نحوه تمیزکردن وسایل برقی

تمیزکردن وسایل برقی

اکثر افراد همیشه در جستجوی یافتن روش های جدیدی برای نظافت منزل خود هستند. هر کسی برای تمیزکردن خانه اش، راهکارها و تجربه هایی دارد. اما اینکه با کار کمتر بتوانید سریعتر به نتیجه دلخواهتان برسید، بسیار مهم است. نکته ای که لازم است مورد توجه قرار دهید این است که هنگام تمیزکردن وسایل برقی مراقب باشید از موادی استفاده نکنید که به سلامتی شما آسیب برساند. 

نحوه تمیزکردن آبمیوه گیری

برای تمیزکردن آبمیوه گیری می توانید به راحتی اجزای آن را جدا کنید و اقدام به تمیزکردن نمایید. برای از بین بردن رنگ ناشی از استفاده زیاد، کافیست نصف فنجان مایع سفید کننده، یک‌چهارم فنجان جوش‌شیرین و چهار فنجان آب گرم را با هم ترکیب کنید، عملیات لکه بری را انجام دهید و سپس آبکشی نمایید. 

تمیزکردن وسایل برقی

نحوه تمیزکردن یخچال

برای تمیزکردن دیواره های داخلی یخچال از جوش شیرین و آب استفاده کنید. پس از استفاده، دیواره ها را با دستمال تمیز خشک نمایید. جوش شیرین همچنین باعث می شود بوی بد یخچال از بین برود. 

برای تمیزکردن گردو غبار پشت یخچال نیز می توانید از جاروبرقی کمک بگیرید. 

تمیزکردن وسایل برقی

نحوه تمیزکردن قهوه جوش

برای از بین بردن لکه قهوه جوش، لازم است یک قاشق غذاخوری نمک، دو فنجان یخ و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را داخل قهوه جوش بریزید و آنها را تا زمانی که یخ شروع به ذوب شدن کرد، داخل قهوه جوش بچرخانید. با انجام این کار رنگ سوختگی کف قهوه جوش از بین می رود. 

تمیزکردن وسایل برقی

نحوه تمیزکردن ساندویچ ساز

برای تمیزکردن صفحه پخت ساندویچ ساز از پارچه نم دار یا ابر تمیز استفاده کنید. دستگاه ساندویچ ساز را با آب نشویید، زیرا ممکن است آب به قسمت های داخلی دستگاه نفوذ کند. 

تمیزکردن وسایل برقی

نحوه تمیز کردن تلویزیون و سینما خانگی

مهم ترین بخش تمیزکردن وسایل برقی ،تمیز کردن تلویزیون و سینما خانگی است. قبل از تمیز کردن تلویزیون، حتما آن را خاموش کنید. ابتدا با استفاده از یک دستمال خشک گرد و غبار را بگیرید و سپس با پنبه آغشته به آب صفحه تلویزیون را تمیز کنید. برای براق کردن قسمت های غیر شیشه ای تلویزیون می توانید از پارافین مایع استفاده کنید و در آخر با استفاده از یک دستمال خشک چربی اضافه آن را بگیرید. 

تمیزکردن وسایل برقی

نحوه تمیزکردن اتو لباس

سرکه و نمک را در یک ماهی‌تابه به نسبت 1:1 باهم مخلوط‌کنید. ماهی‌تابه را روی اجاق قرار داده و مخلوط را حرارت دهید تا نمک حل شود. مطمئن شوید قبل از اینکه سرکه شروع به جوشیدن کند، شعله را خاموش‌کنید.

دستکش ضدآب بپوشید. بسته به سطحی که می‌خواهید تمیزش کنید، ممکن است بخواهید آن را با حوله یا مقداری روزنامه پوشش دهید. سرکه برای تمیز کردن وسایل برقی عالی است اما می‌تواند به سطوحی مانند سنگ و سنگ مرمر آسیب برساند.

زیر اتو را به‌آرامی پاک‌کنید تا زمانی که تمیز شود. فراموش نکنید که دریچه‌های بخار اتو را نیز تمیز کنید.

تمیزکردن وسایل برقی

نحوه تمیز کردن ماکروویو

برای‌ تمیز کردن‌ ماکروویو و از بین ‌بردن‌ چربی‌ها دستمالی را به آب لیموترش تازه آغشته کنید. برای‌ تمیزکردن‌ وسایل برقی هرگز از دستمال‌های زبر یا سیم‌ ظرفشویی‌ استفاده‌ نکنید. برای‌ جلوگیری از پاشیده شدن چربی‌ غذا روی دیواره‌های ماکروویو، هنگام‌ پخت‌ و پز روی‌ غذاهای‌ چرب‌ را سلفون‌ بکشید.

تمیزکردن وسایل برقی

تمیزکردن وسایل برقی سفید

برای از بین بردن زردی روی وسایل برقی سفید، دو قاشق غذاخوری نوشابه و چهار قاشق غذاخوری مایع سفیدکننده را به دو فنجان آب گرم اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه مخلوط روی وسیله برقی باقی بماند سپس آن را به‌ طور کامل شستشو دهید.

تمیزکردن وسایل برقی سیلور

برای از بین بردن لکه و کثیفی روی وسایل برقی سیلور، از مقداری مایع شوینده یا محلول های جرم گیری وسایل برقی استفاده کنید و سپس با دستمال مرطوب این مواد را پاک کنید. پس از آن با استفاده از دستمال تمیز و مرطوب  دیگری و با حرکت دست بالا و پایین، وسایل برقی را تمیز کنید.

نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید