چرا خرید خانه در محله دهکده المپیک متقاضیان زیادی دارد؟

محله دهکده المپیک

آیا می‌دانستید محله دهکده المپیک یکی از محله‌های منطقه 22 تهران است که از سمت شمال به رشته‌کوه البرز، از جنوب به اتوبان همت، از شرق به باغ‌های کن و از غرب به شهرک راه‌آهن ختم می‌شود؟ اگر قصد شما سکونت در این محله است با زومیلا همراه شوید تا شما را با این محله آشنا کنیم.

معرفی شهرک دهکده المپیک و علت نام‌گذاری آن

محله دهکده المپیک دارای جمعیتی حدود 6587 نفر است و مانند شهرک شهید باقری، یکی از محله‌های شمال غرب تهران محسوب می‌شود. این محله با قدمت 40 ساله خود، درگذشته جزئی از اراضی کن بود که بعدها طی تقسیمات شهری دستخوش تغییراتی شد و جزئی از محله‌های تهران محسوب گردید.

علت نام‌گذاری این محله به دهکده المپیک این است که این محله درگذشته مکان بازی‌های آسیایی بوده است. هدف از احداث این محله‌ایجاد امکانات اسکان برای ورزشکاران سایر کشورها بوده است. بیشتر ساکنین این محله کارکنان سازمان تربیت‌بدنی هستند.

بافت دهکده المپیک چگونه است؟

بافت محله دهکده المپیک قدیمی و دارای معماری‌های خاصی می‌باشد. خانه‌ها با بلوک‌هایی 4 الی 5 طبقه از طریق فضای سبز از هم جدا شده‌اند و محله‌ای با بافت متنوع را به وجود آورده‌اند. تاکنون هیچ‌گونه تغییری در بازسازی خانه‌های شهرک المپیک انجام نشده است و ساکنین محله تنها به بازسازی داخل خانه‌های خود پرداخته‌اند. درکل محله دهکده المپیک بافت قدیمی خود را حفظ کرده است

خیابان‌های مهم دهکده المپیک

از مهم‌ترین خیابان‌های این محله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خیابان ورزش

خیابان گلبانگ

اتوبان همت

مراکز خرید محله دهکده المپیک

مهم‌ترین مراکز خرید این محله شامل موارد زیر می‌شوند:

تعاونی کارکنان تربیت‌بدنی

فروشگاهی که شامل مواد خوراکی و لوازم‌خانگی است. کارکنان تربیت‌بدنی از طریق بن‌هایی که در اختیار دارند می‌توانند از این فروشگاه خرید کنند.

فروشگاه زنجیره‌ای شهروند

این فروشگاه که بعد از زیرگذر آزادگان قرار دارد، بیشتر اقلام مصرفی شهروندان را در خود جای داده است و دارای مکان مناسبی برای پارک کردن ماشین می‌باشد.

بازار روز المپیک

این بازار دارای تنوع در انواع محصولات خوراکی، شوینده، آبزی، آجیل و خشکبار است.

مجتمع تجاری گلستان

مجتمعی که بیشتر دارای اجناسی مانند پارچه، چادر زنانه و پوشاک است و در خیابان زیبادشت، میدان لاله قرار گرفته است.

محله دهکده المپیک تهران

مکان‌های تفریحی دهکده المپیک

مهم‌ترین مکان‌های تفریحی این محله شامل موارد زیر می‌شوند:

بوستان جوانمردان

یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های غرب تهران است که بین اتوبان حکیم و اتوبان همت قرار گرفته است. از امکانات این پارک می‌توان به تندیس‌های مشاهیر و بزرگان ایرانی اشاره کرد.

سینمای خانوادگی دهکده المپیک

شامل دو سالن زیبا و مدرن است که به تازگی بازسازی شده‌اند.

باشگاه ورزشی توحید

این باشگاه جنب سینما توحید قرار دارد. از امکانات این باشگاه می‌توان به سالن ایروبیک، یوگا، استپ و زومبا اشاره کرد.

دلایل محبوبیت محله دهکده المپیک برای خرید خانه

قرار گرفتن مجموعه ورزشی آزادی و استادیوم 100 هزار نفری آن در این منطقه باعث شده است این محله به شهرت خاصی دست پیدا کند و شاهد میزبانی افراد ورزشی از کشورهای دیگر باشد. این محله به دلیل موقعیت مکانی خود از آرامش و سکوت بی‌نظیری برخوردار است. این محله همچنین از امکانات علمی و تفریحی بسیار مناسبی برخوردار است که بیشتر ورزشکاران معروف از این امکانات ناب استفاده می‌کنند. همه این عوامل سبب جذب افراد برای سرمایه‌گذاری در این محله شده است.

محله دهکده المپیک

نرخ خرید خانه در شهرک دهکده المپیک تهران چقدر است؟

سطح قیمت خانه‌های این محله به دلیل بافت قدیمی که دارد متوسط می‌باشد. در محدوده اطراف این شهرک آپارتمان‌های نوسازی در حال ساخت هستند که نرخ قیمت‌های آن‌ها از 17 میلیون شروع شده و تا 22 میلیون تومان ادامه دارد. قیمت خانه‌های ویلایی دهکده المپیک نیز بین 11 تا 15 میلیون تومان است. بسته به متراژ، موقعیت ملک و امکانات ملک، قیمت‌ها متفاوت هستند. به عنوان مثال آپارتمانی 88 متری و دارای 2 خواب در دهکده المپیک 1 میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

محله دهکده المپیک

نتیجه‌گیری

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله دهکده المپیک است بهتر است بدانید خرید خانه در این محله ریسکی را به دنبال نداشته و می‌توانید در این محله با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کنید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل موردعلاقه خود در دهکده المپیک، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.

از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله محله ظفر ؛ از گران‌قیمت ترین محله‌های منطقه ۳ تهران را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این‌که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

نویسنده: رویا سهرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

1 نظر

  1. زیباترین و جذاب ترین دوران زندگی من زمان دانشگاه بود در دهکده المپیک سالهای هشتادو شش تا هشتاد ونه . بهشت شداد تهران.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید