می‌شوند. لویزان در لغت به معنی غلات له شده و هنوز از کاه جدا نشده است. تاریخچه دهکده لویزان به دوران رضا هروی که یکی از افراد سرشناس تهران بوده بر می‌گردد. این شخص اولین مدرسه لویزان را در این محله افتتاح کرد. خانه‌های لویزان که درگذشته به چهارصد دستگاه معروف بودند، محل زندگی کارمندان ارتش و صنایع دفاع بوده است. درگذشته شغل بیشتر افراد این محله کشاورزی، گاوداری، اشتغال در کارخانه اسلحه‌سازی و صنایع نظامی بوده است. بیشتر محصولات این محله توت‌فرنگی و گیلاس است.

موقعیت جغرافیایی این محله از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به خیابان طجرلو، از شرق به خیابان هنگام و از غرب به خیابان امام علی ختم می‌شود.

محله لویزان تهران

بافت محله لویزان تهران چگونه است؟

هر قدر که زمان می‌گذرد شیوه‌ها و سبک‌های مدرن‌تری به علم ساخت‌وساز افزوده می‌شود. همچنین سلیقه‌های افراد نیز دچار تغیر و تحول می‌شود که این امر خود مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در تغییر بافت شهری است.
بافت بیشتر خانه‌های لویزان قدیمی است و در این محله خانه‌هایی به چشم می‌خورند که بافت قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده‌اند. با این حال ساختمان‌ها و برج‌های زیادی در لویزان در حال ساخت هستند که به نظر می‌رسد این محله رفته‌رفته بافت جدیدی به خود پیدا می‌کند.

محله لویزان تهران

خیابان‌های مهم محله لویزان

از مهم‌ترین خیابان‌های لویزان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خیابان پاسداران
  • خیابان هنگام
  • خیابان شیان یکم تا هفتم
    این خیابان‌ها نسبت به قسمت‌های دیگر شهر بسیار آرام و خلوت هستند.

مراکز خرید محله لویزان تهران

  • مجتمع شهید فلاحی
  • فروشگاه زنجیره ای رفاه در خیابان شیان قرار دارد.
  • فروشگاه اتکا در میدان شهید فلاحی قرار دارد.
  • میدان میوه و تره‌بار در خیابان شیان قرار دارد.
  • مرکز خرید صدف

مکان‌های تفریحی محله لویزان

به علت مرکزیت نداشتن محله لویزان، این محله از امکانات تفریحی محدودی برخوردار است.

پارک جنگلی لویزان

علاوه بر ماشین‌های شخصی با وسیله نقلیه عمومی نیز می‌توانیم به این پارک برویم. این پارک 1100 هکتار وسعت دارد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فضای سبز تهران محسوب می‌شود.

محله لویزان تهران

امامزاده پنج تن

بر فراز تپه‌ای در مشرق جاده بین تهران و کوهپایه‌های شمال شرقی محله قرار دارد.

محله لویزان تهران

بوستان شادی

این بوستان در شهرک شهید فلاحی قرار دارد.

محله لویزان تهران

پارک کوثر

این پارک در خیابان شیان هفتم قرار دارد.

رستوران سنتی شیان

رستورانی در قلب طبیعت که با داشتن غذاهای لذیذ و متنوع، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

هتل شیان؛ یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های محله لویزان تهران

یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های این محله است که در پارک جنگلی لویزان قرار دارد.

باغ پرندگان

بخشی از پارک جنگلی لویزان است که بیش از 250 گونه پرنده آسیایی و آفریقایی در آن زندگی می‌کنند.

 

محله لویزان تهران

دسترسی‌های محله

نزدیک‌ترین بزرگراه به محله لویزان_ شیان، بزرگراه دارآباد است که مراحل ساخت آن هنوز ادامه دارد. خرید خانه در محله لویزان یا اجاره خانه در محله لویزان این حسن را دارد که به‌راحتی می‌توان از آنجا به نقاط مختلف شهر رفت‌وآمد کرد. این محله در بزرگراه امام علی (ع) و بعد از خروجی بزرگراه شهید زین الدین و خروجی شیان قرار دارد.

اگر می‌خواهید با مترو تردد کنید، باید در ایستگاه نوبنیاد یا حسین‌آباد از قطار پیاده شوید و با تاکسی خود را به این محله خوش‌آب‌وهوا برسانید. درمجموع اگر تنها دلیل تردید شما برای اجاره خانه در لویزان، دور بودن از مرکز شهر است دیگر درنگ نکنید.

چرا خرید خانه در محله لویزان متقاضیان زیادی دارد؟

منطقه 4 تهران جزو پرجمعیت‌ترین، مهاجرپذیرترین و پر ساخت‌وساز ترین مناطق تهران محسوب می‌شود.
محله لویزان به علت وجود امام‌زاده لویزان در این محله، شهرت زیادی پیدا کرده است و به منطقه‌ای مهاجرپذیر تبدیل شده است. همچنین ازنظر امکانات آموزشی در وضعیت مناسبی قرار دارد و دسترسی به مدارس در همه مقاطع تحصیلی در این منطقه بسیار آسان است. خرید، اجاره و رهن خانه در این محله برای خانواده‌هایی که فرزند محصل دارند انتخاب مناسبی است. وجود دو دانشگاه با نام‌های مالک اشتر و دانشگاه شهید رجایی، وجود بیمارستان شبانه‌روزی و همچنین درمانگاه‌های شهید فلاحی و مبارکی بر صحت این محله افزوده و متقاضیان زیادی به خود جلب کرده است.

نرخ خرید خانه در محله لویزان تهران چقدر است؟

وجود درختان فراوان و سرسبز در این محله باعث شده این محله از آب‌وهوای مطلوبی برخوردار شود و این امر خود سبب افزایش نرخ خرید، اجاره و رهن خانه در محله لویزان تهران شده است. نرخ خرید خانه در لویزان بر اساس متراژ و سن بنا متفاوت است؛ و این نرخ قیمت‌ها معمولا متوسط به بالا می‌باشد. به عنوان مثال برای خرید خانه‌ای 180 متری در این محله 5 میلیارد و 150 میلیون تومان سرمایه لازم دارید. نرخ اجاره خانه‌ها نیز کاملا متغیر است به عنوان مثال آپارتمانی 150 متری، با 600 میلیون ودیعه و ماهی 6 میلیون تومان اجاره، قیمت‌گذاری شده است.

نتیجه گیری

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله لویزان تهران است بهتر است بدانید خرید خانه در محله لویزان ریسکی را به دنبال نداشته و می‌توانید در این محله با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کنید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل مورد علاقه خود در لویزان، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید. از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله محله استاد معین ؛خوش مسیر ترین محله تهران! را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

6 نظرات

  1. قراره چند روز دیگه بیام تهران لویزان/ من ایلام هستم شهرستان دره شهر از همین الان که این متن رو خوندم لحظه شماری می کنم که بیام لویزان رو از نزدیک ببینم

    • مهرداد عزیز ممنون از اینکه مقاله ما رو مطالعه فرمودید و نظر پر مهرتون رو برامون بیان می کنید.

  2. من مشاور املاکم با خوندن متن شما علاقمند شدم منطقه شش را ترک و در محله لویزان کار کنم

    • سلام رضای عزیز بسیار خوشحالیم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت و ممنون از انرژی مثبت و خوبتون، امیدوارم موفق تر از همیشه و پیروز باشید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید