ایده هایی برای دکوراسیون اتاق کودک

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق کودک

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق کودک دکوراسیون اتاق کودک در روحیه فرزند شما تاثیر قابل توجهی دارد. کودکان زمان بسیاری را در اتاق شان می گذرانند مثلا در هنگام خوابیدن، بازی کردن و فعالیت کردن. بنابراین اتاق آنها باید از دکوراسیون داخلی مناسبی برخوردار باشد. رنگ اتاق کودک نیز نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک دارند و در روحیه ی کودکان دختر و پسر تاثیرگذار می باشد. بنابراین بهتر است برای ایجاد فضایی آرامش بخش و متفاوت به رنگ اتاق نیز توجه بیشتری داشته باشید. برای اینکار می توانید راهکارهای موجود در نوشته‌ی تاثیر رنگ در دکوراسیون منزل را مطالعه کرده و به کار بگیرید.

ایده هایی که در ادامه برای دکوراسیون اتاق کودک معرفی می کنیم، باعث می شود که کودکان را از نوزادی تا نوجوانی اش خوشحال و شاد نگه دارد و خلاقیت اش را بروز دهند. و برای رشد ذهنی و فکری آنها مناسب می باشد.

دکوراسیون اتاق کودک

استفاده از طراحی های مدرن زیبا و همچنین خنثی بلحاظ جنسی

از رنگ های خنثی نظیر سفید و خاکستری شروع کنید سپس رنگ های سرد و یا گرم را به دکوراسیون اضافه کنید. بعد از انتخاب رنگ اتاق کودک باید وسایل لازم و ضروری را تهیه کنید. تخت خواب یکی از ضروری ترین وسایل در اتاق کودک محسوب می شود و جنبه کاربردی و تزيينی دارد. و می توانید از انواع تخت خواب های ساده و سلطنتی استفاده کنید. کمد و کتابخانه و میز تحریر نیز از لوازم ضروری دیگر در اتاق می باشند. رنگ و استایل آنها را متناسب با رنگ اتاق انتخاب کنید. میزان وسایل قرار داده شده در اتاق نیز زیاد نباشد تا دکوراسیون مدرنی و مطابق با نظر نوجوانان باشد.

استفاده از رنگ های شاد برای اتاق

استفاده از دکوری هایی که روی کف یا دیوار اتاق نصب می شوند جذابیت و رنگ های شاد را به بهترین شکل وارد دکوراسیون می کنند بدون اینکه هزینه زیادی در بر داشته باشند. حتی یک قالی با شکل و رنگ های شاد می تواند نقش یک دکوری زیبا و کاربردی را ایفا کند.

اضافه کردن شخصیت های کوچک و رنگارنگ به دیوار اتاق

استیکر یا تابلو چسب های دیواری هم همیشه جزء در دسترس ترین و راحت ترین دکوری ها برای تزیین دیوار اتاق کودک هستند بخصوص اگر دیوارهای اتاق به رنگ سفید باشند. برای افزودن جذابیت بیشتر نیز از عکس پروانه و اسب و یا هر تصویر خیالی زیبا و کودکانه ای بروی دیوارها استفاده کنید.

توجه کردن به فضای اتاق

همواره به این نکته توجه داشته باشی که چیدمان اتاق کودک، فضای کافی برای رفت و آمد و بازی در اختیار کودک بدهد. و نیز فضای کافی برای نگهداری کتاب های کودک را برای سال های سال داشته باشد.

فرش و پرده جزء وسال تزیینی در اتاق کودک می باشند. می توانید برای دکوراسیون اتاق کودک از فرش های فانتزی و یا ساده استفاده کنید. برای آشنایی ببیشتر با کفپوش ها توصیه می کنیم مقاله ی انواع کفپوش های ساختمانی را نیز مطالعه کنید.

انتخاب پرده ای مناسب می تواند در ایجاد فضایی آرامش بخش و زیبا در اتاق کودک تاثیر زیادی داشته باشد. اگر شما تمایل دارید فضای اتاق کودک شیک و جذاب تر به نظر برسد بهتر است از طرح و رنگ مشابهی برای روتختی و پرده اتاق کودک استفاده نمایید.

در نهایت برای تزیین اتاق کودک که معمولا جزء آخرین مرحله است، از انواع وسایل بازی و تابلوها و … کمک بگیرید تا اتاق کودک تان را به زیباترین شکل ممکن تزیین نمایید.

تم محبوب دخترانه و پسرانه

رنگ بنفش و صورتی یکی از مرسوم ترین تم ها برای اتاق های دخترانه است که پیش بینی می شود این محبوبیت همچنان هم ادامه داشته باشد. و یک طراحی تک رنگ با زمینه سرد مناسب اتاق پسران می باشد که معمولا از رنگ های آبی و سبز استفاده می کنند.

 

2 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید