آشنایی با انواع مختلف پارچه رومبلی

مسلماً هنگام خرید مبل اولین واژه‌ای که به ذهن شما خطور می‌کند، پارچه نیست؛ اما هنگامی‌که با طیف وسیعی از گزینه‌های پارچه مواجه می‌شوید، اگر در خصوص انواع پارچه رومبلی و مزایا و معایب آن‌ها، اطلاعات اولیه داشته باشید، بهتر تصمیم‌گیری می‌کنید. پارچه‌های رومبلی را می‌توان در انواع الیاف طبیعی، مصنوعی و چرم دسته‌بندی کرد. در این مقاله از زومیلا قصد داریم در مورد این سه نوع پارچه صحبت کنیم.

پارچه رومبلی چه جنسی باشد بهتر است؟

استفاده از الیاف طبیعی در پارچه رومبلی

الیاف طبیعی شامل پارچه‌های کتان، پنبه، ابریشم و پشم می‌باشند. ریون، از پالپ چوب مصنوعی ساخته‌شده است و جلوه‌ای شبیه به ابریشم دارد. احتمالاً در حوزه پوشاک با این پارچه‌ها آشنا هستید. این پارچه‌ها در مبل نیز ویژگی‌های مشابه پوشاک، اما با تراکم بیشتر را دارند. پنبه، کتان و پشم بااینکه الیاف طبیعی و بادوامی هستند اما به نور خورشید و رطوبت بسیار حساس‌اند.

این مطلب را از دست ندهید: انتخاب مبل راحتی مناسب و محبوب ترین مدل های ۲۰۱۹

پارچه رومبلی

به خاطر داشته باشید بااینکه این الیاف “طبیعی” نامیده می‌شوند، ممکن است بسیار پردازش‌شده و دارای رنگ‌های مصنوعی و مواد شیمیایی باشند. اگر می‌خواهید الیاف شما فاقد مواد شیمیایی باشد، به دنبال پنبه‌هایی با برچسب “گواهی ارگانیک” باشید.

استفاده از الیاف مصنوعی در پارچه رومبلی

الیاف مصنوعی، محصولاتی نفتی هستند که به روش‌های شیمیایی ساخته‌شده و به‌طورمعمول در طبیعت وجود ندارند. رایج‌ترین الیاف مصنوعی برای پارچه‌های رومبلی شامل پلی‌استر یا پلی‌پروپیلن، نایلون، آکریلیک و اولفین می‌باشند. این الیاف، برای افزایش دوام و مقاومت در برابر لکه‌ها و محوشدگی، اغلب با الیاف طبیعی ادغام می‌شوند. بعضی از الیاف مصنوعی شبیه به الیاف طبیعی هستند – به‌عنوان‌مثال، آکریلیک از نظر بافت و ظاهر بسیار شبیه پشم است. پارچه‌های میکرو فیبر که معمولاً از پلی‌استر ساخته‌شده‌اند، بافت متراکم یا غیر متراکمی دارند که بسیار شبیه به جیر است. به دلیل دوام و ماندگاری، پارچه‌های میکرو فیبری توسط صاحبان حیوانات بسیار موردتوجه قرارگرفته‌اند، زیرا این پارچه‌ها در برابر لکه و چنگ حیوانات مقاومت می‌کنند.

پارچه رومبلی

این مطلب را از دست ندهید: فرق خانه مدرن با کلاسیک ؛ شما کدام را ترجیح می‌دهید؟

استفاده از چرم در پارچه رومبلی

گرچه چرم پارچه نیست، اما اغلب به‌عنوان روکشی لوکس برای مبل استفاده می‌شود. باکیفیت‌ترین چرم، چرم دانه بالا است که از تمام ضخامت پنهان و آشکار سطح پوست استفاده می‌کند. چرم تقسیم‌شده و چرم‌های جیر نازک‌تر هستند زیرا از ورقه ورقه کردن چرم‌های ضخیم گاوی به وجود آمده‌اند. این چرم‌ها را می‌توان در رنگ‌های مختلفی ازجمله قهوه‌ای طبیعی و قهوه‌ای مایل به زرد تهیه کرد. برای کاهش هزینه، برخی از تولیدکنندگان ممکن است انواع مختلف چرم را در یک مبل استفاده کنند.

پارچه رومبلی

انتخاب پارچه رومبلی

بهترین انتخاب برای خریداران پارچه رومبلی، پارچه‌های کتان، مصنوعی و ترکیبی هستند. خانواده‌هایی که حیوانات خانگی و بچه‌های فعال دارند باید در جستجوی پارچه‌های محکمی مانند جین، پارچه جناغی یا میکرو فیبر باشند. خریدارانی که هزینه برایشان مهم نیست و به دنبال کیفیت کار هستند بهتر است به سراغ پارچه‌هایی مانند کتان، ابریشم و پشم بروند.

پارچه رومبلی

این مطلب را از دست ندهید: اصول طراحی فضای سبز ویلا در شمال

سبک مبل، موضوع دیگری است که هنگام انتخاب پارچه رومبلی باید مدنظر قرارگرفته شود. برای مبل‌های مدرن و نیمه مدرن، به دنبال رنگ‌های خنثی و کمرنگ و در کل پارچه‌های تک‌رنگ باشید. پارچه‌های گل‌دار و پارچه‌های با بافت لوکس مانند پارچه‌های مخملی و گلدوزی شده برای سبک‌های سنتی مبل مناسب هستند.

پارچه رومبلی شما دارای چه جنسی است؟ با توجه به موارد گفته‌شده در بالا، شما کدام جنس پارچه را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما و سایر مخاطبین زومیلا به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: hunker.com

نویسنده: رویا سهرابی/تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید