خرید ویلا در شهرهای شمال و نکاتی که باید در نظر داشته باشید

خرید ویلا در شهرهای شمال

مناطق شمالی ایران به دلیل وجود جنگل‌های سرسبز، دریا و آب و هوای مناسب همیشه مورد علاقه همه بوده است. کافی است چند روزی تعطیل باشیم تا خودمان را برای سفر به شهرهای شمالی آماده کنیم و البته شاهد حجم زیادی از مردم و ترافیک در جاده‌های کشور باشیم. در این مواقع علاوه بر حجم زیادی از مردم و ترافیک، باید خودمان را برای قیمت‌های عجیب و غریب اجاره ویلاها آماده کنیم. همین عامل باعث شده است تا بیشتر مردم علاوه بر تفریح به فکر سرمایه گذاری و خرید ویلا و یا اجاره بلندمدت (یک‌ساله) در شهرهای شمالی باشند. اگر قصد خرید ویلا در شهرهای شمال را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ویلای ساحلی بخریم یا ویلای جنگلی؟

شهرهای شمالی ایران دارای دو بخش جنگلی و ساحلی هستند. همان‌طور که از نامشان مشخص است، ویلاهای ساحلی آن دسته از ویلاهایی هستند 

که در نزدیکی دریا با ساحل قرار گرفته‌اند و چشم‌انداز آن‌ها آبی بیکران دریا است. ویلاهای جنگلی آن دسته از ویلاهایی هستند که کمی دورتر از شهر و در نزدیکی جنگل‌ها با چشم‌انداز جنگل و کوه قرار گرفته‌اند.

هر کدام از این ویلاها، با داشتن ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد توانسته‌اند مخاطبانی را به سمت خود بکشانند. شما ویلایی با چشم‌انداز دریای آبی را ترجیح می‌دهید یا جنگل‌های سبز؟

ویلاهای ساحلی

ویلاهای ساحلی معمولا در نزدیکی دریا با چشم‌انداز آبی و صدای خروشان موج‌های آب قرار گرفته‌اند. اکثر ویلاهای ساحلی در نزدیکی و یا داخل شهر قرار گرفته‌اند و تنها با طی کردن چند دقیقه فاصله زمانی می‌توانید به راحتی به مرکز شهر و مراکز خرید و رفاهی دسترسی داشته باشید.

ویلاهای ساحلی به دلیل قرارگیری در نزدیکی دریا و ساحل، محیطی شلوغ و پر هیجان دارند.

اگر قصد خرید ویلا در شهرهای شمال را دارید و به دنبال هیجان و تماشای موج‌های دریا هستید ویلاهای ساحلی بهترین گزینه برای شما هستند.

اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ویلاهای ساحلی به دلیل نزدیکی به دریا، در فصل تابستان دمای بسیار شرجی دارند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از گرما بیزارید، خرید این‌گونه ویلاها به شما توصیه نمی‌شود.

لازم به ذکر است که ویلاهای ساحلی، به دلیل نزدیکی به دریا و رطوبت، بیشتر در معرض خرابی و تعمیرات سالانه هستند. در نتیجه باید هر چند وقت یکبار به طور مرتب مورد بررسی قرار بگیرند. جهت مشاهده ویلاهای تنکابن و اطلاع از قیمت‌ها به صفحه خرید ویلا در تنکابن مراجعه کنید.

خرید ویلا در شهرهای شمال

این مطلب را از دست ندهید: خرید خانه در قائمشهر و نکاتی که باید قبل از خرید بدانید!

ویلاهای جنگلی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید ویلا در شهرهای شمال را دارید و در نهایت سکوت، به دنبال یک طبیعت بکر با آب و هوای مناسب می‌گردید، به سراغ ویلاهای جنگلی بروید.

ویلاهای جنگلی معمولا در کوهپایه‌ها قرار گرفته‌اند و دارای منظره جنگل و رودخانه هستند. این ویلاها معمولا در فاصله چند کیلومتری با شهر قرار دارند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید ویلاهای جنگلی این است که می‌توانید روزهای پر آرامشی را به دور از شلوغی‌های شهر سپری کنید. در ضمن این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ویلاهای جنگلی نسبت به ویلاهای ساحلی قیمت پایین‌تری دارند.

قبل از رفتن به این ویلاهای جنگلی، باید تمام وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید، زیرا بیشتر این ویلاها در خارج از شهر قرار گرفته‌اند.

اگر قصد خرید ویلاهای جنگلی را دارید باید به امنیت منطقه بسیار توجه کنید. اقامت در این ویلاها به دلیل وجود کوه و جنگل می‌تواند طبیعت بکری داشته باشد اما دور بودن خیلی زیاد از شهر و قرار گرفتن در وسط جنگل می‌تواند خطراتی چون دزد و یا حیوانات وحشی را به دنبال داشته باشد. جهت مشاهده ویلاهای چمستان و اطلاع از قیمت‌ها به صفحه خرید ویلا در چمستان مراجعه کنید.

خرید ویلا در شهرهای شمال

 

ویلای شهرکی چیست و چه مزایای دارد؟

ویلاهای شهرکی به آن دسته از ویلاهایی اطلاق می‌شود که در یک زمین بسیار وسیع به صورت مستقل و جداگانه ساخته می‌شوند. شهرک‌های ویلایی معمولا به صورت 24 ساعته مراقبت می‌شوند و ورود افراد متفرقه به داخل ممنوع است.

ویلاهای شهرکی معمولا در نزدیکی شهر قرار گرفته‌اند و بیشتر امکانات رفاهی مانند زمین بازی کودکان، فضای سبز و غیره را شامل می‌شوند. این ویلاها بیشتر مناسب افرادی هستند که در سال فقط روزهای خاصی را به شمال سفر می‌کنند و با وجود نگهبانی 24 ساعته آسوده خاطر هستند.

ویلاهای شهرکی از قوانین و مقررات خاصی برخوردارند که تمامی افراد ملزم به رعایت کردن آن‌ها هستند. از طرف دیگر، اگر قصد خرید ویلا در شهرهای شمال را دارید و ویلاهای شهرکی ترجیح شما هستند، باید بدانید که زندگی در این شهرک‌ها می‌تواند برای شما هزینه‌های ماهیانه مشخصی را داشته باشد. این هزینه‌ها ربطی به سکونت دائم یا موقت شما ندارد و در صورت سکونت ملزوم به پرداخت ان هستید؛ مانند پرداخت شارژ ساختمانی که ماهیانه برای آپارتمان‌ها پرداخت می‌کنید.

ویلاهای شهرکی معمولا طرفداران خاص خودشان را دارند. در صورتی که قصد فروش این ویلاها را داشته باشید ممکن است مدت زمانی را منتظر بمانید؛ چرا که برای به فروش رفتن این ویلاها باید منتظر رسیدن مشتری‌های خاص باشید. جهت مشاهده ویلاهای ساری و اطلاع از قیمت‌ها به صفحه خرید ویلا در ساری مراجعه کنید.

خرید ویلا در شهرهای شمال

 

نکات مهم برای خرید ویلا در شمال کشور

از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید ویلا در شمال باید مورد توجه قرار دهید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت خرید ویلا شمال و بودجه خریدار: اولین و شاید مهم‌ترین فاکتور در خرید ویلا شمال تعیین قیمت آن و ایجاد تناسب بین این قیمت و بودجه مورد نظر شماست. معمولا کسانی که قصد خرید ویلا در شمال را دارند، در وهله اول بودجه مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و کمی تغییر برای قیمت‌های بالاتر و پایین‌تر در نظر می‌گیرند. معمولا کسانی که از تعداد نفرات خانواده و همراهان خود اطلاع دارند، با توجه به اندازه ویلا بودجه خود را تعیین می‌کنند و همه تلاش خود را به کار می‌گیرند که اندازه ویلا و تعداد اتاق‌های آن با تعداد همراهان آن‌ها تطابق داشته باشد.

قبل از خرید ویلا در شمال، شش دانگ بودن سند ویلا را بررسی کنید: یکی از مواردی که خریداران هنگام خرید ویلا در شمال دقت کمی به آن دارند و پس از قطعی شدن خرید ویلا با مشکلات مربوط به آن مواجه می‌شوند، شش دانگ بودن سند ویلا است.
 ویلایی که قصد خرید آن را دارید باید به صورت شش دانگ به نام خریدار سند خورده باشد و هیچ گونه ابهامی در این باره وجود نداشته باشد.

به عنوان مثال برخی از املاکی‌ها قرارداد بین خریدار و فروشنده را به صورت قولنامه‌ای تنظیم می‌کنند و ادعا دارند که سند به نام پیمانکار است و پس از اتمام ساخت ویلا، فروشنده ویلا را به نام خریدار سند خواهد زد. این موضوع برای ویلاهای شهرکی که به صورت عمده ساخته می‌شوند بیشتر صدق می‌کند.

توجه داشته باشید برای خرید ویلایی که ساخت آن تمام نشده و هنوز سند شش دانگ ندارد، تنها باید مبلغ پیش پرداخت را بپردازید و هرگز تا پایان ساخت ویلا و ارائه سند نباید وجه آن را به صورت تمام و کمال پرداخت کنید.

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید ویلا در شمال حتی در صورت سنددار بودن ویلا باید ان را بررسی کنید، این موضوع است که سند ویلا نباید در رهن بانک باشد و هیچ گونه وامی نباید روی آن گرفته شده باشد. عدم توجه به این نکات هنگام خرید ویلا در شمال سبب می‌شود که با این وجود که وجه خرید ویلا را به صورت تمام و کمال پرداخت کرده‌اید نتوانید ویلا را سند بزنید و با مشکلاتی برای سکونت و تملک ویلا مواجه شوید.

سخن پایانی

اگر نمی‌خواهید با مشکلاتی که در سر راه خرید ویلا است درگیر شوید و دلتان می‌خواهد ویلای دلخواهتان را با قیمت مناسب و در بهترین منطقه از خطه شمال خریداری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مشاورین زومیلا برای انجام این کار کمک بگیرید. اگر قصد شما خرید ویلا در شهرهای شمال باشد، شما دوست دارید وقتتان را در چه نوع ویلاهایی بگذرانید؟ ساحلی، جنگلی یا شهرکی؟ چرا؟ از تجربیان مفیدتان در این زمینه برای ما بنویسید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید