جدیدترین مدل های دکوراسیون خانه ایرانی به سبک مدرن

خانه ایرانی زیبا و مدرن

امروزه با روی کار آمدن طرح ها و سبک های متنوع، دکوراسیون داخلی خانه ایرانی نیز دچار تغییرات زیادی شده است. دکوراسیون خانه ایرانی مدرن در عین زیبایی و جذابیت برگرفته از فرهنگ و تمدن غنی ایران و در عین حال با سبک مدرن ترکیب شده است. سبک مدرن یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی، باعث ایجاد آرامش و راحتی و خلوتی در خانه می‌شود و در خانه های ایرانی جایگاه مناسبی به دست آورده است. اگر جزء افرادی هستید که به تلفیق سبک ایرانی و مدرن علاقه دارید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله ابتدا اصول اصلی خانه ایرانی را بازگو و سپس یک نمونه خانه ایرانی به سبک مدرن را به عنوان نمونه تفسیر می کنیم.

اصول دکوراسیون خانه به سبک ایرانی

خانه های ایرانی دارای طراحی و دیزاین خاص خود هستند که باعث شکل گیری سبک شده و آن را از سایر سبک ها متمایز می کند. در طراحی دکوراسیون منازل ایرانی شاهد تزئینات خاص و متنوع بسیاری هستیم این تزئینات بر روی دیوار ها، سقف و اجسام دکوراتیو بسیاری به چشم می خورد. به گونه ای این تزئینات را می توان عامل اصلی تفاوت دکوراسیون خانه ایرانی با دکوراسیون خانه های غربی و شرقی دانست. استفاده از فرش و قالیچه، اجسام دکوراتیو زینتی، صنایع دستی، پرده های مجلل، گچ بری ها، نورپردازی ها و مبلمان سبک خاص، فضاهای مختلف در خانه های ایرانی که متاثر از فرهنگ ایرانی می باشد دکوراسیون خانه ایرانی را با هر جای دنیا متفاوت ساخته است.

صنایع دستی ایران

از جمله اجزا و تزییناتی که در داخل همه خانه های ایرانی سنتی و امروزی وجود دارند موارد زیر هستند، قطعا شما یکی از موارد زیر را در خانه خود دارید:

  • پارچ و لیوان‌های سنتی
  • بشقاب‌های فیروزه‌ای
  • کتیبه‌های دیوارکوب
  • تابلوهای مینا کاری معرق کاری
  • سماورهای قدیمی
  • ظروف مسی و نقره
  • گچبری های مختلف
  • پارتیشن‌های چوبی آینه کاری شده
  • میزهای سنتی
  • جاکلیدی سنتی کار شده
  • صندوچقه های قدیمی
  • تخت سنتی
  • رو تختی چهل تیکه
  • گلیم، جاجیم، نمد
  • فرش لاکی
  • آینه و کنسول چوبی
  • پشتی‌های دست دوز و سنتی
  • چراغدان لاله
  • تابلوهای فرش ابریشمی
  • شیشه های رنگی

دکوراسیون خانه ایرانی مدرن و امروزی

در فرهنگ عامیه ایران بیشتر افراد به فکر افزایش زیبایی ظاهری خانه ی خود هستند یا بیشتر علاقه دارند تا دکوراسیون داخل خانه ی خود را طوری درست کنند تا توجه همه را به خود جلب کند. پس زیبایی کوراسیون داخلی خانه در ایران اهمیت بالایی دارد. اما با گذشت زمان و گذر از خانه های حیاط دار و بزرگ و نقل مکان در آپارتمان های کوچک و مدرن سبک دکوراسیون خانه ایرانی نیز تغییر پیدا کرده است. به زبان ساده سبک مدرن را می توان در دو جمله بیان نمود: دکور مینیمالیسم و نور، عدم وجود تاریکی و رعایت رنگ بندی در کل اجزاء. امروزه در طراحی داخلی خانه های ایرانی، توجه به دو نکته بسیار مهم است. نکته اول احساس راحتی کردن و نکته دیگر این است که ظاهر خانه چگونه خوب و زیبا به نظر برسد. سعی کنید از فرم های ساده و خطوط تمیز و ظریف استفاده کنید.

سبک مدرن در خانه ایرانی

به شما پیشنهاد می کنیم در ابتدا برای داشتن یک دکوراسیون خانه ایرانی مدرن وسایل ثابتی را انتخاب کنید. فرش‌ها و قالیچه‌ها، اولین انتخاب ما برای ایده پردازی دکوراسیون ایرانی است. مبل‌های رنگ روشن مدرن با کوسن‌های سنتی ایرانی، قاب‌های تزئینی، گلدان‌های گلی، پارچه‌های سنتی، لوازم چوبی، لوسترهای لوکس و هر چیز دیگری که شما علاقمند هستید در دنیای مدرن امروز از آن بهره بگیرید. استفاده از وسایل مدرن و لوکس، زیبایی دکوراسیون خانه ایرانی را دو چندان می کند به شرطی که از اصول کلی خانه ایرانی دور نشود و جزئیات به درستی انتخاب شوند.

برای آشنایی با یکی دیگر از سبک های دکوراسیون در خانه این مقاله را مطالعه کنید : دکوراسیون سبک بوهمین در خانه + تصاویر سبک بوهو ۲۰۱۹

نمونه هایی از جدیدترین و شیک ترین دکوراسیون خانه ایرانی مدرن

پذیرایی خانه ایرانی خانه شیک مدرن فرش خانه ایرانی خانه ایرانی مدرن جزئیات خانه ایرانی پشتی سنتی خانه ایرانیخانه ایرانی ساده و مدرن گلدان در خانه ایرانی پارچه سنتی ایرانی اتاق نشیمن به سبک ایرانی و مدرنخانه ایرانی

بررسی یک خانه ایرانی به سبک مدرن

در ادامه یک نمونه دکوراسیون خانه ایرانی مدرن را بررسی می کنیم. این خانه منحصر به فرد در کیف، اوکراین واقع شده است و توسط استودیو فارسی Primavera در سال 2016 طراحی شده است. مشتری خواستار این فضا برای تداعی خورشید بود و این درخواست غیرمعمول توسط طراحان به عنوان فرصتی برای نوآوری و خلاقیت شناخته شد. سبک ایرانی در دکوراسیون داخلی طوری است که الهام بخش طراحی داخلی آن محل، منظره یا طبیعت به طور کلی نیست. فرهنگ ایرانی چیزی بسیار خاص و بسیار متفاوت است.

طراحی خانه مدرن ایرانی

نقطه کانونی طراحی داخلی این خانه یک پله است که در اتاق نشیمن قرار دارد. پله دو طبقه را به هم وصل نمی کند و به هیچ فضای پنهانی منجر نمی شود. آنها در واقع یک عنصر نمادین و فلسفی هستند که از زیگوراتهای تاریخی ایرانی الهام گرفته شده اند. آنها یک استعاره برای جاده رو به خورشید هستند و در واقع به سمت شرق استعاره از طلوع خورشید گرایش دارند.

لوستر شیک و جدید

یکی دیگر از ویژگی های جذاب این خانه ایرانی، این چراغ سفارشی است. این چراغ دارای یک قاب با میلگرد است و از خورشید الهام گرفته شده است. دیزاین این چراغ به عنوان یک فرم های مثلثی طراحی شده که نماینده هندسه ایرانی، و جزئیات این چراغ از معماری سنتی ایرانی نشات گرفته اند.

خانه ایرانی مدرن با بتن

از آنجا که بودجه برای این پروژه محدود بود، معماران مجبور بودند راهی برای صرفه جویی در هزینه پیدا کنند. آنها تصمیم گرفتند با مواد ساده و مقرون به صرفه مانند بتن، فلز، آجر و چوب اصلاح شده کار کنند. بخش هنری طراحی خانه ایرانی همیشه در بالای لیست طراحی بود.

آشپزخانه ایرانی مدرن

طراحان برای کانسپت این خانه از تمدن و هنر ایرانی که خواسته اصلی صاحب خانه بود استفاده و در تک تک جزئیات دکوراسیون داخلی خانه استفاده کردند. فضای خانه به اندازه کافی گرم و راحت و پر از عناصر مهم است که معنی عمیق دارند که در نگاه اول فرد را متتقاعد می کنند. دکوراسیون خانه ایرانی مدرن به طور کلی یک فضای آرام و خوشآمدگوی است.

جزئیان خانه ایرانی مدرن

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

برگرفته از : homedit.com

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید