دلایل محبوبیت زندگی در ولنجک تهران

زندگی در ولنجک تهران

ولنجک (بام تهران نیز نامیده می‌شود)، در منطقه شمیران، در شمالی‌ترین بخش تهران و جزو محله های منطقه یک تهران در دامنه کوه‌های البرز واقع‌شده است. زندگی در ولنجک تهران به دلیل چشم‌اندازهای زیبا و آب‌وهوای معتدل و کوهپایه‌ای، طرفداران بسیاری داشته و یکی از گران‌ترین محله‌های تهران نیز محسوب می‌شود.

آشنایی با ولنجک تهران

ولنجک در مجاورت قله توچال واقع‌شده است، توچال یکی از بزرگ‌ترین اماکن توریستی است که در کوه‌های البرز مجاور ولنجک واقع‌شده است. توچال رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بسیاری نیز دارد.

ولنجک محل زندگی افراد خارجی بسیاری است، به‌ویژه افرادی از کره جنوبی که در شرکت‌های مالی و صنعتی تهران کار می‌کنند. سفارتخانه‌های بسیاری در ولنجک واقع‌شده است از جمله سفارتخانه برونئی، ساحل‌عاج، مالزی، صربستان، مونته‌نگرو و الجزایر.

دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سالن اجلاس سران، کهف الشهدا و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سما نیز در این منطقه قرار دارند.

زندگی در ولنجک تهران

دلایل محبوبیت زندگی در ولنجک تهران

علاوه بر آب‌وهوای عالی، از دیگر دلایل محبوبیت ولنجک تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قله توچال

توچال به معنای دریاچه کوچک که دلیل نام‌گذاری‌اش قرارگیری در کنار دریاچه‌ای پر از یخ است، نام قله‌ای است که در دامنه جنوبی البرز واقع‌شده و در قسمت انتهایی ولنجک قرارگرفته است.

از بلندترین قله‌های تهران می‌توان به توچال اشاره کرد که پذیرای حضور کوهنوردان بسیاری است. توچال طولانی‌ترین لاین سورتمه و تله‌کابین ایران را در خود جای‌داده است و دو بوستان سلامتی دارد که مختص پیاده‌روی است. از دیگر امکانات توچال می‌توان به اسکیپ روم، باشگاه تیراندازی با کمان، باشگاه بک جامپ، سینما 5 بعدی، تله‌کابین توچال، اسنوموبیل سواری در پیست اسکی توچال، بام تهران و زیپ لاین اشاره کرد.

زندگی در ولنجک تهران

بام تهران

بام تهران، یکی از خوش آب‌وهواترین مناطق تهران، جاده‌ای آسفالته است که در ولنجک و در ابتدای تله‌کابین توچال واقع‌شده است. افراد بسیاری برای پیاده‌روی و دیدن مناظر چشم‌نواز، بام تهران را برمی‌گزینند. در بام تهران رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بسیاری وجود دارد.

زندگی در ولنجک تهران

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی از برترین دانشگاه‌های ایران بوده که در بلوار دانشجوی ولنجک قرارگرفته است.

وجود سفارتخانه‌های بسیار در این محله

سفارت‌خانه‌های ولنجک عبارت‌اند از: سفارتخانه برونئی، ساحل‌عاج، مالزی، صربستان، مونته‌نگرو و الجزایر.

وجود مراکز خرید متعدد در ولنجک

از مهم‌ترین مراکز خرید ولنجک می‌توان به مرکز خرید توچال، مرکز خرید ولنجک، مرکز خرید گالریا، مرکز خرید خلیج‌فارس و مرکز خرید هشت‌بهشت زعفرانیه اشاره کرد.

وجود مراکز درمانی بسیار در ولنجک

از مراکز درمانی ولنجک می‌توان به بیمارستان رامتین، بیمارستان آیت‌الله طالقانی، مرکز تصویربرداری ولنجک و دی کلینیک اشاره کرد.

قیمت خانه در ولنجک تهران

ازآنجاکه این محله جزو مناطق آرام، خوش آب‌وهوا و مرفه نشین تهران محسوب می‌شود، زندگی در ولنجک تهران نیازمند پول زیادی است. اکثر خانه‌های ولنجک مانند قیطریه ویلایی بوده و اخیراً پنت هاوس‌ها و برج‌های لوکسی نیز در این محله مشاهده می‌شود.

زندگی در ولنجک تهران

اکثر محله‌های ولنجک آرام بوده و در ساخت خانه‌های این محله، از مصالح ساختمانی باکیفیت استفاده‌شده است. اگر قصد خرید خانه در ولنجک تهران را دارید بهتر است بدانید قیمت هر مترمربع از واحدهای این محله از 22 میلیون تومان شروع‌شده و تا 55 میلیون تومان ادامه دارد.

نویسنده: رویا سهرابی/تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

9 نظرات

  1. باسلام
    خسته نباشید
    ممنون ازمطالب خوب ومفیدتون واقعا عالی بود:*
    نزدیکترین ایستگاه متروبه ولنجک کجاس؟؟

  2. سلام..
    من در منطقه ولنجک سااالها زندگی کردم،بسیار منطقه خوبیست..
    فقط فشار آب بسیار کم است!!!!

    • سلام دوست عزیز زومیلا ممنونیم که مقاله ما رو مطالعه کردید و نظر زیباتون رو با ما در میان بذارید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید