چگونگی استفاده از رنگ پاستیلی در دکوراسیون داخلی خانه

رنگ پاستیلی در منزل

اگر در خانه خود از رنگ های خثنی استفاده کرده اید و دکوراسیون خانه ی شما جذاب٬ گرما بخش و دوستانه نیست٬ از رنگ های پاستیلی در دکوراسیون داخلی خانه خود بهره بگیرید. امروزه رنگ های پاستیلی احساس آرامشی به فضاهای زندگی القا می کنند، این رنگ ها شور و حال جدیدی در دکوراسیون داخلی خانه شما ایجاد می کنند و در ترکیب با رنگ های خنثی منحصر به فرد هستند. در گذشته موارد استفاده از رنگ های پاستیلی به صورت رنگ صورتی در وسایل دختر بچه ها و رنگ آبی در وسایل پسر بچه ها بوده است اما با گذشت زمان این طیف رنگ ها جایگاه قدرتمندی در دکوراسیون داخلی خانه ها پیدا کرده اند. 

رنگ پاستیلی

کاربرد رنگ پاستیلی در دکوراسیون داخلی

رنگ های پاستیلی فقط برای استفاده جوانان و سلایق زنانه و دخترانه نیست. ترکیب آبی نفتی مات، آبی فیروزه ای و آبی آسمانی در اتاق خواب، هر فضای مردانه ای را تازه می کند. به یاد داشته باشید رنگ های پاستیلی در هنگام ترکیب با الگوها و رنگ های غلیظ تر به ایجاد عمق بصری کمک می کنند. رنگ پاستیلی را به عنوان طیف هایی با رنگ غالب استفاده کنید یا نقاط کانونی خود را پاستیلی کنید.

رنگ أبی پاستیلی

چطور رنگ پاستیلی بسازیم؟

شما  هنگام انتخاب رنگ پاستیلی نباید فقط به ۷-۸ رنگ واضح رنگین کمان توجه کنید! گاهی اوقات ما به دنیای عجیب رنگ طوسی توجه زیادی نداریم ،شما به راحتی می توانید با اضافه کردن رنگ طوسی به رنگ دلخواه خود (مانند قرمز، سبز، زرد، آبی ، مشکی و …) یک رنگ پاستیلی ملایم بسازید . 

انواع رنگ پاستیلی

انتخاب رنگ پاستیلی در مبلمان خانه

رنگ پاستیلی می تواند به یک اتاق احساس راحتی و آرامش القا کند. یک راه عالی برای معرفی رنگ های پاستیلی در مبلمان راحتی، استفاده از کوسن های پاستیلی رنگ و متناسب با هارمونی محیط است.

رنگ پاستیلی در مبلمان

بسیاری از صاحبان خانه در استفاده از رنگ های پاستیلی شک دارند، زیرا مطمئن نیستند که انتخاب رنگ پاستیلی انتخاب صحیحی باشد. به جای شروع نگرانی در مورد رنگ، مبلمانی را که با آن آشنا هستید انتخاب کنید و کوسن ها و اجزای دیگر مبلمان را به رنگ پاستیلی ترکیب کنید. مبل های مورد علاقه خود را با میزهای کوچک جفت با پارچه های پاستیلی رنگ و طرح های ساده میتواند حس و حال جدیدی از رنگ های پاستیلی در دکوراسیون خانه به وجود آورد.

انتخاب مبلمان راحتی

از خواندن این مقاله مرتبط غافل نشوید : آشنایی با انواع مختلف پارچه رومبلی

لوازم خانگی با رنگ پاستیلی

اگر شما می خواهید یک اثری کوچک از رنگ های پاستیلی در خانه ایجاد کنید٬ سعی کنید چند شي کوچک تر یا اجزای مختلف به رنگ پاستیلی اضافه نمایید. مثلا در آشپزخانه از بشقاب ها ٬ کتری و یا حتی توستر به رنگ پاستیلی استفاده کنید یا در اتاق خواب شما می توانید از چراغ خواب و بالش های پراکنده به این رنگ استفاده کنید که خیلی مقرون به صرفه و راحت هستند.

رنگ پاستیلی در اتاق خواب

اگر خانه ای دارید که دارای رنگ های خنثی مانند سفید یا خاکستری است، می توانید با استفاده از رنگ های پاستیلی فضای متناسبی را در ترکیب با رنگ های خنثی به وجود آورید. فقط یک موتیف از صورتی صدفی یا هلویی می تواند به اندازه کافی برای گرم کردن محیط کافی باشد.

رنگ پاستیلی و توسی

رنگ پاستیلی صورتی

ترکیب رنگ پاستیلی در الگوهای هندسی

رنگ های پاستیلی با طراحی های هندسی عالی کار می کنند. کنتراست بین خطوط گرافیکی و رنگ های نرم و لطیف باعث ایجاد یک ترکیب متضاد با احساس تازه و مدرن است.

رنگ پاستیلی در فرش

کاغذ دیواری به رنگ پاستیلی

اگر به دنبال یک تصویر زمینه پاستیلی در خانه خود هستید، یک طرح را امتحان کنید که سایه های شفاف با جزئیات غیر معمول داشته باشد. استفاده از رول های براق در ترکیب با رنگ های پاستیلی بسیار محبوب می باشد.

رنگ پاستیلی در کاغذ دیواری

ترکیب رنگ پاستیلی با لوازم آشپزخانه

اکثر طیف های لوازم آشپزخانه رنگ های سفید، بژ و رنگ مشکی است. امروزه تقریبا هر رنگ رنگین کمان٬ برای یخچال و فریزر، اجاق گاز٬ فر و حتی انواع دیگر لوازم آشپزخانه کوچک شما مانند انواع لوازم برقی وجود دارد. آیا شما عاشق وسایل صورتی پاستیلی در آشپزخانه خود هستید یا نه؟؟؟ رنگ های پاستیلی یک راه فوق العاده برای تبدیل آشپزخانه خسته کننده به یک آشپزخانه رنگارنگ و الهام بخش و گرم است.

رنگ پاستیلی در آشپزخانه

رنگ پاستیلی در آشپزخانه

استفاده از رنگ پاستیلی در پرده ها

در فضاهایی که حالت ریلکس دارد می توان از پرده هایی با سایه های سبک تر رنگ پاستیلی استفاده کرد. حمام، اتاق خواب و اتاق نشیمن فضاهایی ایده آل برای استفاده از پارچه های رنگی نرم، ملافه  و دکور تزئینی پاستیلی هستند. اگر هنوز می خواهید بافت تیره تری را در اتاق خصوصی خود داشته باشید، سطوح  رنگی تیره تر مانند کفپوش های چوبی و سرامیک های تیره رنگ، برای ایجاد یک توازن برابر بین دو طیف رنگ، در نظر بگیرید.

رنگ پاستیلی در پرده و پارچه

انتخاب چوب مناسب در ترکیب با رنگ پاستیلی

رنگ های متنوع پاستیلی توانایی ترکیب با مواد طبیعی مانند پارکت، کفپوش های طبیعی و مصنوعی چوبی را دارند. با انتخاب چوب جنگل ها مانند بلوط، بامبو، افرا و انواع مشابه٬ در دکوراسیون داخلی٬ عطر و احساس طبیعت را در خانه به وجود آوردید.

رنگ پاستیلی و چوب

اگر می خواهید یک کنتراست در خانه ایجاد کنید٬ ترکیب چوب آلبالو با رنگ های صورتی و هلویی براق استفاده کنید.

از خواندن این مقاله مرتبط غافل نشوید :

رنگ سال ۹۸ را به دکوراسیون خانه خود اضافه کنید!

رنگ های پاستیلی ترند برای سال 2018/2019

رنگ پاستیلی 2018/2019

در اینجا برخی از رنگ های جدید پاستیلی مورد استفاده در سال 2018/2019 را مشاهده می کنیم :

  • یاسی پاستیلی :‌ بنفش کمرنگ و رنگ سنبلی کمرنگ٬ نسخه ای از بنفشی که به عنوان رنگ سال 2018 انتخاب شد.

رنگ پاستیلی یاسی

رنگ پاستیلی یاسی

  • رنگ صورتی پاستیلی : صورتی همیشه رنگ محبوبی بوده است٬ اما صورتی مد نظر صورتی نرم و کمرنگ می باشد.

رنگ پاستیلی صورتی

رنگ پاستیلی صورتی

  • رنگ پاستیلی هلویی : هلویی یک سایه زیبا بین صورتی و نارنجی ، نسبتا خنثی است.

رنگ پاستیلی هلویی

رنگ پاستیلی هلویی

  • سبز صدری: ترکیب بین سبز طبیعت و طوسی می باشد.

رنگ پاستیلی سبز

رنگ پاستیلی سبز

  • رنگ پاستیلی زرد لیمویی : زرد یکی دیگر از رنگ های کلیدی برای این سال است، اما در اینجا زرد سبک تر و ملایم تر مد نظر است.

رنگ پاستیلی زرد

رنگ پاستیلی

نویسنده: الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

برگرفته از : housebeautiful.com

freshome.com

italianbark.com

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید