طراحی تراس و بالکن کوچک،چند ایده نو برای چیدمان فضای باز منزلتان

طراحی تراس و بالکن

انسان در زندگی مدرن و آپارتمان نشینی٬ پس از گذران یک روز سخت کاری نیاز به جایی در خانه دارد که با فضای باز در ارتباط باشد تا نفسی تازه کند. تراس و بالکن فضاهای نیمه بازی هستند که در نقش حیاط خانه های قدیمی٬ می توانند نیازهای روزمره زندگی آپارتمانی را رفع کنند. اگرچه مساحت تراس و بالکن در مقایسه با حیاط کم تر است اما شما می توانید با استفاده از راهکارهای ساده و ارزان٬ طراحی تراس کوچک منزلتان را بر عهده بگیرید و از فضای آن بیشتر لذت ببرید.

طراحی تراس و بالکن

تفاوت بین تراس و بالکن: تراس و بالکن هر دو فضای باز در محیط خانه محسوب می شوند٬ اما تراس به فضای الحاق شده به آپارتمان گفته می‌شود که غیر مسقف است و جز مشاعات محسوب می شود پس در نتیجه مساحت آن در مجموعه مساحت آپارتمان مصاحبه نمی شود. معادل فارسی تراس همان بهار خواب است.

بالکن بخشی از مساحت ساختمان محسوب می شود٬ مسقف است و معمولا از ساختمان بیرون زده می باشد. معادل فارسی بالکن ایوانک است.

تزیین بالکن و طراحی تراس کوچک

اکثر آپارتمان ها کوچک و بالکن ها حتی کوچکتر هستند، اما لازم نیست که ناامید شوید. در حقیقت، اگر در زمان مناسب به طراحی آن بپردازید، می تواند بسیار دنج باشد. همانگونه که فضاهای مختلف خانه خود را تزیین می کنید٬ با استفاده از چند ترفند به طراحی تراس کوچک خود بپردازید. در اینجا بهترین ایده ها برای تبدیل یک فضای باز معمولی به یک فضای غیر قابل مقاومت برای آرامش و سرگرم کننده می دهد.

تزیین تراس

محاسبه فضای مفید برای طراحی تراس

بدیهی است، قبل از هر گونه تصمیم گیری اولین کاری که باید انجام دهید، محاسبه فضای مورد نظر شما است. اگر به عنوان مثال، فضای شما کوچک است و نمی تواند میز و صندلی را در خود جای دهد، دلسرد نشوید، بلکه بیشتر در مورد چگونگی افزایش آنچه که دارید تمرکز کنید.

تزیین بالکن

انتخاب مبلمان مناسب برای تراس کوچک

شاید شما نتوانید یک میز ناهار خوری را در تراس خود جای بدهید اما می توانید، یک میز قهوه کوچک و یک یا دو صندلی را انتخاب کنید که بتوانید یک قهوه بخورید و کتاب مورد علاقه خود را خارج از منزل بخوانید.

میز و صندلی تراس

دقت داشته باشید مبلمان انتخابی حتما باید راحت و لطیف باشند و فضایی برای استراحت در تراس را پدید آورند.

صندلی تراس

همیشه مبلمان تاشو را برای یک فضای کوچک انتخاب کنید.

صندلی تاشو

استفاده از گل و گیاه در تراس

تراس فضایی مناسب برای ایجاد یک گلخانه کوچک و خودمانی است.

گل و گیاه در تراس

شما همچنین می توانید یک گلدان از عطر مورد علاقه خلق و خوی خود را انتخاب کنید مثلا از گیاهان مانند نعناع، اسطوخودوس یا آویشن قرار دهید.

گیاه و گلدان

اگر تراس شما کوچک است٬ گلدان هایی را انتخاب کنید که فضای زیادی اشغال نکنند یا گلدان هایی را برگزینید که قابلیت نصب روی نرده تراس یا آویزان شدن داشته باشند.

جا گلدانی

استند گل در تراس و بالکن

استند گل راه حل هوشمندانه ای برای تراس های کوچک است. این بهترین راه حل فضایی است که اجازه می دهد گیاهان بیشتری داشته باشید و فضای افقی بالکنتان کمتر استفاده شود.

استند گلدان در تراس

استند گلدان

طراحی دیوار سبز یا باغچه عمودی در تراس

با استفاده از روش های مختلف برای استفاده از فضای عمودی بالکن می توانید فضای عملکردی خود را دو برابر کنید و فضای افقی تراس خود را هم داشته باشید. دیوار سبز یا باغچه ی عمودی یکی از این روش هاست که هم گیاه را به تراس خود اضافه می کنید و علاوه بر زیبایی به بهبود کیفیت فضایی تراس نیز کمک می کند.

باغچه عمودی گیاه

دیوار سبز به عنوان عایق حرارتی٬ حفاظتی عمل می کند و بازده انرژی را بالا می برد.

دیوار سبز تراس

انتخاب کفپوش مناسب یا استفاده از فرش در تراس

تراس و بالکن آپارتمان های معمولی دارای کف بتنی است که بدون روح و جذابیت می باشد. خوشبختانه شما می توانید یک اسلب خسته کننده را با تایل های سرامیکی متنوع یا قطعات سنگ یا کفپوش های طرح چوب یا حتی چمن مصنوعی روح ببخشید. انتخاب کفپوش مناسب بسیار سلیقه ای می باشد و عوامل مختلفی مانند جنس٬ هزینه٬ قابلیت نصب آسان٬ رنگ و ضد آب بودن کفپوش را در هنگام خرید دقت نمایید.

کفپوش چوبی در تراس

با انتخاب کفپوش های چوبی و ترکیب چوب و گیاهان موجود در تراس احساس طبیعت را در بالکن و تراس القا می کنید.

نصب کفپوش

اگر به صورت موقتی از تراس استفاده می کنید و کفپوش مناسبی برای تراس خود تهیه نکردید٬ از فرش ها یا موکت مناسب اندازه و دکور تراس خود استفاده کنید.

فرش تراس

روشنایی مناسب برای تزیین بالکن و تراس

یک بالکن کوچک نیاز به نورپردازی قدرتمندی ندارد، اما به یک راه حل عملی و کارآمد نیاز دارد. چراغ های LED انتخاب خوبی برای شما هستند٬ کوچک٬ کم مصرف و اقتصادی هستند و محیط دوستانه ای را پدید می آورند.

روشنایی تراس

شمع ها هم یک راه حل عالی برای روشنایی بالکن و تراس هستند. با نور گرمی که دارند می توانند فضای رمانتیکی را به وجود بیاورند.

روشنایی در تراس

روشنایی تراس با شمع

نویسنده: الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

برگرفته از : thespruce.com

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید