قیمت خانه در فرمانیه تهران

فرمانیه تهران

منطقه فرمانیه تهران

منطقه ۱ تهران درگذشته دارای خانه‌های ویلایی بزرگ و باغات میوه بوده به همین دلیل دارای بافتی شبه روستایی است. منطقه ۱ تهران امروزه لوکس‌ترین ساختمان‌های پایتخت را با درهم آمیختن معماری سنتی و مدرن در خود جای‌داده است. ممکن است برخی بالای شهر تهران را به دلیل داشتن این سازه‌ها و قیمت بالای ملک، منطقه ۱ تهران بدانند. منطقه ۱ تهران از شمال به ارتفاعات دامنه جنوبی رشته‌کوه البرز، از جنوب به بزرگراه چمران، از شرق به بزرگراه ارتش و از غرب به اراضی رودخانه درکه می‌رسد. فرمانیه در این منطقه قرار دارد. فرمانیه تهران ، امروز یکی از محله‌های شمالی و مرفه نشین در شمیران است که در سمت شمال شرقی تجریش قرار دارد. وارد محله که می‌شوید می‌توان گفت نشانه‌ای از گذشته شمیران در آن وجود ندارد، به‌جز موارد معدود که از نگاه تیزبین دور نمی‌ماند.

فرمانیه محله‌ای پر از برج‌ها و ساختمان‌های بلند چندطبقه است، ولی جالب است بدانید این محله در گذشته بسیار گسترده‌تر بوده، طوری که وسعت آن تا مناطق دیگر ادامه داشته است. بعدها به علت گستردگی شهری کوچک‌تر شده است.

محدوده منطقه فرمانیه شامل محله دزاشیب در شمال، محله چیذر در جنوب، محله حکمت در غرب و محله حصار بوعلی در شرق می‌شود.

در طی سال‌های اخیر مراکز تفریحی و تجاری بسیاری در این منطقه ساخته‌شده است که بافت این منطقه را دچار تغییر کرده است. برای خرید ملک در این مناطق باید بدانید که این منطقه مانند قیطریه تهران بالاترین متوسط قیمت هر مترمربع خانه در پایتخت را دارد.

تاریخچه فرمانیه تهران

این ملک متعلق به عبدالحسین میرزا فرمانفرما بوده است. نامبرده که دارای همسران متعدد و ده‌ها فرزند بود، برای آن‌که فرزندان همسر اولش به سایر فرزندان حسادت نکنند، در زمان حیات، بخش بزرگی از اموال خود را میان فرزندان همسر اولش توزیع نمود. ازجمله این ملک به نصرت الدوله فیروز (فرزند ارشد) رسید. نصرت الدوله که به ولخرجی معروف بود مجبور به فروش ملک خود به سفارت ایتالیا شد.

باغ سفارت ایتالیا تنها نشانه باقیمانده از آن گذشته دور است که توسط پسر فرمانفرما، نصرت الدوله فیروز به این سفارت فروخته‌شده است.

شاید باورتان نشود این محله با این بافت مدرن و امروزی خود یکی از محلات قدیمی با عمری 200 ساله است.

حدود 50 سال قبل محله فرمانیه بخشی از محله رستم‌آباد در منطقه 3 تهران امروز بوده و رستم‌آباد هم به 2 محله رستم‌آباد بالا و پایین تقسیم می‌شده که رستم‌آباد بالا درواقع همین فرمانیه امروز است.

فرمانیه امروز که قسمت شمالی ده رستم‌آباد را شامل می‌شده، در گذشته پر از باغ‌های میوه ازجمله گیلاس و گردو بوده است.

فرمانیه تهران

فرمانیه تهران امروزی

اینجا محل رقابت پنهان آپارتمان‌ها و پنت‌هاوس و برج‌هاست با نماهایی به سبک ایران باستان و معماری غربی و مدرن تا هر چه بیشتر خود را ازنظر قیمت تجمل به رخ مخاطب بکشند.

در فرمانیه تهران آپارتمان‌ها علاوه بر بزرگ و لوکس بودن دارای امکانات سونا، جکوزی، استخر و سیستم‌های هوشمند و سینمای خانگی و سالن ورزشی با دستگاه‌های مجهز و سالن همایش، لابی‌های مجلل، نگهبان و خیلی موارد دیگر هستند که شاید نمونه‌اش را در خیلی از مناطق نمی‌توانید بیابید.

یکی دیگر از شاخصه‌های این محله وجود چندین سفارتخانه و منازل سفر است؛ که معروف‌ترین و قدیمی‌ترین آن‌ها باغ سفارت ایتالیاست.

جالب است بدانید به‌جز یک مدرسه، تمام مدارس و مراکز آموزشی فرمانیه غیردولتی است و با توجه به محدودیت منطقه‌ای ثبت‌نام، تمام دانش‌آموزان این مدارس از طبقه اجتماعی یکسانی برخوردار هستند.

راه دسترسی بهتر به این محله از متروی قیطریه میسر است و ازآنجا می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی خود را به فرمانیه برسانید.

البته از میدان تجریش هم می‌توانید اتوبوس‌های شهرک قائم را سوار شوید و در مسیر فرمانیه پیاده شوید، البته میدان نوبنیاد هم مسیر دیگری برای رسیدن به این محله است.

مکان‌های مهم منطقه:

امامزاده علی‌اکبر – امامزاده اسماعیل – سفارت پادشاهی هلند – باشگاه فرمانیه

سازه‌های معروف:

 برج آسمان – برج‌های دوقلوی فرمان

فرمانیه تهران

آن‌طور که در بررسی‌های میدانی آشکار است، به‌طورمعمول متراژ خانه‌های فرمانیه تهران بالاست و به همین دلیل، باید میلیاردی برای این خانه‌ها هزینه کرد.

شما عزیزان می‌توانید برای مشاهده آگهی‌ها، به صفحه خرید خانه در فرمانیه مراجعه کنید.

منطقه متراژ قیمت هر متر مربع(تومان) قیمت کل(تومان)
خیابان چیذری 170 11,500,000 1,955,000,000
اندرزگو-بلوار کاوه 230 11,000,000 2,530,000,000
خیابان صالحی 180 11,500,000 2,070,000,000
خیابان وطن‌پور 100 11,000,000 1,100,000,000
جهت مشاهده آگهی‌های خرید خانه در فرمانیه تهران کلیک کنید

 

نویسنده: رؤیا سهرابی/ تیم تحریریه زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید