رنج قیمت آپارتمان در مرداویج اصفهان

آپارتمان در مرداویج

مرداویج یا کوی کارمندان یکی از محله های قدیمی اصفهان است که در جنوب این شهر واقع شده است. نام محله مرداویج از مرداویج زیاری(موسس سلسله زیاریان) گرفته شده است. از خیابان های اصلی مرداویج می توان به خیابان شیخ کُلینی اشاره کرد. پایگاه نیروی هوایی ارتش نیز در بخش شرقی محله مرداویج قرار گرفته است. از مناطق غیر مسکونی مرداویج می توان به مجتمع تفریحی پرواز اشاره کرد. برج کبوتر که یکی از بناهای تاریخی اصفهان است در مرداویج واقع شده است. لازم به ذکر است که قیمت آپارتمان در مرداویج بالا است و اکثر ساکنان این محله را قشر مرفه تشکیل می دهند. 

تاریخچه مرداویج اصفهان

کمتر از نیم قرن از شکل گیری مرداویج می گذرد. این محله در گذشته چیزی جز زمین های خالی نبود. از دهه 1350 نام آن را کوی کارمندان نامیدند و بافت جمعیتی آن را کارمندان دولتی، فرهنگی و ارتشی تشکیل دادند. از دهه 1360 تاجران و کاسبان اصفهان نیز به این محله اضافه شدند. اما رفته رفته و از دهه 1380، بیشتر کارمندان و فرهنگیان به این دلیل که سن ازدواج فرزندانشان فرا رسیده بود، به خاطر کمک در هزینه های فرزندان، خانه های خود را فروختند و در محله های دیگر اصفهان پراکنده شدند و همچنین بسیاری از اهالی بومی این محل به خارج از کشور رفتند. از این رو، این محله با خلاء جمعیتی، هویتی جدید را تجربه کرد. 

امکانات رفاهی مرداویج

از امکانات رفاهی مرداویج میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کلاس های زبان فوق العاده

سالن های بدنسازی

سالن های بیلیارد

کافه های زیاد 

پارک

خیابانهای مرداویج

ملاصدرا

ملاصدرا جنوبی

شیخ صدوق جنوبی (برج)

جابر

عمّار

استقلال (جنوبی، میانی، شمالی)

فرایبورگ

رسالت

فارابی (جنوبی، میانی، شمالی)

آزادی

شیخ کُلینی

برج کبوتر مرداویج

این بنای تاریخی متعلق به دوره صفویان است  و در میدانی در تقاطع خیابان آزادی و شیخ صدوق اصفهان قرار گرفته‌است. ارتفاع این برج 18 متر است و 15 هزار کبوتر می توانند آنجا قرار بگیرند. 

قیمت آپارتمان در مرداویج اصفهان

رنج قیمت آپارتمان در مرداویج با توجه به سن بنا، متراژ  و امکانات ساختمان متفاوت است. به طور میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرداویج از متری 14 میلیون تومان شروع شده و تا متری 22 میلیون تومان ادامه دارد. 

نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید