کاربردی ترین ایده‌های سبک شیکر در دکوراسیون داخلی

سبک شیکر در دکوراسیون خانه

اگر شما عاشق سادگی مینیمالیسم و زیبایی طبیعی نزدیک به سبک‌های اروپایی هستید، این پست برای شماست. با خواندن این مقاله متوجه می شوید که سبک شیکر در دکوراسیون داخلی چگونه به کار می رود؟ چگونه تاریخ زیبایی شناسی خود را تحت تاثیر قرار می دهد و راهکار هایی که می توانید این سبک را به روز کنید، و به کار ببرید. این سبک طراحی بی نظیر در بهترین حالت است.

دکوراسیون شیکر در طراحی خانه

طراحی داخلی در خلاء وجود ندارد. بسیاری از گرایش های سبک فعلی که ما امروزه دوست داریم و به کار می بریم، ریشه های صدها ساله را پشت سر گذاشته اند. سبک شیکر از قرن هجدهم آغاز شد و متاثر از یک شاخه مسیحیت  به نام شیکرز، که در آن زمان محبوب بود، نام گرفت. در سیستم معتقد شیکر، ماتریالیسم بیش از حد، نامطلوب بود.

تاریخچه سبک شیکر

در نتیجه، سبک طراحی آنها، به عنوان یک اقدام اولیه در آنچه ما اکنون به عنوان مینیمالیسم می دانیم، می باشد. دو مدل زیبایی شناختی، بسیاری از ویژگی های یکسان را به اشتراک می گذارند. با این حال، سبک شیکر در دکوراسیون داخلی به طرز شایسته ای نسبت به سبک‌های افراطی مدرن که امروزه در دکوراسیون های مینیمال می‌بینیم، بهتر است.

برای کاربرد سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی این مقاله را مطالعه کنید : ۱۰ مدل دکوراسیون پذیرایی کوچک به سبک مینیمال

عملکرد را اولویت بگذارید

اصل تعریف سبک شیکر این است که عملکرد قبل از هر چیز دیگر است. به همین دلیل، مبلمان این سبک به طور عمده از قطعات مستقیم، چوبی ساخته شده است. تأکید بیشتر بر حفظ خطوط تمیز و اجتناب از هر گونه زیبایی شناسی ظریف است. این بدان معنا نیست که سبک شیکر عاری از کمال است. شما اغلب می توانید جلوه‌های ظریف تزئینی را در کنده کاری های چوب مشاهده کنید. این حکاکی ها اغلب چیزهایی مانند برگ یا بذر را نشان می دهند.

جزییات سبک شیکر

فراتر از مبلمان، تعهد سبک شیکر به سادگی در سراسر طراحی داخلی گسترش یافته است. این طرح بندی شامل طراحی زیادی فضای منفی و استفاده از لوازم جانبی مناسب است. هر گونه لوازم جانبی بسیار کاربردی است، بنابراین اگر شما این سبک را طراحی می کنید، شامل مواردی مانند به کار گرفتن کاسه و شمع است.

استفاده از مواد با کیفیت

دکوراسیون شیکر ممکن است به سادگی اعتقاد داشته باشد، اما عناصر طراحی که استفاده می کنند، فوق العاده خوب ساخته می شوند. با توجه به سیستم اعتقادی این سبک در گذشته، اکثر وسایل خانه را خود می ساختند. اگر شما احتمالا دکوراسیون شیکر خود را با دست انجام نخواهید داد، می توانید وسایل با کیفیت بالا تهیه کنید و به کار ببرید.

متریال سبک شیکر

سعی کنید کف و مبلمان را از چوب گیلاس، افرا و جنگل کاج خریداری کنید. منسوجات بخش دیگری از این سبک است که شما می توانید از مواد مشابه پشم، پنبه و ابریشم استفاده کنید. شما بهترین‌ها را برای بالش، پتو و پوشش کف در این جنس پارچه ها جستجو کنید.

رنگ را خنثی نگه دارید

با توجه به موضوع سادگی طبیعی در سبک شیکر، پالت رنگ شیکر به طور کامل بر روی رنگ های خنثی قرار دارد. در حالیکه ما معمولا از یک سایه رنگ‌های غلیظ برای تجمع فضا استفاده می کنیم، رنگ‌های خنثی شیکر یک استثنا است. رنگ های روشن با این سبک زیبایی شناختی بی نظیر می شوند. رنگ‌های برنز، خاکستری و سفید طوسی، رایج ترین رنگ های سبک شیکر هستند.

رنگ خنثی در سبک شیکر

هنگام استفاده از رنگ های خنثی، لازم است که قوانین 10-30-60 را اعمال کنید تا فضا یکنواخت نشود. یک رنگ را انتخاب و ۶۰٪  اتاق را بپوشانید (معمولا دیوارها) استفاده از رنگ دیگر به اندازه ۳۰٪ (معمولا مبلمان) و یک رنگ خنثی نهایی برای ۱۰٪ از فضا (معمولا لوازم جانبی) را به کار ببرید.

تصاویر کاربرد سبک شیکر در دکوراسیون داخلی

اگر بخواهید از محیط داخلی ساده شده با پیچ و تاب طبیعی استفاده کنید، سبک شیکر برای شما مناسب است. این نکات را در ذهن داشته باشید تا بتوانید دکوراسیون شیکر شیک را به خانه خود منتقل کنید. در ادامه تصاویر این سبک را مشاهده کنید:

دکوراسیون شیکر در پذیرایی

دکوراسیون شیکر
دکوراسیون شیکر کلاسیک

پذیرایی مدرن به سبک شیکردکوراسیون شیکر در خانه شیکر در پذیرایی

کاربرد سبک شیکر در دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه به سبک شیکر دکوراسیون شیکر چیدمان به سبک شیکر دکوراسیون شیکر در خانه آشپزخانه سفید مدرن سبک شیکر آشپزخانه سبک شیکر

کاربرد سبک شیکر در اتاق خواب

اتاق خواب به سبک شیکر کلاسیک
اتاق خواب به سبک شیکر کلاسیک

اتاق خواب به سبک شیکر سرویس بهداشتی به سبک شیکر

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

برگرفته از : freshome.com

5 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید